2024-07-05, 20:42
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelis
Pappan mördade flickan E nyss fyllda 8.
Pojken A 5 år är skadad och ligger i Kristianstad. Pappan tog sedan sitt liv.

Tragiskt!

Mitt barn var vän till flickan.
Inga fler kommentarer men kasta ingen skit på C hon är inte den onda här!

Hur vet du till 100% att det är så?
Citera
2024-07-05, 20:45
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
S
I Skåne betyder inte En dejt, någonting mer än just ett möte.
Kan vara en dejt med en arbetskamrat, en tjej-dejt, flera kvinnor träffas.
Ord betyder olika för oss, och att gå på dejt- betyder alltså inte Tinder-dejt...

Jag bor inte i Skåne, men håller med. Gäller nog hela landet - eller överallt. Mina väninnor brukar kalla det för dejt om vi går ut och käkar, t.ex. Jag är då kvinna.

Fast kan väl kvitta egentligen, då mamman ifråga såklart får gå på dejt med både karlar (dejtdejt) eller väninnor (dejt)
Citera
2024-07-05, 20:49
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelis
Pappan mördade flickan E nyss fyllda 8.
Pojken A 5 år är skadad och ligger i Kristianstad. Pappan tog sedan sitt liv.

Tragiskt!

Mitt barn var vän till flickan.
Inga fler kommentarer men kasta ingen skit på C hon är inte den onda här!
Magnus mentalitet är ju väldigt hård.. mamma issues ?
Vad var tillvägagångssättet för honom ?
Dottern fick lida mest.. så gissningsvis mamma issues.
Citera
2024-07-05, 20:55
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man skriver knappast "barnen ska bo hos mig på heltid" om det inte föregåtts av faktumet att den andre föräldern är olämplig. Det är standard idag med varannan veckas-upplägg, vilket bland gemene man anses vara bäst för alla parter. Dessutom avsåg pappan att flytta nära mamman, så barnen hade lätt kunna vistats där.

Nåja, en tragedi oavsett. Pappan var givetvis djupt störd

Tröttsamt att läsa om igen att han vars störd sjuk i huvudet idiot mm. Han är säkert ostraffad o klarat livet bra tills nu. Så psykiskt sjuk i ordets rätta mening var han säkert inte. Men saker som förluster och pengar kan ta hårt. Människan är inte så stark som många tror det kan slå slint. Tragiskt är det för alla parter att det ska bli så här. Men som sagt man vet för lite om honom kanske han hade ett hemskt humör och någon personlighetsstörning som inte är psykisk sjukdom.
Citera
2024-07-05, 20:56
Medlem
-Ines-s avatar
Skulle tippa på strypning/kvävning eller att han dränkt barnen. Kanske att sonen tappade medvetandet men ändå överlevde.

Så gick det väl till i Tintin-fallet. Och den där pappan som mördade sina två döttrar + fru för några år sedan kvävde dom om jag minns rätt.

Edit: och gissar på att mannen i detta fall hängde sig efteråt. Han ser inte ut som en man som äger en pistol.
Citera
2024-07-05, 20:57
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Skulle tippa på strypning/kvävning eller att han dränkt barnen. Kanske att sonen tappade medvetandet men ändå överlevde.

Så gick det väl till i Tintin-fallet. Och den där pappan som mördade sina två döttrar + fru för några år sedan kvävde dom om jag minns rätt.

Vad var motivet?
Citera
2024-07-05, 21:00
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Ja, kvinnor kan roffa åt sig… men det bidde inget av det. Nåja, kanske ett av dem.
Hon har bott på den utpekade adressen.

Exakt..

Hon borde ju ha barnen, är väl ganska bevisat med tanke på hur det gick. En person som gör så borde aldrig ha fått vara nära barn till att börja med.
Citera
2024-07-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Bor en ensamstående på den adressen.

Låter rimligt. Pappan vill inte mamman ska ha barnen,hon har säkert träffat en ny så han gör detta....
Citera
2024-07-05, 21:07
Medlem
lindblomsgröns avatar
Ingen som vet vem som larmade och varför?
Citera
2024-07-05, 21:12
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ingen som vet vem som larmade och varför?

En granne som larmade. Fick tydligen reda på att
"någon var avliden i huset" och gick dit och sen ringde 112
Citera
2024-07-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
jag tror snarare att inlägget från 5 juni spelar in mer i så fall:

Sluta älta. Alla tar vi sånt här olika. Vissa blir helt apatiska medans andra blir utåtagerande.

Barn som går i skolan måste bo hos en förälder om den andre bor längre bort.... Förr kunde man gå varannan vecka i vissa kommuner.
Delad vårdnad kan via domstol beslutas som att under läsåret bor barnen hos mamman som här tex,lov och längre helger och sommarlov bor barnet med andre föräldern.
Citera
2024-07-05, 21:22
Medlem
En farsa som tröttnat på livet på grund av ungarna? Ett utvidgat självmord som det så fint heter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in