2024-07-07, 15:24
Medlem
Källa? Och 100meter räknas inte
Citera
2024-07-07, 15:25
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
De avancerar i rasande takt med sina "battle scooters"

https://t.me/osint_69/4481
Jag tror att ryssarna är nöjda med att västlänningarna är upptagna med att skratta åt sånt medan ryssarna avancerar. Istället för att ta kriget på allvar.
Citera
2024-07-07, 15:26
Medlem
c.divers avatar
Citat:
De avancerar i rasande takt med sina "battle scooters"

https://t.me/osint_69/4481
Se där! Ännu ett nytt wunderwaffen!😂😂😂
Ser inte speciellt säkert ut?
Citera
2024-07-07, 15:31
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Jag tror att ryssarna är nöjda med att västlänningarna är upptagna med att skratta åt sånt medan ryssarna avancerar. Istället för att ta kriget på allvar.

Vilka ryssar? De ges ju ingen eller fel information mest hela tiden.

Som typ detta

The cope has moved to russian state television. They say these are Ukrainian "neo-nazis".

I approve of the fact they are showing russians killing each other on TV now.

https://t.me/osint_69/4436

Ett jävla pack de där ryssarna om du frågar mig. Går inte lite på de.
Citera
2024-07-07, 15:32
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Se där! Ännu ett nytt wunderwaffen!😂😂😂
Ser inte speciellt säkert ut?
Haha jätteroligt, men vilken sida är det som avancerar?
Jag som prioriterar sanningen/det som räknas tycker inte att sånt är så roligt.
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-07-07 kl. 15:35.
Citera
2024-07-07, 15:33
Medlem
CanisMinors avatar
⚡️The 110th Separate Mechanised Brigade shot down a russian Su-25 in the Donetsk region - OSUV "Khortytsia".

The enemy plane was shot down in the Pokrovsky direction. It was attacking the positions of units of the Ukrainian Defense Forces.

🔥It is now burning in the steppes of the Ukrainian Donbass.

https://t.me/WarriorsUkrainian/31475
Citera
2024-07-07, 15:35
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Eftersom Putins anfallskrig strider mot Rysslands och ryska folkets intresse är det uppenbart att det enbart handlar om Putins egenintresse.

Det strider inte mot intresset hos ryssarna i Donbass som bad om hjälp. Samma argument kan man f.ö. använda mot Voldemort Z. Anser du att Ukrainas totalsväng i fredsförhandlingarna handlade om Voldemorts egenintresse?

Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Men att dyrt och heligt lova en sak (vi kommer inte anfalla) och inte hålla det löftet skapar ju minst sagt ett förtroendeproblem.
Litar du på en sån person i vidare förhandlingar? Knappast.

I vidare fredsförhandlingar? Ja, eftersom jag har en annan syn på vad kriget handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Diktator putain anser som bekant anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men även av att stjäla Ukrainas naturtillgångar medelst sitt imperialistiska anfallskrig.

Att upprepa talking points och därtill lägga till nya är inte stöd för desamma.

Citat:
Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?

Det enorma landet Ryssland, ja. Ändå menar du att de behöver attackera ett grannland för att få tillgång till mer naturresurser?

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Måste inte finnas bevis för att Ryssland har imperialistiska planer.

Det håller jag med om. Det kan vara så oavsett bevis. Men nu handlade diskussionen om vad det finns för stöd för påståendet. Mot bakgrund av att det finns jordnära förklaringar, som stöds av mängder av intellektuella, faller Putins storhetsvansinne platt.

Citat:
Det räcker med att allt tyder på det.

Det håller jag med om. Men så är inte fallet. Allt tyder på motsatsen.

Citat:
Vore idiotiskt att inte ta hotet på största allvar

Det är idiotiskt att a) ta hot som inte finns på allvar, och att b) göra allt i vår makt för att realisera det imaginära hotet. Välkommen till Sverige! Här räcker dagliga skjutningar och sprängningar inte till för våra makthavare.
Citera
2024-07-07, 15:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Och det är Ryssland som tar mark. Alltså är det väst som håller på att förlora. Varför är det så svårt att förstå?
Vem som helst kan ta mark och det betyder ingenting. Svårigheten ligger i att hålla den samt att kontrollera och administrera de som bor på den.. Där fallerar Ryssland på alla plan. Everybody hates them.
Citera
2024-07-07, 15:42
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vem som helst kan ta mark och det betyder ingenting. Svårigheten ligger i att hålla den samt att kontrollera och administrera de som bor på den.. Där fallerar Ryssland på alla plan. Everybody hates them.
Nä inte vem som helst kan ta mark. Ukraina kan inte det.
Finns väl inget som tyder på det. Till exempel Krim o.s.v. har Ryssland i ett järngrepp tyvärr.
Citera
2024-07-07, 15:43
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Som sagt av andra det finns massor av länkar/exempel i tråden.
Du kan botanisera själv här:
https://www.youtube.com/@russianmediamonitor

Du kommer ju bara underkänna det som sägs rätt ut ändå. Troligen med argumentet att ryska staten inte styr över ryska stats-TV...

Tack så mycket. Jag klickade på en video - den handlade om en ryss som förklarade att USA är helt överlägsna Ryssland och att man borde göra allt för att undvika konfrontation. Han blev nedröstad av de andra i studion. Låter inte som en konversation dikterad av Putin.

Verkar även vara många tokstollar som kommer till tals dock. Tokstollar som vill använda kärnvapen mot Ukraina - tur att Putin är mer förståndig än så.
Citera
2024-07-07, 15:43
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Haha jätteroligt, men vilken sida är det som avancerar?

Båda sidor... En dag där.. en dag en annan. Har du inte förstått det ännu?

https://www.facebook.com/share/p/fmPFutX6MMubRzqK/?mibextid=oFDknk

07.07.2024 uppdateringen. Fronterna fungerar som förut, de bubblar. Turisterna avancerar lite i öst och vi avancerar lite i norr. Det är fram och tillbaka. Många har uttryckt sin oro över Chasiv Yar, bla därför att vi övergav kanalområdet. Tro mig, det är ännu ingen fara att turisterna skall ta staden. Eftersom jag har varit där ett antal gånger känner jag till terrängen och att komma över kanalen blir inte lätt för turisthorden. Vi bombaderar dem med drönare och de har enorma förluster.
Citera
2024-07-07, 15:44
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Båda sidor... En dag där.. en dag en annan. Har du inte förstått det ännu?

https://www.facebook.com/share/p/fmPFutX6MMubRzqK/?mibextid=oFDknk

07.07.2024 uppdateringen. Fronterna fungerar som förut, de bubblar. Turisterna avancerar lite i öst och vi avancerar lite i norr. Det är fram och tillbaka. Många har uttryckt sin oro över Chasiv Yar, bla därför att vi övergav kanalområdet. Tro mig, det är ännu ingen fara att turisterna skall ta staden. Eftersom jag har varit där ett antal gånger känner jag till terrängen och att komma över kanalen blir inte lätt för turisthorden. Vi bombaderar dem med drönare och de har enorma förluster.
Nä Ryssland tar mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in