2024-07-06, 13:47
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det var i mitt fall en allergisk reaktion mot gummi. Alltså, materialet som används för att försegla vaccinflaskorna. Jag har tidigare (i ett par år nu, faktiskt) nämnt att det inte hade något med vaccinet att göra. Det hindrar dock inte antivaxxare att spekulera, ljuga, tramsa och hitta på lite som de vill.
[...]

Men hörru. Har du aldrig blivit vaccinerad förut nån gång, innan covid-sprutan?
Var inte dom flaskorna också förseglade med gummi då?
Citera
2024-07-06, 13:52
Medlem
Citat:
Det var i mitt fall en allergisk reaktion mot gummi. Alltså, materialet som används för att försegla vaccinflaskorna. Jag har tidigare (i ett par år nu, faktiskt) nämnt att det inte hade något med vaccinet att göra. Det hindrar dock inte antivaxxare att spekulera, ljuga, tramsa och hitta på lite som de vill.

Men att förvänta sig att ett fullblods antivaxxar-patrask skulle kunna tänka sig att det fanns en annan förklaring än vaxxxiiiiiin är naturligtvis otänkbart. Allt är alltid orsakat av vaxxxiiiiiin. ALLT är vaxxxiiiiiinets fel. ALLLLLTTTTT!!!!

Jag förstår gummiallergi alltså 🙂 Ja det verkar som att vissa personer har bestämt sig för att det här vaccinet är farligt och sen fungerar inga förnuftiga argument på dessa personer. Vetenskapen har ju sagt att vaccinet är säkert och då borde alla lita på det.
Citera
2024-07-06, 13:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Kommer hela tiden ny forskning om de experimentella mrna injektionerna som behöver debateras men du verkar inte följa diskussionen så du kan knappast bidra med något. Inlägg som "min kompis vet bäst" tillför ingenting av värde o känns mer som ytterligare ansträngning att förstöra diskussionen.
Vad är det för "ny forskning" du kommer med? Och detta påstår du samtidigt som du flikar in tramsiga beskyllningar om att godkända vaccin skulle vara "experimentella".

Du har mig veterligen inte bidragit med ett enda vettigt inlägg i debatten om COVID. Däremot har du konsekvent kommit med svepande påstpåenden, lögner trams och ständiga referenser till obekräftade rykten som du presenterar som fakta. Majoriteten av dina inlägg klassar jag som antivaxxar-patraskeri och rent nonsens som i bästa fall kan tolkas som konspirationsteorier och grundlösa beskyllningar som du styrker genom att länka in artiklar från websiter som klassas som desinformationssiter eller i de flesta fallen någon obskyr kanal på Youtube som ägnar sig åt att sprida desinformation.

Och eftersom du fortfarande inte lyckats förstå vad som utgör en experementell substans (eller som i det här fallet - ett vaccin), så kommer här lite fakta:

Citat:
Understanding Investigational Drugs

An investigational drug can also be called an experimental drug and is being studied to see if your disease or medical condition improves while taking it. Scientists are trying to prove in clinical trials:

If the drug is safe and effective.

How the drug might be used in that disease.

How much of the drug is needed.

Information about the potential benefits and risks of taking the drug.
https://www.fda.gov/patients/learn-about-expanded-access-and-other-treatment-options/understanding-investigational-drugs#:~:text=An%20investigational%20drug%20can%20 also,be%20used%20in% 20that%20disease.

Citat:
experimental drug
A substance that has been tested in the laboratory and has been approved by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for testing in people. Clinical trials test how well experimental drugs work and whether they are safe to use.
https://www.cancer.gov/publications/dictionaries/cancer-terms/def/experimental-drug

Citat:
experimental
In clinical trials, refers to a drug (including a new drug, dose, combination, or route of administration) or procedure that has undergone basic laboratory testing and received approval from the U.S. Food and Drug Administration (FDA) to be tested in human subjects.

När en substans gått igenom den experimentella fasen kan läkemedelsbolaget ansöka om att få substansen (eller som i det här fallet 'vaccinet') godkänd. Vid godkännande är substansen inte längre ett experiment vid användning för behandling enligt det som godkänts. Då är det ett GODKÄNT vaccin. Förstår lilla antivaxxar-patrasket? Bra, då släpper vi ditt ointelligents skitprat om "experimentella injektioner" eller menar du att det är din idé om att "du hela tiden kommer med ny forskning som behöver debatteras"?

Herregud...
Citera
2024-07-06, 14:02
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Men hörru. Har du aldrig blivit vaccinerad förut nån gång, innan covid-sprutan?
Var inte dom flaskorna också förseglade med gummi då?
Det här är alltså ingenting som är något nytt. Det här hanterar man dagligen på alla vaccinationscentraler, vårdcentraler och sjukhus. I synnerhet är det här ett problem för personer med Latex-allergi. Det löser man genom att t.ex. använda ampuller istället för flaskor. Svårare än så är det inte. Nu har du lärt dig något nytt IGEN. Få se om det sjunker in. Jag håller inte andan i väntan på det, faktiskt...
Citera
2024-07-06, 14:17
Medlem
Då var det dags för ännu en 30-åring med hjärtdöd:
Skådespelaren Mike Heslin död

Skådespelaren Mike Heslin död, skriver the Hollywood Reporter.

Han blev 30 år.

Han dog efter ett hjärtstillestånd.

Han är bland annat igenkänd för sin roll i Lioness. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1266371
Hollywood Reporter:
His husband, Scotty Dynamo (born Nicolas James Wilson), shared on Instagram that Heslin died Tuesday from an unexpected cardiac event after a week-long battle in the hospital. “Michael was young, in perfect health, and the doctors have no explanation for what happened,” he wrote. https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/mike-heslin-dead-lioness-actor-1235940031/
Viktigt nu att korrektamund0 eller Link04, eller varför inte båda, snabbt kontaktar Hollywood Reporter eller äkta mannen och berättar att dödsfallet var helt naturligt och att det varken handlar om Covid eller vaccinet.
Citera
2024-07-06, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Link04, nej, hon är inte trovärdig eftersom man övertygar folk genom att ifrågasätta sin egen position, men hon undviker existerande fakta som inte passar henne. Cherry-picking.

Du beter dig ungefär som om du är en psykiater som ska slussa in korrektamund0 i samhället igen varmed det är ditt ansvar att följa lite hur det går för henne på nätet, utan att du egentligen är så intresserad, utan mer där för att stötta henne.🙂 Du kommer in här lite vänligt och är mån om att hålla en god ton, men tar samtidigt inte diskussionen på särskilt stort allvar, för det är inte din roll här. Du skriver att saker är "intressanta", som här:

Och sedan följer du det inte, detta är bara ett slags kommentarer som du skriver.🙂

Bobbo Sundgren som din käre K hånar i citatet ovan har hon hånat i en annan tråd där han själv framträdde med sitt namn, öppet och berättade om den rättsliga process han driver efter att hans 13-årige son dog under pandemin: (FB) Nicholas, 13, dog efter covidvaccin februari 2022 (nyhet från 2024-06-09)

Förutom i citatet av henne ovan där hon kritiserar honom in i den här tråden så kan du i länken ovan läsa hur hon delar ut det som du så kärleksfullt kallar "pungsparkar" till honom. Bara att följa länken så kan du avnjuta fler sådana av hennes "pungsparkar" som du uppskattar. 🙂

Jag är ironisk, och det är egentligen ingen bra sak, det är bättre att vara rak, som donald12 är här:

Haha psykiater Link 😂 Nej jag tror inte hon behöver gå i terapi hos mig. Jag är alldeles för okunnig för att kunna uttala mig om vaccinet. Jag litar på forskarna. Det här vaccinet har väl fått nobelpris? Det är ju ändå en guldstjärna 🙂
Citera
2024-07-06, 14:33
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Det här är alltså ingenting som är något nytt. Det här hanterar man dagligen på alla vaccinationscentraler, vårdcentraler och sjukhus. I synnerhet är det här ett problem för personer med Latex-allergi. Det löser man genom att t.ex. använda ampuller istället för flaskor. Svårare än så är det inte. Nu har du lärt dig något nytt IGEN. Få se om det sjunker in. Jag håller inte andan i väntan på det, faktiskt...

Så hur kom dom fram till att det var gummiförseglingen som var boven i ditt fall? Konstaterade dom att du har latex-allergi eller?
Citera
2024-07-06, 14:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Pfizer ljög om sitt vaccin och barn i december 2021 när man påstod att vaccinet var bra för 5-åringar före UK hade fattat beslut i frågan. Man körde över staten. Många tdningar har skrivit om detta, till exempel Telegraph men eftersom den är bakom betalvägg tar jag news.com.au:
Var det så? Ljög Bourla? Vad var det han ljög om, menar du?
Citera
2024-07-06, 14:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Så hur kom dom fram till att det var gummiförseglingen som var boven i ditt fall? Konstaterade dom att du har latex-allergi eller?
Det är väl knappast något som är intressant i diskussionen om COVID-vaccin? Latex? Herregud....nej. Bra, nu när vi konstaterat att det inte hade med något vaccin att göra kan vi släppa det.
Citera
2024-07-06, 15:21
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Din reaktion var knappast efter latexgummit!
Underbar läsning! (FB) Vi som vaccinerat oss mot Covid!

Vid latexallergi framkallar kontakt med naturgummi snabbt klåda, rodnad och ibland nässelutslag. Symtomen uppträder inom några minuter efter hudkontakten och klingar av inom någon timme. Även allmänna allergiska symtom kan utlösas i form av allergisk snuva, ögonirritation med klåda och svullnad, samt allergisk astma.
Citera
2024-07-06, 15:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Din reaktion var knappast efter latexgummit!
Underbar läsning! (FB) Vi som vaccinerat oss mot Covid!

Vid latexallergi framkallar kontakt med naturgummi snabbt klåda, rodnad och ibland nässelutslag. Symtomen uppträder inom några minuter efter hudkontakten och klingar av inom någon timme. Även allmänna allergiska symtom kan utlösas i form av allergisk snuva, ögonirritation med klåda och svullnad, samt allergisk astma.

Citat:
Det är väl knappast något som är intressant i diskussionen om COVID-vaccin? Latex? Herregud....nej. Bra, nu när vi konstaterat att det inte hade med något vaccin att göra kan vi släppa det.

Du måste vara den absolut dummaste och ointelligentaste personen jag någonsin stött på. Kan du inte LÄSA inläggen innan du gör bort dig gång på gång på gång på gång på gång på gång?

Antivaxxar-patrask är så sanslöst dumma att man knappt tror det är sant, faktiskt...
Citera
2024-07-06, 15:29
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Var det så? Ljög Bourla? Vad var det han ljög om, menar du?

- In December 2021, a Pfizer press release quoted Chairman and CEO Dr. Bourla in a manner that again suggested that Pfizer's COVID-19 vaccine prevented transmission: "Ensuring as many people as possible are fully vaccinated with the first two dose series and a booster remains the best course of action to prevent the spread of COVID-19."

Underbar läsning
(FB) Vi som vaccinerat oss mot Covid!
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-07-06 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in