2024-07-06, 20:40
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det är inte deras land. Det är land som tillhör Ryssland. Ukraina är en fejkstat precis som Vitryssland. Men Vitryssland inser iallafall det och därför behöver dem inte invaderas.
Med det sagt så är kriget helt meningslöst, det är hemskt. Zelensky är en galning men det går inte att göra något åt.

Nej, det är en idiotisk uppfattning såklart. Ryssland bör lämna Ukraina.
Citera
2024-07-06, 20:49
Medlem
Troligen inser han att Biden snart är borta och därmed blir det omöjligt att fortsätta kriget.
Citera
2024-07-06, 20:55
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Kan du på något sätt förklara för oss människor som lever i demokratiska länder, hur en statschef som vill att medborgarna försvarar sitt land mot ett anfallande land har mördat dem? Hade du i samma situation gett upp omedelbart och låtit den invaderande diktatorn blivit ägare till dina egna medborgare?

Kan du försöka förklara hur du tänker? Hade du som härskare insett att du inte skulle bli lika mycket slav som en vanlig medborgare under Putin, och därför accepterat förlusten? Eller vad ligger bakom ditt förakt mot en ledare som vill skydda sitt land. Är det bara att han är jude? Förklara.
Enkelt! historia!

Du har svalt msm media rakt av
Citera
2024-07-06, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Du kanske ska sluta dricka nu och gå och lägga dig istället.

Nej, varför det? Jag tycker det jag tycker oavsett om jag dricker eller ej.

Men just nu tittar jag på en asdålig dansk film på Netflix, Journal 64, och tycker att jag måste varva om med Flashback då och då.
Senast redigerad av itsen 2024-07-06 kl. 21:01.
Citera
2024-07-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Zelensky tvärvänder och bjuder in Ryssland till förhandlingar utan kravet att Ryssland ger upp landområden.

Har Zelensky givit upp? Är kriget snart över? Har Orbáns nyliga möten med Zelensky och Putin bidragit?

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/07/04/ukraine-zelenskyy-russia-peace-talks/

https://www.yahoo.com/news/zelenskyy-u-turns-invites-russia-144349318.html?guccounter=1

Lagt till artikel /Mod
Hoppas inte du är en av dem som anser att du är neutral i kriget och bara vill ha fred.
För att benämna det som att "Ryssland ger upp landområden" när ladområdena var ukrainska för två år sedan är inte att vara neutral och opartisk. Om något så får det benämnas som att Zelensky är beredd att ge upp mark för att få fred.

Men nej detta kommer inte resultera till nånting, köttkvarnarna kommer mala på och ryssland kommer förvisso ta ett par kvadratmeter om dagen men det kommer inte resultera i något på flera år endå.

Ryssland kommer förbli paria i onvälden (utanför Nordkorea och en handfull afrikanska och sydamerikanska stater).
Och Ukraina kommer fortsatt få väst stöd om än i fallande storlek. Men kommer endå hålla emot i samma skala som idag.
Citera
2024-07-06, 21:00
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Varför hatar du Ryssland så mycket? Är du nazist?
Ja precis, alla som " hatar" ditt anus-ryzzland är nazister... det är er enkla logik.

Alla accepterar ditt ryzzland om ni stannar innanför era gränser, vi vill inte ha er orcher i Europa., så mycket har ni skämt ut er, ni är faktiskt lika illa sedda som tysken var 1945.
Bra jobbat Ivan!
Senast redigerad av RealTide 2024-07-06 kl. 21:03.
Citera
2024-07-06, 21:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Varför hatar du Ryssland så mycket? Är du nazist?
Svenskar hatar Ryssland på grund av vidriga människor som dig.
Citera
2024-07-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Enkelt! historia!

Du har svalt msm media rakt av
Nej, jag har nog varit mer kritisk än du mot svensk media, de senaste åren. Framför allt mot invandringshysterin, skyddandet av kriminella importer och hyllandet av hbtqabc-piss. Men jag är selektiv och inte ett får, som du.

Nu måste du förklara för mig varför man ska hata en statschef i ett demokratiskt land, som vill att medborgarna i landet ska försvara sig mot sovjet/ryssland eller vad man nu kallar sig för tillfället? Tycker du det vore självklart att ge upp mot en anfallande diktator? Är det naivt att försvara sitt land?

På vilket sätt har msm fått mig att misstolka att en rysk diktator ännu en gång vill utöka sitt imperium?
Citera
2024-07-06, 21:08
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Väldigt mycket humor med alla "svenskar" som gör sig lustiga över Putins höjd över havet med tanke på vår ledare Ulf Kristersson.

När Ukraina börjar återuppbyggas efter kriget är det skattepengar från väst till Blackrock som gäller.

Du har tydligen missat att de frysta ryzka pengarna kommer att användas till Ukrainas uppbyggnad?
Du är ursäktad i din dumhet , du är ju en putin-supporter...

Kristersson är kort i rocken precis som din lilla putler men han är INTE dessutom kort i hjärtat och hjärnan som putin är...

Du är inte svensk, blatte...
Citera
2024-07-06, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Kan du på något sätt förklara för oss människor som lever i demokratiska länder, hur en statschef som vill att medborgarna försvarar sitt land mot ett anfallande land har mördat dem? Hade du i samma situation gett upp omedelbart och låtit den invaderande diktatorn blivit ägare till dina egna medborgare?

Kan du försöka förklara hur du tänker? Hade du som härskare insett att du inte skulle bli lika mycket slav som en vanlig medborgare under Putin, och därför accepterat förlusten? Eller vad ligger bakom ditt förakt mot en ledare som vill skydda sitt land. Är det bara att han är jude? Förklara.
Kan du förklara varför zelensky inte låter ryssarna i donbas demokratiskt rösta om de vill tillhöra skithålet ukraina eller Ryssland?
Eller förklara varför zelensky vill bryta avtalet om att hålla neutralitet mot rövhålet nato?
Kan du inte förklara det så håll käften ni natorunkande troll och psykopater.
Citera
2024-07-06, 21:15
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Du har tydligen missat att de frysta ryzka pengarna kommer att användas till Ukrainas uppbyggnad?
Du är ursäktad i din dumhet , du är ju en putin-supporter...

Kristersson är kort i rocken precis som din lilla putler men han är INTE dessutom kort i hjärtat och hjärnan som putin är...

Du är inte svensk, blatte...

Du är väldigt omogen. Jag håller på Sverige. Men så fort man kritiserar NATO/USAs proxy-krig mot Ryssland anklagas man för att vara putinist. Det är väldigt låg nivå på denna typ av argumentation. Det förstör diskussionen helt att detta är tillåtet. Jag föredrar att diskutera i sak.

Intressant det du säger om beslagtagna tillgångar. Jag säger inte att du har fel, men jag är ändå tveksam att detta skulle täcka upp hela kostnaden, som kommer att vara astronomisk. Finns det någon kostnadskalkyl på detta?
Citera
2024-07-06, 21:17
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Zelensky tvärvänder och bjuder in Ryssland till förhandlingar utan kravet att Ryssland ger upp landområden.

Har Zelensky givit upp? Är kriget snart över? Har Orbáns nyliga möten med Zelensky och Putin bidragit?

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/07/04/ukraine-zelenskyy-russia-peace-talks/

https://www.yahoo.com/news/zelenskyy-u-turns-invites-russia-144349318.html?guccounter=1

Lagt till artikel /Mod

Kriget är USA:s fel och senile Biden. Hans administration skulle såklart aldrig godkänt Nato utvidgning med Ukraina. Det hade aldrig hänt med Trump och då hade heller kriget aldrig brutit ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in