2024-07-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har aldrig hört någon prata om sin carport. Att du har sådana vänner betyder att du är WT. Du faller på eget grepp.

Jag tror ni har fel båda två eller så har ni utvidgat wt-begreppet så mycket att det även omfattar vanlig ordinär medelklass.

Fattig wt bor i regel i hyresrätt och har hyrd parkering utomhus utan tak eller garageplats i ett öppet garage om dom ens äger en bil.

Rik wt skulle aldrig finna sig i den idiotiska idén med carport utan riva skiten ganska omgående och bygga ett riktigt garage i stället.
Citera
2024-07-06, 20:55
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Eller ”Jönssonligan”?
Ja. Eventuellt även ”Göta kanal” och ”Nionde kompaniet”.
Citera
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Folk som kommenterar "Grabbarna grus" på Facebook

Jag är ärligt talat förvånad att denna inte kommit upp ännu
Citera
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har aldrig hört någon prata om sin carport. Att du har sådana vänner betyder att du är WT. Du faller på eget grepp.

Carport är väl vedertaget hos mäklare också?

Se exempel:
https://www.husmanhagberg.se/objekt/gunnelebackevagen-9/OBJ16666_2009715501/
Citera
2024-07-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Ja. Eventuellt även ”Göta kanal” och ”Nionde kompaniet”.
Exakt! (också wt.)
Citera
2024-07-06, 20:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Hej Flashback!

Jag vill nyttja denna sfär av tribaltauerade, starkölsdrickande swedenrockare för att hitta fler idiotiska uttryck som det vita skräpet slänger sig med. Jag öppnar tråden med den hjärndöda slutklämmen på de flesta wt-inlägg som skrivs idag.

Frågor på det?
Det är väl en klassisk fråga inom militären, som inte är WT.
Frågor på det?
Citera
2024-07-06, 21:00
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
För att det med ett enda ord beskriver vad det handlar om. Till och med en lågbegåvad begriper vad man menar när man säger carport, utan att behöva ställa följdfrågor.
Bara lågbegåvade som snackar hälften engelska till allt o lite till
Citera
2024-07-06, 21:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
"Brösta"

"Jag får brösta det". Används vanligen vid någon form av självförvållad motgång.

Jag tycker det borde vara ett klockrent wt-uttryck men av någon märklig anledning är det inte det.

Precis som ändelsen -isch. Jag kommer 18.00 -isch. Det har också formen och ligger rätt I munnen för att vara wt-uttryck men är inte heller det.

Båda uttrycken används i stället mer av akademiker som tycks vilja distansera sig till och utmärka sig lite från sin grupp, enligt min erfarenhet.

Hur som helst låter det förjävligt när en sådan där mellanchef som blivit så fet att skjortan sitter som ett korvskinn står och gapar om att han ska "brösta" olika saker. Eller när en yngre lärarinna som tom jobbar med språket säger -isch i stället för "ungefär".
Både "brösta" och -isch är orten-tugg.
Citera
2024-07-06, 21:03
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tak till bilen fungerar alldeles utmärkt.
Det korrekta svenska ordet är bilskjul
Citera
2024-07-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är väl en klassisk fråga inom militären, som inte är WT.
Frågor på det?
Jag vill påstå att det uttrycket är klassöverskridande. Från början militär term, sedan snabbt anammat av såväl kursledare, instruktörer liksom kreti och pleti.
Citera
2024-07-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Är ”nolla” och ”pucko” wt?
Många uttryck som vi håller på att försöka få ur våra språk som passade för flera decennier sedan vill ett visst klientel ha kvar.

Det är ord som absolut förekommit i mitt vokabulär med andra svordomar och jag vill flags för att de absolut tyder på låg klass och ombildning om ni säger WT som i socialt väck.

Generationsfrågan är nog vad som mest egentligen påverkar. Jag märker att äldre inte vill ändra på felaktiga ord eller acceptera att tiderna förändras. Att man ska upphöra med vissa uttryck. De var nog lite sämre förr och det vill de hålla kvar för att chockera och provocera så många svordomar eller nedlåtande ord bör kvala in i ligan.
Citera
2024-07-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Det korrekta svenska ordet är bilskjul
Vad skönt! Nu kan jag somna om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto