2024-07-07, 20:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Så om man tog bort skräpet han kastat över hela lägenheten så tycker du toalett, handfat, köksvask, porslin, köksbänk, skåpsluckor, soffa ser trevligt ut?

Många Flashbackare bor säkert i liknande misär och tror därför det är acceptabelt. Själv hade jag ej spenderat en natt där ens för hundratusen även om man kastade ut varje läskburk, snacks-påse och matförpackning.
Jag hade inte ens gått in där utan ansiktsmask och skyddsoverall

Ja det verkar vara många som bor i liknande misär och som tycker det bara är att städa lite.
Saneringsfirman skulle ha 40.000 kr för att städa och sen tillkom troligen byten av golv för allt mögligt och ruttet som har runnit ner på golvet.

"Carl Kyrk på saneringsfirman Banerry är expert på olika typer av sanering och grovstädning.
Enligt honom skulle det kosta cirka 40 000 kronor att återställa Antons lägenhet.
– Här krävs det vad vi kallar en ”socialstädning”. I det här fallet skulle vi börja med en sortering av det som ska ut. Det luktar illa i sådana här bostäder och förutom luktförbättrare i olika medel använder vi en ozongenerator för att få bort all lukt, säger han.

Carl Kyrk har sett många lägenheter som ser ut som Antons, och hans erfarenhet är att ytskikten under allt avfall ofta är förstörda.
– När det rinner ner matrester och vätskor filtrerar det golvet och skapar fläckar och skador som inte går bort. Många gånger måste man lägga nytt golv efter en städning."
https://www.aftonbladet.se/minekonom...dromssituation
Citera
2024-07-07, 20:45
Medlem
Tanachs avatar
Om jag vore Fjanton hade jag vänt mig till hyresvärden och beställt sanering och på så sätt fått undan skiten i lägenheten och delbetala saneringen tillsammans med månadshyran.
Citera
2024-07-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Om jag vore Fjanton hade jag vänt mig till hyresvärden och beställt sanering och på så sätt fått undan skiten i lägenheten och delbetala saneringen tillsammans med månadshyran.

Varför sanering? Enligt experterna i denna tråd är ju allt fejk och bostaden är egentligen extremt fräsch.
Citera
2024-07-07, 20:50
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Läste du ej artikeln i trådstarten?

”Antons avtal med hyresgästen inkluderar en punkt om att gästen ansvarar för eventuella skador på bostaden och en deposition på 10 000 kronor.”

Missade den detaljen,kollade mest bilderna...

Dock kan man ju ändå tycka Anton är lite naiv,jag hade somsagt aldrig hyrt ut till någon jag inte kände bra/är släkt med
Citera
2024-07-07, 20:52
Medlem
Tanachs avatar
Citat:
Varför sanering? Enligt experterna i denna tråd är ju allt fejk och bostaden är egentligen extremt fräsch.

"Om det låter för bra för att vara sant - så är det nog det"
Citera
2024-07-07, 20:55
Medlem
Tanachs avatar
Citat:
Läste du ej artikeln i trådstarten?

”Antons avtal med hyresgästen inkluderar en punkt om att gästen ansvarar för eventuella skador på bostaden och en deposition på 10 000 kronor.”

Inte det riktiga avtalet som fastighetsägaren har med Fjanton och om fastighetsägaren vill stämma Fjanton så skulle fastighetsägaren vinna lätt ärendet.
Senast redigerad av Tanach 2024-07-07 kl. 20:58.
Citera
2024-07-07, 20:57
Medlem
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Skojar du? Dom flesta orkar inte läsa en hel artikel och fantiserar ihop en massa skit och så hänger andra på den skiten och sprider den vidare.
Tråden är så sjuk så man vill bara spy

Jag kollade upp Robin Jörlövs inkomst. Inkomstår 2022 hade han 10.821 i deklarerad inkomst och betalningsanmärkning.
Även om Robin blir dömd till skadestånd i rätten lär Anton aldrig få några pengar.

Robin kan aldrig stämmas av fastighetsägaren. Fastighetsägaren känner bara till Fjanton och det är han som stämningen kan riktas mot.
Citera
2024-07-07, 21:01
Medlem
Citat:
Inte det riktiga avtalet fastighetsägaren har med Fjanton och om fastighetsägaren vill stämma Fjanton så skulle fastighetsägaren vinna lätt ärendet.

Ja, fastighetsägaren har naturligtvis rätt att kräva att Anton bekostar att bostaden återställs. Det är därför det finns en insamling, för att täcka de kostnaderna.

Anton får sedan dra Robin inför rätta, men sannolikheten att Anton någonsin får ett öre av Robin är tyvärr liten.
Citera
2024-07-07, 21:05
Medlem
billigosts avatar
Anton borde ju både stämmas och vräkas egentligen. En sådan oansvarig naiv granne som utsätter sina grannar för fara ska inte ha en egen lägenhet.
Citera
2024-07-07, 21:06
Medlem
Tanachs avatar
Citat:
Ja, fastighetsägaren har naturligtvis rätt att kräva att Anton bekostar att bostaden återställs. Det är därför det finns en insamling, för att täcka de kostnaderna.

Anton får sedan dra Robin inför rätta, men sannolikheten att Anton någonsin får ett öre av Robin är tyvärr liten.

Fjanton behöver bara kontakta fastighetsägaren och komma överens om när saneringen kan påbörjas och delbetala saneringen tillsammans med månadshyran.

Om jag hade varit granne i huset hade jag varit rädd för lägenhetens ohygieniska karaktär.
Citera
2024-07-07, 21:09
Medlem
Citat:
Fjanton behöver bara kontakta fastighetsägaren och komma överens om när saneringen kan påbörjas och delbetala saneringen tillsammans med månadshyran.

Om jag hade varit granne i huset hade jag varit rädd för lägenhetens ohygieniska karaktär.

Han har redan varit i kontakt med sin hyresvärd.
Citera
2024-07-07, 21:50
Medlem
Bamsetramses avatar
Förstår inte varför någon frivilligt skulle donera pengar till Fjanton som själv satt sig i denna situation genom att helt sakna omdöme och förmåga att läsa av andra människor.

Jag donerar dock gärna ett förkläde och en keps med vimpel på som Anton kan ha på sig medan han står på knäna och skrubbar toan som det psyksjuka aset sprutlackat.

Kum-bah-yah!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in