2024-07-06, 20:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Carport är ett svenskt ord som även används av svenska myndigheter. Du är en utvecklingsstörd vuxenbebis som inte förstår det.

Du får tycka vad du vill. Jag tycker i alla fall det är sjukt wt att snacka om sin carport. Har du sett min nya carport? Hur mycket kostade din carport? I söndags målade jag min carport. Carporten är så bra för då kommer det inte regn på bilen. Fy fan.
Citera
2024-07-06, 20:30
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Älskar denna tråd! Här kommer mitt bidrag

När du tackar nej till bubbel och säger att" "Det enbart är för de som känner sig lite finare"

När du sitter och snackar skit och diverse grannar och löst folk på släktträffen.

När du tycker att camping är det bästa sättet att fira semester på.

När du enbart lever för semestern på sommaren. De andra 48 v om året är likadana.

När du dricker de billigaste ölen och BiB hela året om.

När du klagar på din utevlivna framgång på invandrare.

När du aldrig lämnar din by utan tycker det är det bästa utan att ha sett något annat.

När du delar diverse skit på sociala medier utan källkritik.

Ja, jag citerar mig själv

Jag har fler saker.

När folk tycker att man åkt på räkmacka för att man "råkar" tjäna bra.

När folk inte har råd att ta en öl på krogen men har råd med diverse annat krimskrams när lönen kommit.

När man aldrig har råd att göra något för diverse skulder.

När man hånar folk som pluggat på högskola/universitet

När man inte klarar av att spara till en semesterresa.

När man käkar på Burger King/Mc Donalds som "lyx"
Citera
2024-07-06, 20:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag vill nu slå ett ett slag för återupprättandet av 50-tals ordet för dator -> elektronikhjärna.

Ett mycket bra förslag! Det ska jag börja använda.
Citera
2024-07-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej det vill jag nog bestämt avfärda. Tjatsex förekommer sällan hos oss eftersom vi wt i kanske störst utsträckning av alla socioekonomiska grupper väljer partner baserat på äkta känslor och genuin åtrå. Det är ju därför vi också skiljer oss så ofta, kvinnorna har barn med flera fäder och att vi ställer till det lite mer i övrigt i livet.

Vi knullar för att vi är tända på varandra och vill knulla. Eller så knullar vi inte alls.

Tjatsex är ett mer bekant fenomen hos akademiker som oftare ingår resonemangsäktenskap där utbildning, jobb, karriär, bakgrund etc är viktigare och den sexuella attraktionen kommer väldigt långt ner på listan eller inte finns alls.
Det har du nog rätt i! Fick jag lära mig nåt nytt!
Citera
2024-07-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om jag skulle bygga en sån skulle jag kalla det tak till bilen. Carport tar jag inte i min mun.
Det har hetat carport i många decennier. Hela mitt liv.

Men du kan bu kalla det ditt öppna skjul, garagestomme, virkestält eller vad du nu kommer på. Mina förslag ör bättre än ditt tak till bilen som indikerar

Garagehölje? Karosseri?

Editerar för de där jäkla stavfelen.
Senast redigerad av OtursAktivist 2024-07-06 kl. 20:43.
Citera
2024-07-06, 20:36
Medlem
Kvinnor som inleder meningar med ”alltså”…
Citera
2024-07-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Det är ett tak man ställer bilen under. Som ett litet hus utan väggar ungefär.

Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Det betyder ”fånga dagen”.
Det är väl ett bra budskap?

Dessa inlägg svarar på trådstarten
Citera
2024-07-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist

Men du kan bu kalla de töf rditt öppna skjuter, garagestomme, virkestält eller vad du nu kommer på. Mina förslag ör bättre än ditt tak till bilen som indikerar

Garagehölje? Karosseri?
"Tak till bilen" går ju såklart inte. "Biltak" funkar bra och "lider" om man inte vill bli förstådd väster om Finland.
Citera
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du får tycka vad du vill. Jag tycker i alla fall det är sjukt wt att snacka om sin carport. Har du sett min nya carport? Hur mycket kostade din carport? I söndags målade jag min carport. Carporten är så bra för då kommer det inte regn på bilen. Fy fan.
Jag har aldrig hört någon prata om sin carport. Att du har sådana vänner betyder att du är WT. Du faller på eget grepp.
Citera
Medlem
"Brösta"

"Jag får brösta det". Används vanligen vid någon form av självförvållad motgång.

Jag tycker det borde vara ett klockrent wt-uttryck men av någon märklig anledning är det inte det.

Precis som ändelsen -isch. Jag kommer 18.00 -isch. Det har också formen och ligger rätt I munnen för att vara wt-uttryck men är inte heller det.

Båda uttrycken används i stället mer av akademiker som tycks vilja distansera sig till och utmärka sig lite från sin grupp, enligt min erfarenhet.

Hur som helst låter det förjävligt när en sådan där mellanchef som blivit så fet att skjortan sitter som ett korvskinn står och gapar om att han ska "brösta" olika saker. Eller när en yngre lärarinna som tom jobbar med språket säger -isch i stället för "ungefär".
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-07-06 kl. 20:46.
Citera
2024-07-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
En fras jag hört flera gånger i WT-sammanhang är "slå dig ner och känn dig nedslagen".

Aldrig hört själv hört detta men perfekt svar
Citera
2024-07-06, 20:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist

Men du kan bu kalla de töf rditt öppna skjuter, garagestomme, virkestält eller vad du nu kommer på. Mina förslag ör bättre än ditt tak till bilen som indikerar

Garagehölje? Karosseri?

Garagehölje gillar jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in