2024-07-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Men alltså allvarligt 😬 finns det ingen i hennes närhet typ syskon , föräldrar ,vänner som kan hjälpa och prata med henne för att få stopp på detta beteende. Normalt och friskt är det definitivt inte och hjälper knappast sonen att få en stabilitet i sitt liv.
Kanske hon vill börja om på nytt, utan en plats där minnen av dottern finns
Citera
2024-07-08, 19:15
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi vet i princip ingenting om deras relation. Varför utesluta något när det faktiskt finns tecken på att det inte handlar om hämnd.

Du skriver "Vi vet i princip ingenting om deras relation", så varför då hålla på med en massa osmakliga spekulationer, när du ändå inte vet något?

Tids nog kommer det säkert fram ett bättre underlag för spekulationer, som kan vara mer befogade och närmare vad som hänt och varför...
Senast redigerad av sykkelpump 2024-07-08 kl. 19:31.
Citera
2024-07-08, 19:16
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agne1933
Nu söker hon bostad i Höllviken med sin son

Höllviken är inte billigt att bo i som ensamstående förälder..
Stackars barn.. Ska inte ens pojken få en stabil trygghet?

Snart soc-anmälan "barn som far illa" på mamman.
Grabben har flyttat runt hela sitt liv. Föräldrarna skiljer sig. Pappan försöker mörda honom. Systern mördad av pappan. Pappan tar livet av sig. Nu ska mamman och pojken förmodligen flytta 2 ggr inom loppet av ett par månader...
Citera
2024-07-08, 19:18
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa

Hon har knappt hunnit börjat sörja förrän hon börjar leta ny bostad! Vem fan börjar surfa runt på div fb-sidor och söker bostad nu när helvetet på jorden är "nattagammalt"?
Citera
2024-07-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agne1933
Nu söker hon bostad i Höllviken med sin son

Iofs kan jag köpa att hon inte vill bo kvar på samma ställe nu efter det här. Alla vet var hon bor och är väl beyond nyfikna.
Dessutom så var väl det tänkta boendet anpassat för två barn istället för ett och hon tycker kanske att det är onödigt stort eller nåt.
Men visst...alla dessa flyttar sätter griller i huvudet på mig med! Skulle ju vilja veta vad som ligger bakom beteendet.
Citera
2024-07-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa

Knappast så enkelt att bli av med minnen genom att flytta runt 🤔
Citera
2024-07-08, 19:22
Medlem
exoticspices avatar
Varje flytt med allt vad det innebär kostar ju en slant med flyttfirmor.
Citera
2024-07-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja det där extrema flyttandet skiljer denna familj från de flesta andra normala småbarnsfamiljer.
Flyttandet verkar inte heller berott på yrkesmässiga orsaker, att någon avancerar eller blir förlagd till ny ort i jobbet. Flyttande verkar närmast skett maniskt och utan en utifrån betraktat begriplig orsak

Utan att ha minsta på fötter framstår det som, sannolikt enbart den ena föräldern, haft ett maniskt behov att hela tiden förändra och flytta. Kanske baserat på något tidigare trauma, rotlöshet och underliggande psykisk åkomma. Borderline? Otillfredsställd med nuet.

Till slut har det blivit ohållbart, den andre orkar inte hänga med på flyttåget längre och vägrar.
Det blir bråk, skilsmässa och flyttfågeln drar vidare med ungarna igen.
Den övergivna föräldern är förtvivlad, ser sina barn fara illa av att aldrig kunna rota sig. Han kan inte stoppa denna karusell som han och barnen utsätts för och tillslut gör han det oförlåtliga.

Nu är han en avliden, sannolik barnamördare och det han har gjort är hemskt. Men frågan kvarstår om inte också den andra, idag överlevande maniska flyttaren, modern, inte också har haft någon skruv lös.

Hur vet du att det är mamman som initierat flytten?
Citera
2024-07-08, 19:23
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Iofs kan jag köpa att hon inte vill bo kvar på samma ställe nu efter det här. Alla vet var hon bor och är väl beyond nyfikna.
Dessutom så var väl det tänkta boendet anpassat för två barn istället för ett och hon tycker kanske att det är onödigt stort eller nåt.
Men visst...alla dessa flyttar sätter griller i huvudet på mig med! Skulle ju vilja veta vad som ligger bakom beteendet.

Känns som att det är hennes beteende som knäckte pappan mentalt. Ialla när det gäller skiljsmässan. Vem fan orkar flytta hela tiden? .Försvarar verkligen inte hans sjuka handling när det gäller mordet/mordförsöket
Citera
2024-07-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Hon har knappt hunnit börjat sörja förrän hon börjar leta ny bostad! Vem fan börjar surfa runt på div fb-sidor och söker bostad nu när helvetet på jorden är "nattagammalt"?

Tycker inte att vi ska döma utefter det.
Sorg ter sig olika.
Däremot så önskar jag att hon får hjälp och rådgivning av samhället och inte minst av nära och kära att navigera rätt i sorgen för sonens skull.
Citera
2024-07-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Känns som att det är hennes beteende som knäckte pappan mentalt. Ialla när det gäller skiljsmässan. Vem fan orkar flytta hela tiden? .Försvarar verkligen inte hans sjuka handling när det gäller mordet/mordförsöket

Kan vara så, men motiven bakom allt väljer jag att lämna därhän tills vidare.
För mig känns det inte rätt att spekulera i motiven.
Citera
2024-07-08, 19:26
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Tycker inte att vi ska döma utefter det.
Sorg ter sig olika.
Däremot så önskar jag att hon får hjälp och rådgivning av samhället och inte minst av nära och kära att navigera rätt i sorgen för sonens skull.

Absolut! Men om man kollar deras flytt-historia så blir man såklart fundersam...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in