2024-07-08, 17:26
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det fanns inget avtal. Boris kan inte ha tvingat Ukraina att riva upp ett avtal som inte fanns.

Men, men, men. Storråttan viftade ju med ett papper när han träffade negerkungar. Då måste det ju stämma (ryssvännernas tankebana).

Zelensky kommenterar dagens terrorangrepp av terrorstaten ryssland.
Citat:
- Än en gång uppmanade Ungerns och Kinas ledare till ett "omedelbart eldupphör". Dess syfte är att skapa en falsk känsla: angriparen har rätt att döda eftersom den talar om 'fred', och offret borde inte ha rätt att försvara sig", skrev Podolyak i X, enligt Reuters.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010493711.html

Angående missilen som träffade sjukhuset.
Citat:
Ukrainas säkerhetstjänst SBU säger att man har hittat resterna av en rysk missil som träffade byggnaden i spillrorna av Ohmatdyt Children's Hospital. Enligt SBU är det en H-101 kryssningsmissil. Enligt SBU indikeras typen av missil av flygkropps- och roderdelar som hittats i spillrorna, samt av serienumret.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010493711.html
Citera
2024-07-08, 17:28
Medlem
Det pratades i engelsk media för någon dag sedan om det påstådda avtalet som Boris Johnson skulle rivit upp. De sade en gång för alla att det inte är sant och endast propaganda från rysk sida. Det är helt och hållet ett påhitt. De ville förtydliga det..
Senast redigerad av VizslaSilver 2024-07-08 kl. 17:34.
Citera
2024-07-08, 17:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Det pratades i engelsk media för någon dag sedan om det påstådda avtalet som Boris Johnson skulle rivit upp. De sade en gång för alla att det inte är sant och endast propaganda från rysk sida. Det är helt och hållet ett påhitt. De ville förtydliga det..

Ja det är självklart. Det finns ju ingen rimlig förklaring till vad väst skulle ha sagt eller gjort för att förmå Ukraina att fortsätta ett krig de ska ha velat gecko upp
Citera
2024-07-08, 17:44
Medlem
ReedMes avatar
Verkar som om Xi tänker sno Belarus mitt framför näsan på den lille ryske tsaren...
CNN — China and Belarus announced they were holding joint military training exercises just miles from the border of Poland – a NATO and European Union member.

Belarus’ Ministry of Defense said troops from China’s People’s Liberation Army arrived in Belarus over the weekend. It published a series of photographs showing Chinese troops offloading equipment from a military cargo aircraft and said the drills will last for 11 days, from Monday to July 19.
https://edition.cnn.com/2024/07/08/europe/china-belarus-military-exercises-poland-intl/index.html
Citera
2024-07-08, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Verkar som om Xi tänker sno Belarus mitt framför näsan på den lille ryske tsaren...
CNN — China and Belarus announced they were holding joint military training exercises just miles from the border of Poland – a NATO and European Union member.

Belarus’ Ministry of Defense said troops from China’s People’s Liberation Army arrived in Belarus over the weekend. It published a series of photographs showing Chinese troops offloading equipment from a military cargo aircraft and said the drills will last for 11 days, from Monday to July 19.
https://edition.cnn.com/2024/07/08/europe/china-belarus-military-exercises-poland-intl/index.html
Nu spekulerar jag hej vilt ta inte detta på för stort allvar: Sa inte putin att att de ryska truppansamlingarna nära gränsen till Ukraina var en övning? Sedan gick pissryssen in i Ukraina och är fortfarande kvar.
Varför vill vitryssarna och Kina samöva?Är dom polare?

Dom befinner sig långt ifrån varandra kulturellt, geopolitiskt och geografiskt. Det är något fishy över detta.

Är kineserna klara med övningen nu och är på väg till Kina nu? Kan vi förvänta oss samövningar med Mordkorea och Iran framöver i Vitryssland?

Såg nu att kinesen är kvar till den 19:e.
Senast redigerad av jonkebonke 2024-07-08 kl. 18:27.
Citera
2024-07-08, 18:29
Medlem
CanisMinors avatar
En till T-90 i ett moln

😈* A Russian T-90 "Breakthrough" and its crew went straight to hell thanks to the coordinated work of Ukrainian aerial reconnaissance and artillery

https://t.me/warinukraineua/6277
Citera
2024-07-08, 18:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Nu spekulerar jag hej vilt ta inte detta på för stort allvar: Sa inte putin att att de ryska truppansamlingarna nära gränsen till Ukraina var en övning? Sedan gick pissryssen in i Ukraina och är fortfarande kvar.

Dom befinner sig långt ifrån varandra kulturellt, geopolitiskt och geografiskt. Det är något fishy över detta.

Är kineserna klara med övningen nu och är på väg till Kina nu? Kan vi förvänta oss samövningar med Mordkorea och Iran framöver i Vitryssland?
Dom har utvecklat sina affärsrelationer kraftigt på senare år. Nu verkar dom även utveckla dom militära banden sinsemellan. Förmodligen vill dom skrämma EU till lydnad. Våra ledare har ju visat sig var ganska hariga av sig och lättskrämda. Jag är rädd för att den där harigheten kommer kosta oss. Öst steppar upp. Fascister förstår bara ett språk.
Citera
2024-07-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Bara lite sådär reflexmässigt finns det något i mig som varnar, tjuter och blinkar rött med en ledare kommen ur säkerhetstjänst eller hemlig polis. Det bara ger mig otäcka signaler men nu när det ryska folket tillåter sig att styras av en sådan måste de rimligtvis räkna med allt som följer därav. Jag kan tänka mig ett totalitärt styre med omfattande angiveri, hård kontroll över media och samhällsdebatt, kanske även fängslande av oppositionella? Jag tror även att människor från säkerhetstjänst håller en ådra av misstänksamhet vilket leder dem till slutenhet- att de omger sig med- av rädsla för sin chef, lismande jasägare.

Det finns något läskigt med underrättelse- och säkerhetstjänstemän... det finns absolut en plats för sådana i en statsapparat men de skall hållas långt borta från politisk makt. Jag vill minnas att det under Stalin-tiden fanns någon sorts chef över säkerhetstjänsten som strävade mot makt men politiken visste då bättre än att släppa fram en sådan människa...

Varför skulle en före detta underrättelseofficer vara ond och opålitlig? Dom råkar ju bara veta mer om världen än dig och mig.

Jag tror snarare det måste vara fd underrättelsefolk som måste ta sig an ett korrupt system.
Citera
2024-07-08, 18:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke

Såg nu att kinesen är kvar till den 19:e.

Det är bara symbolpolitik. Kina vet att blandar de sig i för mycket så klipper väst alla jävla skräpinköp och då faller Kinas ekonomi direkt.
Citera
2024-07-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
En till T-90 i ett moln

😈* A Russian T-90 "Breakthrough" and its crew went straight to hell thanks to the coordinated work of Ukrainian aerial reconnaissance and artillery

Det där kan möjligtvis blir T-90M nr 100 på Oryx lista.
Vilket smäll!
Citera
2024-07-08, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Dom har utvecklat sina affärsrelationer kraftigt på senare år. Nu verkar dom även utveckla dom militära banden sinsemellan. Förmodligen vill dom skrämma EU till lydnad. Våra ledare har ju visat sig var ganska hariga av sig och lättskrämda. Jag är rädd för att den där harigheten kommer kosta oss. Öst steppar upp. Fascister förstår bara ett språk.
Håller med, men orkar Ukraina försvara sig mot även Vitryssland och Kina utöver Pissryssland även om väst trappar upp sitt stöd rejält? Sedan finns en stor risk att Mordkorea och tokislamska landet Iran lägger sig i.
Mina spekulationer bara.
Citera
2024-07-08, 18:42
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
En till T-90 i ett moln

Vilken jävla smäll! Den där löjliga skyddsburen ryssen sätter på allt nu verkar inte skydda ett skit!
Snacka om instant death för besättningen.😎😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in