2024-07-08, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är bara symbolpolitik. Kina vet att blandar de sig i för mycket så klipper väst alla jävla skräpinköp och då faller Kinas ekonomi direkt.
Vi får hoppas att detta inte utvidgas. Men vad hoppas folkmordrepubliken Kina uppnå med denna symbolpolitik? De gör sig inte mer poppis hos sin stora och enda marknad i väst iaf.
Citera
2024-07-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Varför skulle en före detta underrättelseofficer vara ond och opålitlig? Dom råkar ju bara veta mer om världen än dig och mig.

Jag tror snarare det måste vara fd underrättelsefolk som måste ta sig an ett korrupt system.

Och med det menar du att Ryssland har klättrat bra i korruptionsindex sedan KGB-officeren tillträdde som "President"?
Citera
2024-07-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spookie1968
Och med det menar du att Ryssland har klättrat bra i korruptionsindex sedan KGB-officeren tillträdde som "President"?

Nej jag inbillar mig inte att Ryssland efter Putins tillträde skulle ha klättrat på något västligt korruptionsindex. Det hör liksom till naturen att såna saker som korruptionsindex, nobelpriset och non goverment organisations är kontrollerade av dom korrupta.
Citera
2024-07-08, 19:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Håller med, men orkar Ukraina försvara sig mot även Vitryssland och Kina utöver Pissryssland även om väst trappar upp sitt stöd rejält? Sedan finns en stor risk att Mordkorea och tokislamska landet Iran lägger sig i.
Mina spekulationer bara.
Vi får hoppas att det bara är skrämseltaktik. Kina vill jävlas så mycket dom kan - men utan att kliva över en röd linje - i syfte att hålla väst sysselsatt medan dom själva planerar för övertagandet av Taiwan. Tror jag. Men öst vill stärka sin axelmakt. Även Iran steppar upp:
WASHINGTON/DUBAI, July 7 (Reuters) - Recent satellite imagery shows major expansions at two key Iranian ballistic missile facilities that two American researchers assessed are for boosting missile production, a conclusion confirmed by three senior Iranian officials.
https://www.reuters.com/world/middle-east/satellite-photos-show-iran-expanding-missile-production-sources-say-2024-07-08/
Citera
2024-07-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför lydde Zelensky vad Boris Johnson sa? Vilken hake fick Ukraina att fortsätta ett krig de var redo att ge upp?
Jag gissar att boris påminde honom om köpet av fossila bränslen runt Krim och frestade med Nato medlemskap plus totalt militär stöd, men bara gissningsvis
Citera
2024-07-08, 19:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Jag gissar att boris påminde honom om köpet av fossila bränslen runt Krim och frestade med Nato medlemskap plus totalt militär stöd, men bara gissningsvis

Det var väl exakt vad Ukraina hoppades på? Inte precis att sabotera förhandlingarna eller att hota Ukraina, men det är klart, om man är ryss var det ju att sabotera.
Citera
2024-07-08, 19:15
Medlem
Bartman777s avatar
Hur ser det ut med Ukrainas militära styrka nu? Jag tycker mig ha läst lite här och där att de börjar få slut på soldater. Stämmer det, eller är det rysk propaganda bara?
Citera
2024-07-08, 19:16
Medlem
Citat:
Nej jag inbillar mig inte att Ryssland efter Putins tillträde skulle ha klättrat på något västligt korruptionsindex. Det hör liksom till naturen att såna saker som korruptionsindex, nobelpriset och non goverment organisations är kontrollerade av dom korrupta.

Men en underrättelseofficer som som är van vid att alla ljuger, manipulerar och bedrar och som misstror allt och alla är en bra ledare?
Citera
2024-07-08, 19:16
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Du dyrkar den lille mannen som sitter högst upp i pyramidspelet över det ryska folkets pengar och misär - likaså den ansvarige för precis alla ryssar som dör i Ukraina.!?
Du är definitivt inte frisk men bra att även Du hatar ryssar...
Citera
2024-07-08, 19:28
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Hur ser det ut med Ukrainas militära styrka nu? Jag tycker mig ha läst lite här och där att de börjar få slut på soldater. Stämmer det, eller är det rysk propaganda bara?
Ja det är bara rysk propaganda. Det finns miljontals män som kan kallas in till militärtjänst i Ukraina om så skulle behövas.
Citera
2024-07-08, 19:31
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ja det är bara rysk propaganda. Det finns miljontals män som kan kallas in till militärtjänst i Ukraina om så skulle behövas.
Det var skönt att höra iaf!
Jag önskar det här kriget kunde ta slut nu, jag är redigt trött på det, och säkert inte ensam med den känslan.
Citera
2024-07-08, 19:33
Medlem
CanisMinors avatar
Argentina has decided to send weapons to Ukraine, as stated by its representative at the Latin American Right-Wing Congress in Brazil. Defense Minister Luis Alfonso Petri emphasized the importance of supporting countries fighting for their freedom and democracy. Additionally, Argentina will participate in the peace summit in Kyiv.

https://www.polskieradio.pl/398/7856/Artykul/3400535,%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8 %D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%80%D1%96%D1%88%D0%B8% D0%BB%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D1%96%D1%81%D0%BB%D0%B0%D1%82%D 0%B8-%D0%B7%D0%B1%D1%80%D0%BE%D1%8E-%D 0%B2-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%83
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in