2024-07-08, 17:38
Medlem
Hmm, tänker inte uttala mig om det inträffade då jag helt enkelt inte vet vad som faktiskt har hänt, men om det är någon gång som Ryssland "borde" (från sitt eget perspektiv) vara aggressiva och göra djärva saker så är det väl nu med en väldigt svag Biden vid rodret? Hade det inte varit för Kinas usla ekonomiska situation så skulle de väl vara lite sugna på att gå in i Taiwan nu. Kanske även Iran är sugna på att skicka en massa bomber på Israel för att underlätta för Hamas och Hizbollah?
Citera
2024-07-08, 17:39
Avslutad
Det är inte första gången dessa jävla råttor begår sådana här handlingar. Förvannade jävla as.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nämen, på bilderna såg jag inga döda människor. Bara blodiga, och det såg ut som bilder efter vilket stageat terrorattentat som helst.

Du har ingen aning om vad du pratar om. Hur i helvete är du funtad? Ryssland är vår fiende och du stöttar deras krigsbrott.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En klar och tydlig bild på den missil (eller en av de missiler) som träffade barnsjukhuset:
Citat:
"Typical Kh-101 shape is well visible in this image, taken one second before the impact at the children's hospital."

https://x.com/JulianRoepcke/status/1810305238387097717

Reuters bekräftar:

Citat:
An online video obtained by Reuters, the location of which was verified using buildings in the footage, showed a missile falling from the sky towards the children's hospital followed by a large explosion.

The Security Service of Ukraine identified the missile as an Kh-101 cruise missile.

https://www.reuters.com/world/europe/ukrainian-air-defence-engaged-repelling-russian-missile-attack-kyiv-officials-2024-07-08/
Citera
2024-07-08, 17:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Hmm, tänker inte uttala mig om det inträffade då jag helt enkelt inte vet vad som faktiskt har hänt, men om det är någon gång som Ryssland "borde" (från sitt eget perspektiv) vara aggressiva och göra djärva saker

Ja, fan vad djärvt att bomba barnsjukhus. Har Ryssar några egna barnsjukhus vi andra kan släppa av lite bomber vid så vi kan vissa hur djärvt det här kan bli?
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Du har inga sakargument mot det jag säger eller?

Du men att du kan lukta dig till trovärdigheten i bilder?
Nog att du får betalt att sprida lögner men någon måtta får det väl ändå vara?
Eller skäms du aldrig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är inte vad du sade från första början. Det är vad jag tvingade ut ur dig.

Så det är inga problem med någon läsförståelse här borta inte.

Vad var det jag skrev från första början då som enligt dig gjorde mig till en hycklare?
Citera
Medlem
Citat:
Nämen, på bilderna såg jag inga döda människor. Bara blodiga, och det såg ut som bilder efter vilket stageat terrorattentat som helst.

Ja just det vatnik, vi lever i en tid av AI där man kan generera vilka bilder man vill, men vi låter ett gäng skådespelare måla sig för det kan absolut inte upptäckas...
Citera
2024-07-08, 17:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Du men att du kan lukta dig till trovärdigheten i bilder?
Nog att du får betalt att sprida lögner men någon måtta får det väl ändå vara?
Eller skäms du aldrig?

Vafan är det du grinar om? Vem är det som sprider lögner?
Citera
2024-07-08, 17:43
Medlem
Hexen666s avatar
Ryssland har absolut noll och inget intresse av att bomba ett barnsjukhus. Ukraina/NATO däremot har starkt PR/propagandaintresse av att få Ryssland att framstå så dåliga som möjligt.
Citera
2024-07-08, 17:44
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Vad är det som säger att den var ämnad att träffa barnsjukhuset?
Är det ett result av att Ukraina kanske förvarat krigsmateriel i närheten?
Vi lär inte få svar på dessa frågor!

Det var där den träffade. Det är ju inte så att sådana här vapen träffar saker helt slumpartat.
Citera
2024-07-08, 17:44
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ryssland har absolut noll och inget intresse av att bomba ett barnsjukhus.

Varför gör dom det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in