2023-07-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Åtminstone 2007 så bodde han i Berlin, enligt denna artikel: https://www.expressen.se/nyheter/jag-har-alltid-trott-att-jag-ska-do-vid-30/
Shit. När jag läser hennes intervju så ser jag mig själv i henne. Jäklar vad lik hon var mig i sitt tankesätt.

Rotlös. Nomadsjäl. Sökare. Skilsmässobarn. Jag trodde alltid att jag skulle dö vid 17 men 20 år senare är man fortfarande här. Dottern verkar ha varit intelligent för sin ålder. Det är sådana människor man vill lära känna i livet. Ha dom där djupa samtalen om livet.
Senast redigerad av Lofiboy 2023-07-05 kl. 16:54.
Citera
2024-02-01, 10:18
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Det är tyvärr inte helt ovanligt att barn till föräldrar som begår självmord, också själva gör det en dag. Men sällan så unga som i det är fallet.

Så var det för Micke Dubois. Hans pappa tog livet av sig när Micke var 15 år gammal.
Det kanske är lättare för en person att gå hela vägen och verkligen avsluta sitt liv om någon av hans eller hennes föräldrar gjorde det tidigare.
"Were in this shit together"-liksom.
Citera
2024-04-15, 22:16
Medlem
Vem hade vårdnaden över dottern? Mörk artikel från hennes pappa
Citera
2024-07-07, 05:40
Medlem
flashbacknunnas avatar
17 år sedan du gick bort, vila i frid ängel.
Citera
2024-07-07, 06:29
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Vem hade vårdnaden över dottern? Mörk artikel från hennes pappa

Talulahs pappa hade vårdnaden.
Citera
2024-07-07, 06:58
Medlem
Man ska inte tala illa om de döda säger talesättet men om hon inte varit känd och folk gillat filmerna hon varit med i skulle hon ansetts som skräp.
Baserat på hur hon framställer sig själv i intervjun i Expressen.
Citera
2024-10-10, 01:20
Medlem
Vet någon i vilken lägenhet hon bodde i Malmö?
Citera
2024-10-10, 01:23
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Vet någon i vilken lägenhet hon bodde i Malmö?

Hon bodde nere vid ribban på limhamnsvägen 12b
Citera
2024-10-27, 23:51
Medlem
Ankias avatar
Johanna spelade med i Tjechovs pjäs Måsen på Ystads teater med premiär i slutet av 2006. Hon var mycket okoncentrerad och hade svårt att komma ihåg sina repliker.
Citera
2024-11-29, 22:28
Medlem
jeffeds avatar
Sitter ikväll och lyssnar på musik som gör mig emotionell och började att tänka på Johanna Sällström.
Johanna var så ruskigt vacker in my opinion. Första gången jag såg henne var i svenska såpan "Tre Kronor".
Jag vet inte vad det är men något med henne har alltid funnits i mitt hjärta och än idag känner jag en stor sorg när jag tänker på hennes bortgång, som att hon vore en syster. Kan inte förklara det.
Jag förstår hennes lidande och hur svårt livet kan vara.

Ingen vill dö, men det gör för ont att leva.
När man mår riktigt dåligt så finns bara två val som fungerar snabbt.
Det ena är självmedicinering av droger och fortsätta att försöka "leva".
Det andra är att inte längre leva. Att få den vila och frihet man så länge drömt om mer än något annat.
Oavsett val så lever man egentligen inte.

Vet inget om hur eller varför dottern tagit livet av sig och vill inte heller spekulera i det. Men oerhört tragiskt, speciellt i sån ung ålder. Jag visste inte om det förrän ikväll och jag blev chockad.

Självmord är långt ifrån en enkel utväg, som många brukar säga att det är. Att hamna där så är det troligtvis mycket som har gått fel innan det första självmordsförsöket.
Det är så viktigt att se tecknen tidigt och våga agera. Att inte bara skita i det.
Eller fösa undan det till någon annan så det inte ligger hos en själv längre.
Se tecknen. Prata med någon om det. Och följ upp, ständigt.
Citera
2024-11-29, 22:59
Medlem
det som kan läsas i artikeln säger att hon varit nära döden flera gånger. och jag kan såhär i efterhand tänka mig att hon flera gånger gjort försök till att avsluta sitt liv. det är sällan folk lyckas första gången. det är oftast tabletter. men när hon väl bestämde sig så tog hon tabletterna och skar sedan sig själv för att verkligen lyckas.

jag tycker hon var en färgstark karaktär som stod ut lite i det hon medverkade i. som filmen med persbrant, under ytan var en jävligt bra film och hon stod ut.

jag får sådär lite pappa känningar när jag tänker på henne. man vill bara ge henne en kram och säga att det kommer ordna sig. och sen ge henne tryggheten och tiden att finna sig själv.

synd att allt gick åt helvete. ni som mår dåligt där ute, prata om det. glöm det där jag är stark tänket. ta emot hjälp så vi slipper flera tragiska öden.
Citera
2024-12-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Man ska inte tala illa om de döda säger talesättet men om hon inte varit känd och folk gillat filmerna hon varit med i skulle hon ansetts som skräp.

Jag har också väldigt svårt för det där.
En person dör och sen ska personen hyllas osv.
De flesta personer jag själv vet som är döda nu tycker jag ungefär samma om som jag gjorde när de levde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in