2024-07-08, 20:12
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag sade att jag varken håller med dig eller förnekar. Och att det påminner mycket om vita hjälmarnas PR-trick mot Assad. Det är inte samma sak som att slingra sig.

Och jag är fortfarande ingen "ryssjävel" eller "vatnik".

Citat:
Det borde du kalla dig själv.

Whataboutism: Att ta fokus från ett argument genom att belysa ett annat ämne eller fenomen (”men det här då!”) som inte har fått lika mycket uppmärksamhet, men som inte är relevant i frågan.
Citera
2024-07-08, 20:12
Medlem
Det är knappast någon som lyfter på ögonbrynen längre över putlers otaliga krigsbrott. Listan är nu så lång över krigsbrott att mördandet av barn numera utgör en hörnsten hos putlers mordiska smuts till underordnade som gör verklighet av hans önskningar.

Alla minns putlers fruktansvärda terroristattack mot teatern i Mariupol där hundratals civila sökte skydd mot de besinningslösa bombningarna som ödelade hela staden. Trots att ordet "barn" stod skrivet på marken utanför så stoppade det inte den vidriga ockupationsmakten från att fälla bomber över byggnaden och således mörda uppskattningsvis 600 civila varav flertalet barn - https://www.svt.se/nyheter/utrikes/teater-pastas-ha-bombats-i-mariupol

Vad gör putler och ryssland för att sona för sina krigsbrott? Öppnar en scenskolan för att sprida sin vidriga och blodsbefläckade kultur vidare - https://www.svt.se/kultur/mariupol-teater-bombad-nysatsning

Även om putler inte bryr sig nämnvärt över de vidrigheter han står som direkt skyldig till så glömmer omvärlden aldrig. Den civiliserade världen har redan förstått att ryssland måste bekämpas och att deras förljugna narrativ och vidriga samt våldsbejakande kultur måste stoppas.
Citera
2024-07-08, 20:15
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Jag tog inte fokus från något. Och det jag sade är relevant för ämnet.

Har du bevis för att detta är en false flag eller varför pratar du om Assads vita hjälmar hela tiden?
Citera
2024-07-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Står du för det här i verkligheten när du står öga mot öga? Det kanske är dags att vakna upp till verkligheten istället.

Väst har redan börjat tona ner nyheterna i media nu.. antagligen för dom inte riktigt litar på vad Ukraina påstår .. dom vill vänta lite på mer detaljer och bevis. Kan tänka mig att det blir som förra gången när Ukraina bomba marknaden i Donbas.. rätt snabbt försvann nyheterna i västmedia.. sen två veckor efter kommen liten liten notis långt ner på typ Aftonbladet och Expressen att attentatet i Donbas var Ukrainsk missil.
Citera
2024-07-08, 20:17
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Den verkligheten blundar ju du och dina gelikar för annars när det inte tjänar NATO:s och USA:s intressen att göra PR på barns lidanden.

Vilka är det som just idag skapat barns lidande tror du?
Citera
Medlem
rex144s avatar
Hade det varit det första sjukhuset som bombats då skulle man kunna tro på alternativa förklaringar men ryssar har bombat tiotals sjukhus. Nyligen bombade de ett byggvaruhus med många dödsoffer.

Man bombar civila mål för att knäcka ukrainarna psykiskt, det är därför man riktar sig på värmekraftverk på vintern och transformatorstationer samt skolor och sjukhus.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Gråt inte som en tonårsflicka. Tänk realistiskt. orch-dravel.....
Kanske ni ryzz-orcher borde ta fram lite av barnet i er , så ni hade fått lite empati och humanism?
Ni framstår som en samling psykopater som viftar bort och relativiserar krigsbrott och dödade barn.
Citera
Medlem
katr00pzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weakest-soul
Så om fienden gömmer sig bland folket spelar det ingen roll om hur många civila som mister livet? Även om det närmar sig 40 000 döda? Grym retorik.

Ont: Putin gör sig ingen tjänst bland sitt folk när tragedier som dessa sker, dock hade inget av detta hänt om väst inte provocerat honom i början
Krig är krig, det du sa i början är fortfarande OnT. Annars är bästa krigsstrategin att markera allt som ett sjukhus och ifall någon bombar dig är det krigsbrott.. Och nej, typ inte. Att disskutera vad gränsen går för att vara krigsbrott mellan Hamas och Israel är dock hårt OT och måste nog skapa egen tråd om det.

Men i detta fall är det tre saker som potentiellt har hänt, skulle säga 80% att de bombat byggnaden för att de ville förstöra sjukhus, 15% att ryssland bombat fel byggnad och 5% att Ukraina fuckat upp med sina försvarssystem.
Senast redigerad av katr00pzz 2024-07-08 kl. 20:20.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Gråt inte som en tonårsflicka. Tänk realistiskt. I en krigssituation kan den ukrainska militären attackera Ryssland genom att gömma HIMARS på sjukhuset. Om jag misslyckas med att attackera fienden, dör jag. Krig är i sig grymt. Varför är du tyst om Israels väststödda massaker på barn i Gaza? Ser man till antalet dödsfall är det ännu grymmare.
Tror du på riktigt att det göms HIMARS i ett aktivt sjukhus för barn din jävla idiot? I Kiev, långt ifrån frontlinjer?

Vad gör HIMARS där? Du verkar ha en så dålig IQ så jag tror du är ryss eller en blatte. När kommer ukrainarna parkera F16 plan i lvivs köpcentrum?
Citera
2024-07-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det ryska försvarsministeriet påstår det ja. Däremot i verkligheten:

Ukrianska uppgifter är inte tillförlitlig källa… absolut att det kan vara en en missil men alldeles för lite bevis ännu att det är ryskt.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Väst har redan börjat tona ner nyheterna i media nu.. antagligen för dom inte riktigt litar på vad Ukraina påstår .. dom vill vänta lite på mer detaljer och bevis. Kan tänka mig att det blir som förra gången när Ukraina bomba marknaden i Donbas.. rätt snabbt försvann nyheterna i västmedia.. sen två veckor efter kommen liten liten notis långt ner på typ Aftonbladet och Expressen att attentatet i Donbas var Ukrainsk missil.

Blir ni aldrig trötta på att sprida Kremls narrativ, oavsett vilka hemskheter ryska armén utför?
Nån stolthet måste ni väl ha långt där inne?
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Germany is ready to take Ukrainian children for treatment after the Russian attack on the "Okhmatdyt" hospital in Kyiv, said German Minister of Health Karl Lauterbach following a conversation with Ukrainian Health Minister Viktor Lyashko.

"With a targeted attack on a children's hospital, Putin once again showed that he is a war criminal," Lauterbach stated.

The children will be transferred to Germany on Wednesday.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in