2024-07-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Eller hur. Väst säger dessutom att Ryssland kidnappar barn. Men egentligen så beordrar Ryssland en evakuering av ukrainska barn.

Precis! Efter att ha mördat barnens föräldrar....
Citera
2024-07-08, 19:28
Medlem
Snubchurps avatar
Tänk er att det finns så många här på Flashback som blundar för detta och fortsätter att avguda Putin? Oerhört skrämmande.
Citera
2024-07-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Lär dig att ta till dig vad jag egentligen vill ha sagt istället för att bara kalla mig "vatnik", "konspirationsteoretiker", "nazist" osv.

Vad vill du ha sagt då vatnik? Du pratar om att "läsa mellan raderna" säg nu rent ut vad du pratar om istället, det här är flasshback...
Citera
2024-07-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Just exakt NU är att Putin och Ukrainas "ledning" kommer överens om att sluta kriga och börjar dra i hur en eventuell fred ska se ut. Du verkar också som alla andra här gravt efterbliven. Duvlort.

Det kan genomföras men bara om ryssråttorna retirerar tillbaks till sitt kloakland.
Citera
2024-07-08, 19:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
Så Putin siktade på ett sjukhus, Ukraina sköt ner missilen, som ändå träffade sjukhuset. Låter det rimligt?

Den här Kh-101-missilen ser ju knappast nedskjuten ut utan den förefaller vara helt intakt ända tills den träffar målet (barnsjukhuset):

https://x.com/JulianRoepcke/status/1810305238387097717

Se också:
https://www.flashback.org/sp88811953

Om det inte var medvetet så kan det vara en felprogrammering eller en annan form av navigeringsfel.
Citera
2024-07-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det pågår per definition inget folkmord i detta krig. Dock är det en hel del krav som uppfylls för folkmord som sker i Gaza ..

Helt enig.

Citat:
Det jävliga i Ukraina är hur folket får lida.

Enig med detta också.
Citera
2024-07-08, 19:31
Medlem
maxatdunders avatar
Helt sinnessjukt att Ryssland sköt 38 mot Kiev, det var väl Donbass som man ville åt i sina villkor? Bra att Ukraina fick ner relativt många 30 av 38, men inte kul att läsa Ryssarna kör riktade attacker mot Kiev.
Citera
2024-07-08, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Vad vill du ha sagt då vatnik? Du pratar om att "läsa mellan raderna" säg nu rent ut vad du pratar om istället, det här är flasshback...

Har jag redan klargjort. Här och på annat håll.

De här inläggen förklarar det nog bäst:

(FB) Vad vinner Sverige på att Ukraina förlorar
(FB) Vad vinner Sverige på att Ukraina förlorar

Men fortsätt kalla mig vatnik. Det gör allt så mycket enklare, bekvämare och ansvarslöst för dig själv.
Citera
2024-07-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Försvarat hur? Genom att kalla er för hycklare? För det är ni ju fortfarande. Och något ni själva slingrar er ifrån.

Kan du skriva ett inlägg nu utan att kalla mig för saker jag inte är?

Jaha så du håller med mig om att Ryssland har bombat ett barnsjukhus?

Det finns hopp om dig än, Ivan.
Citera
2024-07-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Man får tänka som en ryss...

Du får tänka på alla vidrigheter detta folk har utsatt andra, varandra och själva blivit utsatta för under det förra seklet. Vi civiliserade fredsskadade svenskar ska nog försöka hålla en högre standard är barbarer från öst.
Citera
2024-07-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Tänk er att det finns så många här på Flashback som blundar för detta och fortsätter att avguda Putin? Oerhört skrämmande.
På mentalsjuka Flashback, ja.

Jag har ännu inte mött någon som försvarar Ryssland i verkliga livet.

De äckliga jävlarna som stödjer Ryssland på internet, undviker ögonkontakt och säger ingenting när de möter andra ansikte mot ansikte. De vet innerst inne hur vidriga deras åsikter är, men fortsätter ändå på inslaget spår. Det är nästan som en form av sektbeteende.
Senast redigerad av Chillgren 2024-07-08 kl. 19:41.
Citera
2024-07-08, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jaha så du håller med mig om att Ryssland har bombat ett barnsjukhus?

Det finns hopp om dig än, Ivan.

Jag varken håller med dig eller förnekar att de gjorde det. Jag har själv tidigare sagt att det Zelensky verkar hålla på med så fort stödet i väst börjar sina och Ryssland helt plöstlsigt då och just då bombar en lekplats eller barnsjukhus igen påminner om vita hjälmarnas alla PR-trick mot Assad under Syriska inbördeskriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in