2024-07-08, 14:42
Medlem
StorTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Skräp?
Ja på ett sätt, men inte på ett annat. På Sweden rock är det trevligt och ingen kriminalitet. Sätt ett par 1000 utav inversen av en wt på motsvarande gala, alltså en sådan som du, och det kommer vara x antal mord och skit.

Kan ni se det framför er? 1000 somalier som lyssnar på "fin" musik tillsammans. Frågan på hur lång tid det skulle ta innan första skottlossningen är den mest intressanta frågan i det sammanhanget.

Jag trivs mer med wt än med idioter som anser att de är bättre än andra. Frågor på det?

Ständigt dessa skottlossningar när violiner är inblandade. Det börjar bli tröttsamt... I Ouverture solennelle ”1812” har rapartisten tillochmed skrivit in kanoner i själva stycket.
Citera
2024-07-08, 15:03
Medlem
TupolevTu-144s avatar
WT säger inte påhitt om påhitt, de föredrar istället att kalla det för 'hittepå', det känns lite mer "fräscht" att säga så tycker dom.

På arbetsplatsen och inom andra områden där wt vill vara duktiga älskar de att "göra skillnad" istället för att säga att deras insatser fyller en roll(spelar roll), det känns också som ett mer fräscht språkbruk menar wt.

WT gillar också att vara förutseende genom att säga att de ska Ta höjd för eventuella problem som kan uppstå.

Ex: Nu när jag fått en anställning på annan ort kan det bli en stor omställning för min dotter Tindra att byta skola då hon är i en känslig ålder, då gäller det för mig att ta höjd för den eventuella problematik som kan uppstå

Mest klassiskt är nog ändå hur obekymrat WT pratar om personlig ekonomi och pengar(trots att de sällan har några). För gentlemen gäller närmast det omvända, pengar är något man ska ha mycket av, helst så kallade "gamla pengar"(motsatsen till nyrik), men man pratar naturligtvis aldrig om det, än mindre skyter om det..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2024-07-08 kl. 15:06.
Citera
2024-07-08, 15:06
Medlem
StorTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Överklassen lever på ärvad pengar. Du har blivt hjärntvättad av VPK och andra subverisa element.

Ärvda.
Subversiva.

Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Vad är det fel med 'livets hårda skola'? Det är ju sanningen för många människor. Man slap i alla fall systemets hjärntvätt, och kan tänka en självständig tanke.

Slapp.

Systemet som vill ge dig kunskaper? Ok. Vad är alternativet tycker du? Okunskap? Och det är bra?
Citera
2024-07-08, 15:08
Medlem
StorTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
WT gillar också att vara förutseende genom att säga att de ska Ta höjd för eventuella problem som kan uppstå.

Ex: Nu när jag fått en anställning på annan ort kan det bli en stor omställning för min dotter Tindra att byta skola då hon är i en känslig ålder, då gäller det för mig att ta höjd för den eventuella problematik som kan uppstå

Mest klassiskt är nog ändå hur obekymrat WT pratar om personlig ekonomi och pengar(trots att de sällan har några). För gentlemen gäller närmast det omvända, pengar är något man ska ha mycket av, helst så kallade "gamla pengar"(motsatsen till nyrik), men man pratar naturligtvis aldrig om det, än mindre skyter om det..

Skryter.

"Ta höjd" är hämtat från seglingens begreppsbank. Segling är motsatsen till WT.
Citera
2024-07-08, 15:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaxenLarsson
Vanligt ord, inte wt

Jepp vanligt bland wt-folk.
Citera
2024-07-08, 15:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Tribaltatueringar är numer mer en åldersmarkör än klassmarkör. Samma med Sweden Rock.
"Frågor på det?" är en fras som spridit sig från militärtjänst och andra uniformsyrken, så det är möjligen ett tecken på WT, men "starköl" i Sverige är normalöl på andra ställen, så mitt bidrag till tråden är "starköl", det tyder på att man inte tagit till sig kontinentala vanor och har en folkhemsmoralistisk syn på alkohol, såvida man inte talar om trapist.
På Södermalm så kallar man det kort och gott för en "bärs". Men man kanske är lite mer världsvana där?
Citera
2024-07-08, 15:41
Medlem
"Frågar åt en vän" oavsett om det är allvarligt eller nån tycker den är rolig så är det extremt efterblivet.
Citera
2024-07-08, 15:43
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Skräp?
Ja på ett sätt, men inte på ett annat. På Sweden rock är det trevligt och ingen kriminalitet. Sätt ett par 1000 utav inversen av en wt på motsvarande gala, alltså en sådan som du, och det kommer vara x antal mord och skit.

Kan ni se det framför er? 1000 somalier som lyssnar på "fin" musik tillsammans. Frågan på hur lång tid det skulle ta innan första skottlossningen är den mest intressanta frågan i det sammanhanget.

Jag trivs mer med wt än med idioter som anser att de är bättre än andra. Frågor på det?

Skräp ja

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/se-peters-djuriska-festivalutstyrsel-en-egen-kottdrakt

Tror knappast Peter kommer klyva atomen om vi säger så.
Citera
2024-07-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermoon
Inget kan vara mer WT än att kalla något man själv inte gillar för WT
och som svar på förmodat svar, uttrycket "tvåa på bollen".

Då är du WT (och jag, med denna kommentar).

Nej, seriöst; nu börjar det gå inflation i allt möjligt som kallas WT (inklusive din och min kommentar ovan).
Citera
2024-07-08, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Något jag noterat hos WT/arbetarklass är att de ofta snackar om vem av kollegorna, kompisarna, i släkten som är korkad, intelligent, osv.

Något som jag inte hör så mycket i normala konversationer med tex. mer utbildad medelklass, akademiker med masters, forskare eller doktorer. Sällan de jämför eller säger något om intelligens, om inte deras yrkesområde/forskningsområde just råkar handla om det.
Citera
2024-07-08, 16:11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Hej Flashback!

Jag vill nyttja denna sfär av tribaltauerade, starkölsdrickande swedenrockare för att hitta fler idiotiska uttryck som det vita skräpet slänger sig med. Jag öppnar tråden med den hjärndöda slutklämmen på de flesta wt-inlägg som skrivs idag.

Frågor på det?
Oooh, en socialliberal gen z-messerschmitt?

Fy vad tuff du var nu!
Citera
2024-07-08, 16:14
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Något jag noterat hos WT/arbetarklass är att de ofta snackar om vem av kollegorna, kompisarna, i släkten som är korkad, intelligent, osv.

Något som jag inte hör så mycket i normala konversationer med tex. mer utbildad medelklass, akademiker med masters, forskare eller doktorer. Sällan de jämför eller säger något om intelligens, om inte deras yrkesområde/forskningsområde just råkar handla om det.
Då märker man ju direkt att du inte hänger med de med "intelligens" om du drar linjen vid "mer utbildad medelklass, akademiker med masters, forskare eller doktorer".
De kan vara lika socialt inkompetenta på fyllan som alla andra, men förstår att yrkesrollen kräver en annan uppsättning professionellt.

Jag skulle nästan säga tvärtom, att de är värre när de får tala helt fritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in