2024-03-09, 08:01
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Har ni sett denna löjliga feminist reklam från försvaret?

Tydligen behöver inte män försvara kvinnor! Det är försvarets och kvinnors uppfattning!

Så män gör nu vad kvinnor önskar: försvara dom inte. Ser ni en kvinna bli attackerad gå bara därifrån. Hon vill klara sig själv. Blir det krig, låt kvinnor åka till fronten. Så stannar vi män hemma och tar en öl och poppar popcorn.

https://www.forsvarsmakten.se/kvinnodagen?utm_source=google&utm_medium=paid_disp lay&utm_campaign=IKD&utm_content=citat&utm_term=

Otroligt pinsamt. Jag skäms å Försvarsmaktens vägnar. Identitetspolitik och dessutom framförd på ett oerhört banalt sätt. Allt bär tecken av att vara en skapelse av ett gäng unga kvinnor. Hål i huvudet.

Krig och att vara en bra soldat handlar om lite mer än att posera i vapen och uniform. Ryssarna skulle käka dessa damer till frukost. Efter att ha använt dem som fältunderhållning.
Citera
2024-03-09, 08:56
Avslutad
Citat:

Tydligen behöver inte män försvara kvinnor! Det är försvarets och kvinnors uppfattning!

Så män gör nu vad kvinnor önskar: försvara dom inte. Ser ni en kvinna bli attackerad gå bara därifrån. Hon vill klara sig själv. Blir det krig, låt kvinnor åka till fronten. Så stannar vi män hemma och tar en öl och poppar popcorn.

https://www.forsvarsmakten.se/kvinnodagen?utm_source=google&utm_medium=paid_disp lay&utm_campaign=IKD&utm_content=citat&utm_term=
Så om både män och kvinnor deltar i försvaret tänker du inte hjälpa en kvinna som blir attackerad? Hjälper du en man som blir attackerad?
Citera
2024-03-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så om både män och kvinnor deltar i försvaret tänker du inte hjälpa en kvinna som blir attackerad? Hjälper du en man som blir attackerad?

Kommer du hjälpa en soldat som blir attackerad av fienden?
Är du ens krigsplacerad?
Citera
2024-03-14, 21:15
Avslutad
Det är bara 17% kvinnor som tvingas göra lumpen.
Fy fan. Vilken jämlikhet. Not.
Citera
2024-05-13, 10:25
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Jag känner bara spontant för att greppa mitt raketgevär ge mig ut i striden mot Putin och islamisterna när jag ser det här. PS. Död åt alla pedofiler. Fy fan vad vidrigt att vara intresserad av tonårsflickor, 35-åriga fläskpaddor som har konsumerat 40 kryddkorvar är grejer det! Det är bara att läsa Jordan Peterson, lyfta lite skrot och tjacka en lambo så man slipper vara en sån där föraktlig incel!

Citera
2024-05-13, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Jag känner bara spontant för att greppa mitt raketgevär ge mig ut i striden mot Putin och islamisterna när jag ser det här. PS. Död åt alla pedofiler. Fy fan vad vidrigt att vara intresserad av tonårsflickor, 35-åriga fläskpaddor som har konsumerat 40 kryddkorvar är grejer det! Det är bara att läsa Jordan Peterson, lyfta lite skrot och tjacka en lambo så man slipper vara en sån där föraktlig incel!

Vad har den videon med något att göra?

Det finns helt legitima skäl för att inte vilja försvara Sverige men att man istället sympatiserar med psykopatdvärgen i Kreml är inte ett av dem.
Citera
2024-07-06, 22:37
Avslutad
Försvara kvinnor mot vad?

Historiskt byter kvinnor bara sida till vinnaren. De har inte samma instinkter av lojalitet som män.

Sällan kvinnor dödas i krig, särskilt om de går med på att sära på benen.
Citera
2024-07-07, 02:55
Avslutad
På svenska heter det "lojalitet till" och inte "lojalitet av".

Män föds ju med en genetisk benägenhet till tendensen att fysiskt vilja försvara kvinnor.

Feminismen har återkallat den här biologiska betingelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Försvara kvinnor mot vad?

Historiskt byter kvinnor bara sida till vinnaren. De har inte samma instinkter av lojalitet som män.

Sällan kvinnor dödas i krig, särskilt om de går med på att sära på benen.
Citera
2024-07-07, 08:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Är den där Paula Wallenburg verkligen en kvinna?
Citera
2024-10-07, 06:41
Medlem
Ja de är exakt lika mycket värda att försvara som män i krig

Att kvinnor är så pass underlägsna i slagsmål än män har flera anledningar, men jag är ganska övertygad om att det delvis tyvärr har varit psykologiskt
Kvinnor på 160 har kapacitet till att försvara sig och vinna över män på ibland 175-178 om de skulle attackera, vill inte spekulera i hur ofta riktigt direkt, men det är min teori om fler kände bättre självförtroende och rättsväsendet vore betydligt bättre o mer än lite mer därtill här i Sverige
Senast redigerad av Englishisoverrated 2024-10-07 kl. 07:04.
Citera
2024-10-07, 13:25
Avslutad
Ehhh. Nej. En kvinna får stryk av män. Enda chansen att vinna skulle vara om mannen är svårt handikappad eller halvdöd.

Fö är swedistans kvinnor alla landsförrädare, och därför inte värda att försvara ens mot muslimgrisar. Sorry så är det.
Citera
2024-10-08, 20:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
På svenska heter det "lojalitet till" och inte "lojalitet av".

Män föds ju med en genetisk benägenhet till tendensen att fysiskt vilja försvara kvinnor.

Feminismen har återkallat den här biologiska betingelsen.

Mja, hans närmsta kvinnor kanske, exempelvis fru/döttrar/mamma/systrar/kvinnliga släktingar.

Men inte kvinnor i största allmänhet.

Varken feminismen eller någon annan ideologi kan återkalla något biologiskt alls. Kvinnor blir fortfarande gravida och män är fortfarande i genomsnitt längre än kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in