2024-07-07, 01:38
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Flyttat skrev hon väl kanske?
Hon skrev "Nytt jobb, flytt till Limhamn och efter sommaren" ...osv.
Jag tolkar det som "en flytt till Limhamn", alltså att hon har ett nytt jobb och har flyttat till Limhamn, inte att hon har flytt till Limhamn.
Citera
2024-07-07, 01:43
Medlem
Ett inlägg på C FB så skriver hon att efter sommarn ska barnen bo på heltid hos henne
Låg dom i vårdnadstvist?
Citera
2024-07-07, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanKermit1
Hon skrev "Nytt jobb, flytt till Limhamn och efter sommaren" ...osv.
Jag tolkar det som "en flytt till Limhamn", alltså att hon har ett nytt jobb och har flyttat till Limhamn, inte att hon har flytt till Limhamn.

Så tolkade jag det också.
Citera
2024-07-07, 01:57
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Så tolkade jag det också.
Jag också. Annars hade hon väl skrivit har flytt till Limhamn.
Citera
2024-07-07, 02:58
Medlem
Sluta gå på mamman! Hon skrev att hon var på "dejt" i mars månad, oavsett vad för "dejt" det handlade om så var hon inte tillsammans med hennes ex längre.
Och att hon uppdaterade att barnen skulle bo på heltid hos henne efter sommaren, det är inte heller någon anledning till att mörda sina barn..
Citera
2024-07-07, 05:00
Medlem
När sådant hår händer, brukar gamla bekanta skriva i trådarna och berätta vad de vet om personerna.

Iallafall modern lär ha haft en bunt gamla grannar, kollegor etc.

Men tystnad?

Ingen som kände till dem?
Citera
2024-07-07, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadvetalla
När sådant hår händer, brukar gamla bekanta skriva i trådarna och berätta vad de vet om personerna.

Men tystnad?

Eller så är det en så respektabel familj att de inte har den sortens pöbel som vänner som skulle vara så respektlösa att skriva här...
Citera
2024-07-07, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadvetalla

Men tystnad?

Eftersom de flyttat 10 ggr på 10 år så hinner de knappast få någon närmare gemenskap med sina grannar. Men bara det är ju ovanligt. Jobbigt för barnen. Verkar ju inte ha varit en stabil situation. Var de ”på flykt” från myndigheterna? De som vill undvika att soc blandar sig i brukar flytta ofta, mellan olika kommuner.
Citera
2024-07-07, 08:11
Medlem
gubbroras avatar
Är det någon som vet hur pappan försörjde sig? Bolaget som saknar omsättning kunde han knappast levt av.

Det verkar bisarrt att flytta så ofta som dom gjort, bara att fixa arbete och bostad förskoleplatser mm torde varit en heltidsarbete. Flyttarna verkar dessutom väldigt ostrukturerade om man får döma av det som kommit fram i tråden
Citera
2024-07-07, 08:13
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Föräldrarna är skilda, fadern omgift. Två syskon, ogifta.

Bra, då finns det i vart fall några som kan avlasta mamman för att fanskapet eldas upp
Citera
2024-07-07, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Är det någon som vet hur pappan försörjde sig? Bolaget som saknar omsättning kunde han knappast levt av.

Det verkar bisarrt att flytta så ofta som dom gjort, bara att fixa arbete och bostad förskoleplatser mm torde varit en heltidsarbete. Flyttarna verkar dessutom väldigt ostrukturerade om man får döma av det som kommit fram i tråden
IT konsult på annat företag. Men alla flyttar verkar konstigt. Flera inom samma ort, men också sådana som kräver flytt av barnen till andra förskolor
Han har bytt jobb mycket ofta de senaste åren - tecken på ohälsa?
Senast redigerad av Tokugawa 2024-07-07 kl. 08:26.
Citera
2024-07-07, 08:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonker
Skydda barnen genom att mörda dem? Kan vara bland det dummaste jag har läst, någonsin.

Sådant har i och för sig hänt. Var ett fall i Malmö - många år sedan nu - då en mormor och en mamma kom överens om att mörda en sexåring och sedan sig själva med stora doser sömnmedel (om jag minns rätt nu, det var någon medicin i alla fall). Detta då de inte kunde skydda flickan från att lämnas till pappan för umgänge, då han förgrep sig på henne sexuellt. De hade uttömt alla lagliga vägar. Sedan vet förstås inte jag, om detta med pappans övergrepp var sant, eller om det var något som mamman och mormodern hade fått för sig... Det bevisades aldrig om jag kommer ihåg rätt nu.

Sedan har det även hänt att djupt deprimerade människor har begått utökat självmord på detta sätt, för att de tänkt att det är bättre för barnen att slippa leva i den här hemska världen (som de ser det, just då, under sin depression). Kan även handla om vanföreställningar och konspirationsteorier: i Tyskland under pandemin var det ett par föräldrar som dödade sina tre döttrar och sig själv, då de vägrat vaccinera familjen, och läst en massa på sidor på nätet som påstod att barnen därför skulle omhändertas och sättas på barnhem. (Tyska barnhem har mycket dåligt rykte än idag.) Men även där måste det ju ha varit någon psykisk skörhet innan, tycker man...

Men det vanligaste vid utökat självmord/familjetragedi, är att det är en hämnd mot den andra föräldern p.g.a. förlorad vårdnadstvist, och det verkar ju ligga närmast till hands i det här fallet i Tollarp, också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in