Citat:
Ursprungligen postat av
Lollinon
Men snälla du… Lägg ner med alla dina pekpinnar. När din bebis väl är hos dig hoppas jag att du ändrar din inställning till föräldraskap då du inte heller kommer vara perfekt även om du har alla goda avsikter med dina förberedelser och kommer säkert vara en bra mamma som gör sitt bästa.
Har följt tråden till och från länge men skapade ett konto för ett tag sedan och har tänkt att skriva då jag både blir fascinerad och orolig över hur många av er ens orkar skriva negativa saker om någon annan för att försöka lyfta upp er själva. Nej, jag är inte heller perfekt men jag sitter inte och skriver skit anonymt för att må bättre själv.
Att ni orkar följa Hanna trots att hon uppenbarligen stör er så mycket. Hon liknar säkert er själva mer än vad ni tror och därför är det enklare att kritisera henne än ta itu med era egna tillkortakommanden. Att flera av er här inne är föräldrar gör mig mer orolig då ert hat över en okänd person garanterat visar sig i annat som ni för över till era barn. T ex säga någon är ful på tv, kommentera någon på stan, snacka skit om släkten när de åkt hem.
Det jag tröstar mig med är att ni som behöver hävda er här inne inte mår bra själva. Det är ledsamt och jag hoppas att ni kommer till insikt med det snart och börjar jobba på er själva istället.
Vi får inte se allt hos influencers precis som vi inte får se när du, vi, jag, slänger fram köttbullar på matbordet för tredje gången denna vecka utan istället postar den mysiga stunden i lekparken istället. Vi är väl lika grymma mammor för det?! Tycker jag i alla fall.
Tack och hej!!
Hej på dej.
Jag tror inte att någon skriver här för att må bättre själv, behöver hävda sig eller behöver ta itu med sina tillkortakommanden. Vi bryr oss inte heller om hur många gånger i veckan du äter köttbullar. Vi hatar heller inte Hanna och jag tror inte hon liknar så många här inne.
Det vi däremot gör här det är att vi tittar på det ARBETE hon lägger ut på sin INSTAGRAM som ju är hennes FÖNSTER där hon redogör för vad hon åstakommer. Det är ju det vi bedömmer. Där lägger hon ut just nu content som rör hennes roll som mamma.
Innan var det ivf, nu är det mammarollen. Då har vi åsikter om det. Om hon inte vill lägga ut något om det det så står det henne fritt. Hon kan ju börja lägga ut om hur hon gör batik eller målar tavlor eller vad hon vill.
Men sen är det hennes samarbeten vi tittar på och de är ju inte heller bra. Inte genomtänkta, inte bra redigerade, babbliga och hon gör dem helt enkelt dåligt. Det diskuteras också.
Så vad är det som du har problem med när du kommer in här i en tråd som handlar om influencern Hanna.