2024-07-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Varför hatar du Ryssland så mycket? Är du nazist?
De flesta hatar ryssland men inte ryssar. De flesta ryska medborgare är slavar som aldrig har upplevt frihet, så man tycker ofta synd om dem. Troligen är de inte förberedda för ett fritt liv.

De människor jag hatar, så djupt det över huvud taget är möjligt, är nazistälskare som du, som hyllar diktatorer och verkligen hatar den fria världen. Utanför flashback är ni så få att ni inte märks, så frågan är hur många av er som verkligen lever i Sverige.
Citera
2024-07-06, 21:20
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, jag har nog varit mer kritisk än du mot svensk media, de senaste åren. Framför allt mot invandringshysterin, skyddandet av kriminella importer och hyllandet av hbtqabc-piss. Men jag är selektiv och inte ett får, som du.

Nu måste du förklara för mig varför man ska hata en statschef i ett demokratiskt land, som vill att medborgarna i landet ska försvara sig mot sovjet/ryssland eller vad man nu kallar sig för tillfället? Tycker du det vore självklart att ge upp mot en anfallande diktator? Är det naivt att försvara sitt land?

På vilket sätt har msm fått mig att misstolka att en rysk diktator ännu en gång vill utöka sitt imperium?
Läs historia! Hur, varför, när startade kriget? Hur blev dessa landsområden ukrainska? Vad har väst gjort, med usa i spetsen? Vad har dessa utbrytar republiker/ områden för sammansättning av befolkning?
Citera
2024-07-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
De flesta hatar ryssland men inte ryssar. De flesta ryska medborgare är slavar som aldrig har upplevt frihet, så man tycker ofta synd om dem. Troligen är de inte förberedda för ett fritt liv.

De människor jag hatar, så djupt det över huvud taget är möjligt, är nazistälskare som du, som hyllar diktatorer och verkligen hatar den fria världen. Utanför flashback är ni så få att ni inte märks, så frågan är hur många av er som verkligen lever i Sverige.

KlartSur över att Ukraina förlorat? hahaha ni hatar er själva för att importera 2 miljoner som krigar på era gator. Invasionen är redan igång.
Citera
2024-07-06, 21:21
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Varför hatar du Ryssland så mycket? Är du nazist?
På vilket sätt är en svensk som inte gillar Ryssland nazist? Ser fram emot ditt svar, jävla mähä
Citera
2024-07-06, 21:22
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Bara fria fantasier. Ryssland ska lämna Ukraina helt innan nån fred kan vara aktuell.

Vart står det? Eller är det vad Zelenskey tycker eller kan kräva?
Eller är det bara din personliga åsikt?
Citera
2024-07-06, 21:22
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du är väldigt omogen. Jag håller på Sverige. Men så fort man kritiserar NATO/USAs proxy-krig mot Ryssland anklagas man för att vara putinist. Det är väldigt låg nivå på denna typ av argumentation. Det förstör diskussionen helt att detta är tillåtet. Jag föredrar att diskutera i sak.

Intressant det du säger om beslagtagna tillgångar. Jag säger inte att du har fel, men jag är ändå tveksam att detta skulle täcka upp hela kostnaden, som kommer att vara astronomisk. Finns det någon kostnadskalkyl på detta?

Ja du är "putinist" , antingen medvetet eller hans nyttiga idiot.
Det är viktigt att poängtera.

Fantastiskt att du är så okunnig i ämnet du försöker debattera " i sak" ( fniss)

Det är beslutat att de ryzka tillgångarna är frysta och man har redan börjat ta av avkastningen för att hjälpa Ukraina.

Räcker det?, nej , men resten av skadeståndet blir rysslands skuld som de förr eller senare blir tvungna att betala.
Citera
2024-07-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ignaziev
Kan du förklara varför zelensky inte låter ryssarna i donbas demokratiskt rösta om de vill tillhöra skithålet ukraina eller Ryssland?
Eller förklara varför zelensky vill bryta avtalet om att hålla neutralitet mot rövhålet nato?
Kan du inte förklara det så håll käften ni natorunkande troll och psykopater.
Donbas tillhör Ukraina, dessutom enligt överenskommelse med Sovjet. Barcelona är spanskt. Skottland är engelskt. Skåne är svenskt. Vill du att man alltid ignorerar länder och släpper alla mindre områden?

Vilket avtal? När skapades ett avtal som förbjöd ett demokratiskt land att agera självständigt? NATO kräver inga medlemmar, men av någon anledning så vill alla länder som tidigare varit slavar under Sovjet bli medlemmar. Dessutom hade NATO inte accepterat Ukraina som.medlem på många år.
Citera
2024-07-06, 21:26
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Nej, då går man i direkt konfrontation med Ryssland. Nog för att juden är fräck, men det finns en gräns för väst också. Ponera massprotester i Frankrike och helt plötsligt har man tagit över parlamentet. En gnista för en Europeisk vår och sedan faller allt samman över hela kontinenten. Ett drömscenario att få uppleva under vår livstid. Ett nytt Nürnberg, fast denna gång med de onda i bojor .. wow.
Står du på rysslands sida här?
Citera
2024-07-06, 21:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ja du är "putinist" , antingen medvetet eller hans nyttiga idiot.
Det är viktigt att poängtera.

Fantastiskt att du är så okunnig i ämnet du försöker debattera " i sak" ( fniss)

Det är beslutat att de ryzka tillgångarna är frysta och man har redan börjat ta av avkastningen för att hjälpa Ukraina.

Räcker det?, nej , men resten av skadeståndet blir rysslands skuld som de förr eller senare blir tvungna att betala.

Du tycker såklart det är viktigt att begagna sig av oärlig debatt-teknik. Det får stå för dig.

Om beslagtagna ryska tillgångar räcker, hur då förklara de miljardstöd som på daglig basis rullas ut av USA/EU?

Inte helt oväntat lyckades du inte publicera källa på hur detta ska fungera rent ekonomiskt.
Citera
2024-07-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Läs historia! Hur, varför, när startade kriget? Hur blev dessa landsområden ukrainska? Vad har väst gjort, med usa i spetsen? Vad har dessa utbrytar republiker/ områden för sammansättning av befolkning?
Kriget började när Sovjet invaderade Krim 2014. Problemet var att väst inte omedelbart svarade utan att de väntade till när Sovjet försökte överta Kiev 2022.

Förstår du inte varför Ukraina skapades, på Sovjets initiativ? 😮

Vad har det över huvud taget för roll hur befolkningen är i en del av Ukraina? Sovjet försökte ju alltid ta över länder genom att krossa originalbefolkningen. Jämför med Baltikum.
Citera
2024-07-06, 21:38
Medlem
Autobahn76s avatar
Kommer inte hända. Putin har bältros, cancer, skörbjugg och en psykos. Han är döendes och sjunger på sista versen. Han kapitulerar när som helst nu.
Citera
2024-07-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleGreenInvest
KlartSur över att Ukraina förlorat? hahaha ni hatar er själva för att importera 2 miljoner som krigar på era gator. Invasionen är redan igång.
Skriver du bara något som inte alls har med det inlägg du svarar att göra? Kan du försöka bli mer begriplig? Två miljoner Ukrainare till Sverige?

Som jag förstår det, så vill ukrainska flyktingar inte ens komma till Sverige, pga vår MENA-import. Jag antar att du tillhör den importen? Ditt sätt att skriva pekar på det. Jag tar hellre emot europeiska flyktingar än islam-grisar som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in