2024-07-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Ok ett networth på 5 miljarder dollar är alltså "inga pengar" enligt dig.

Nu var ju frågan huruvida han var en bra affärsman eller ej.

Han kunde inte själv ställa bankgarantierna för sina böter, liksom att han hade förväntat ditt arv bättre, om han avstått att syssla med affärer och bara passivt förvaltat vad pappa Fred lämnade efter sig.

För mig har man aldrig varit en duktig affärsman om man lever på ärvda pengar. Ett arv som man dessutom fakta men säkert eroderar.
Citera
2024-07-03, 17:19
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nu var ju frågan huruvida han var en bra affärsman eller ej.

Han kunde inte själv ställa bankgarantierna för sina böter, liksom att han hade förväntat ditt arv bättre, om han avstått att syssla med affärer och bara passivt förvaltat vad pappa Fred lämnade efter sig.

För mig har man aldrig varit en duktig affärsman om man lever på ärvda pengar. Ett arv som man dessutom fakta men säkert eroderar.

Känner helt klart att eran argumentation är väldigt spretig beroende på hur ni vill gestalta Trump.

Nu betyder en framgångsrik affärsman om betydligt mera än bara pengar. Att bygga upp något och att lämna något för eftervärlden mera än ett antal miljarder på bankkontot är väl precis lika viktigt.

Trump är väl den enda presidenten som kommit ur sin period betydligt fattigare. Så det där med att han innehaft ämbetet för att berika sig själv kan vi ju härmed debunka. Det är som sagt andra värden som driver Trump till skillnad mot många andra karriärpolitiker.

Trump har pengar och det är endast dom med pengar som kan utmana det politiska systemet i USA.

Utan pengar och inflytande så måste du sälja din själ och slutar som ett tomt skal ungefär som Joe Biden fast med skillnaden att dom kommer ur det hela betydligt mera förmögna.

Joe Biden verkar vara en otrolig affärsman. Miljonerna rullar in från utlandet utan att han ens behöver sälja något eller ens registrerat ett företag.

Trump står sig slätt där helt klart.
Citera
2024-07-03, 17:50
Medlem
3N37s avatar
Idag har det kommit ca ett halvdussin tiggarbrev. I tre så vill Trump att man ska ge honom "råd" om vilken bakgrund/egenskaper hans VP ska ha. I ett så erbjuder Trumpen sina trognaste supportar en exklusiv MAGA hatt för $47. Men den här är speciell. Trumpen erbjuder mig en gåva.... Bara jag skänker $20,24 så innan dagens slut så skickar hans team den till mig.

I’VE GOT A MYSTERY GIFT FOR YOU! It’s one of my personal favorite pieces of Trump merchandise.
100% USA MADE*100% CUSTOMIZED BY TRUMP.And only available to my absolute best supporters.You’ve always loved me, so here’s a special offer JUST FOR YOU!
You’ve been my rock during the darkest days I’ve ever faced, and this is my way of saying THANK YOU.I mean it when I say that without YOU, my campaign would never have made it this far.
My team is standing by, ready to ship out your MYSTERY GIFT on a moment's notice. Just contribute $20.24 before the day ends, and I’ll have them send it directly to YOU!
Citera
2024-07-03, 17:55
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
Idag har det kommit ca ett halvdussin tiggarbrev. I tre så vill Trump att man ska ge honom "råd" om vilken bakgrund/egenskaper hans VP ska ha. I ett så erbjuder Trumpen sina trognaste supportar en exklusiv MAGA hatt för $47. Men den här är speciell. Trumpen erbjuder mig en gåva.... Bara jag skänker $20,24 så innan dagens slut så skickar hans team den till mig.

I’VE GOT A MYSTERY GIFT FOR YOU! It’s one of my personal favorite pieces of Trump merchandise.
100% USA MADE*100% CUSTOMIZED BY TRUMP.And only available to my absolute best supporters.You’ve always loved me, so here’s a special offer JUST FOR YOU!
You’ve been my rock during the darkest days I’ve ever faced, and this is my way of saying THANK YOU.I mean it when I say that without YOU, my campaign would never have made it this far.
My team is standing by, ready to ship out your MYSTERY GIFT on a moment's notice. Just contribute $20.24 before the day ends, and I’ll have them send it directly to YOU!

Kom igen, tryck på knappen och donera nu gubben

Jag tror bara du behöver det stöd du söker för att våga ta språnget.

JUST DO IT.
Citera
2024-07-03, 17:58
Medlem
3N37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

JUST DO IT.
Tyvärr hur gärna jag än skulle vilja så måste man vara reggad i US and A för att kunna donera pengar till Trumpen. Det enda som jag har av Trump prylar är en MAGA keps och tröja som jag fick av goda vänner i Las Vegas vid mitt senaste besök. Det var en något försenad födelsedagspresent. Jag blev naturligtvis väldigt "glad" över presenterna.
Senast redigerad av 3N37 2024-07-03 kl. 18:01.
Citera
2024-07-03, 18:37
Medlem
3N37s avatar
Dagens sista tiggarbrev då. Här har Trumpen valt att bortse från att "domens dag" som var satt till den 11/7 är uppskjuten till september. Vilket är märkligt minst sagt.
FROM TRUMP: PLEASE TELL ME THE ANSWER IS YES! I’m not just asking you to endorse DONALD J. TRUMP for President.* I’m asking you to endorse:
#1 Our plan to DEPORT ALL ILLEGALS and STOP THE INVASION.
#2 Our plan to restore MAGANOMICS and put an end to crushing BIDENFLATION.
#3 Our UNSTOPPABLE PATRIOTIC MOVEMENT TO MAKE AMERICA GREAT AGAIN!

Getting your vote of confidence just days ahead of my RIGGED SENTENCING would send a powerful message.I HOPE I’VE EARNED AN ENDORSEMENT FROM you!
Citera
2024-07-05, 11:13
Medlem
3N37s avatar
De senaste tiggarbreven har mest handlat om två saker. Dels den exklusiva MAGA "Trucker keps" som endast är tillgänglig för hans trognaste supportrar under en begränsad tid. För bara $47 eller mer.
Dels att han vill veta vem jag tycker ska bli hans VP. Det kostar naturligtvis att ge råd till DJT men bara $20,24.
Men de här två sticker ut av olika skäl. Den första därför att Trumpen har vid flera tidigare tillfällen utryckt sin "önskan" att få bli förevigad på ett berg i South Dakota. Sen att han ställer frågan om han är den bäste amerikanska presidenten någonsin. Undrar hur han skulle reagera på ett nej....
Would You put me on Mt. Rushmore?
JULY 4TH MEMO FROM TRUMP
USA! USA! USA!
HAPPY INDEPENDENCE DAY to all, including the RADICAL LEFT LUNATICS launching WITCH HUNT after WITCH HUNT to interfere in the election and put me in prison!
In honor of this beautiful holiday, I’ve got a question I’m only asking True Trump Patriots like YOU:
AM I THE GREATEST PRESIDENT IN AMERICAN HISTORY?
I hope to read every response before the fireworks tonight - so PLEASE - submit your response now!

Den andra är från DJT Jr.
THE TRUMP FAMILY LOVES YOU!
Especially my father. He talks about you ALL THE TIME.
Through every single Indictment, Hoax, Raid, Arrest, and Witch Hunt, it’s YOUR PATRIOTIC SUPPORT that keeps him going.
So here’s a chance to take your support to the next level: SIGN A VERY SPECIAL THANK YOU CARD I’M PUTTING TOGETHER FOR PRESIDENT TRUMP!
Without YOU standing by his side, my father would have been destroyed by the Biden Regime.
But there’s one thing I know about Donald J. Trump: HE WILL NEVER SURRENDER AND NEITHER WILL YOU!
SIGN THE CARD
That’s why I saved a spot for your name, and a personal note, at the top of his card.
Hearing from you would mean the WORLD to him, so please respond before MIDNIGHT TONIGHT to leave a note FOR TRUMP. LEAVE A NOTE FOR TRUMP
Senast redigerad av 3N37 2024-07-05 kl. 11:25.
Citera
2024-07-05, 12:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

JUST DO IT.
Så du uppmanar att användare ska begå brott?
Vad är det om?

Själv tycker jag det är hysteriskt skoj och se tiggeriet och sicka lama motiveringar.
Den som är mest patetisk är hur donalds hela tiden sparar den sista muggen, den sista underskriften, den sista kepsen
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
De senaste tiggarbreven har mest handlat om två saker. Dels den exklusiva MAGA "Trucker keps" som endast är tillgänglig för hans trognaste supportrar under en begränsad tid. För bara $47 eller mer.
Dels att han vill veta vem jag tycker ska bli hans VP. Det kostar naturligtvis att ge råd till DJT men bara $20,24.
Men de här två sticker ut av olika skäl. Den första därför att Trumpen har vid flera tidigare tillfällen utryckt sin "önskan" att få bli förevigad på ett berg i South Dakota. Sen att han ställer frågan om han är den bäste amerikanska presidenten någonsin. Undrar hur han skulle reagera på ett nej....
Would You put me on Mt. Rushmore?
JULY 4TH MEMO FROM TRUMP
USA! USA! USA!
HAPPY INDEPENDENCE DAY to all, including the RADICAL LEFT LUNATICS launching WITCH HUNT after WITCH HUNT to interfere in the election and put me in prison!
In honor of this beautiful holiday, I’ve got a question I’m only asking True Trump Patriots like YOU:
AM I THE GREATEST PRESIDENT IN AMERICAN HISTORY?
I hope to read every response before the fireworks tonight - so PLEASE - submit your response now!

Den andra är från DJT Jr.
THE TRUMP FAMILY LOVES YOU!
Especially my father. He talks about you ALL THE TIME.
Through every single Indictment, Hoax, Raid, Arrest, and Witch Hunt, it’s YOUR PATRIOTIC SUPPORT that keeps him going.
So here’s a chance to take your support to the next level: SIGN A VERY SPECIAL THANK YOU CARD I’M PUTTING TOGETHER FOR PRESIDENT TRUMP!
Without YOU standing by his side, my father would have been destroyed by the Biden Regime.
But there’s one thing I know about Donald J. Trump: HE WILL NEVER SURRENDER AND NEITHER WILL YOU!
SIGN THE CARD
That’s why I saved a spot for your name, and a personal note, at the top of his card.
Hearing from you would mean the WORLD to him, so please respond before MIDNIGHT TONIGHT to leave a note FOR TRUMP. LEAVE A NOTE FOR TRUMP
Det hade varit skoj och vara en fluga på väggen när de skriver dessa tiggarbrev, för ingen kan på riktigt tro på ett enda ord dom skriver där.

Det verkar vara en svår sista keps att få sålt
Citera
2024-07-05, 16:14
Medlem
Donald Trump ser verkligen muskulös och vältränad ut
https://x.com/RpsAgainstTrump/status...15823576502303
Citera
2024-07-05, 19:22
Medlem
3N37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Själv tycker jag det är hysteriskt skoj och se tiggeriet och sicka lama motiveringar. Den som är mest patetisk är hur donalds hela tiden sparar den sista muggen, den sista underskriften, den sista kepsen Det hade varit skoj och vara en fluga på väggen när de skriver dessa tiggarbrev, för ingen kan på riktigt tro på ett enda ord dom skriver där. Det verkar vara en svår sista keps att få sålt
Det som imponerar mest att Trumpen "alltid" sparar en till mig, oavsett vad det gäller som han vill kränga iväg..
Citera
2024-07-06, 09:14
Medlem
Ouelets avatar
Efter all skit som landet har orsakat så känns det på något märkligt vis ändå som ett passande slut för demokratin i USA, om den storljugande clownen bärs fram av väljare som tror på fiktiva figurer i himlen, och av outbildade människohatare som skedmatats visdom från Alex Jones eminenta konspirationskanal. Lol. Ärligt talat, vem skulle tro på demokrati sedan, när knappt 50% går och röstar och då hälften av de som ändå avsätter tid för att rösta är sämre informerade än ett grundskolebarn från Kongo?
Small Town Values & Absent Diversity at the RNC's of Yore | The Daily Show

RNC Throwbacks: Bristol Palin's Right to Choose & John Oliver Audits Red States | The Daily Show
Citera
2024-07-06, 10:38
Medlem
Overminds avatar
Märkligt att Trump inte ställer upp på en intervju på till exempel ABC som Biden gjorde för några timmar sedan. Känns som det är ett fantastiskt tillfälle att vara lugn, saklig och visa att man är Statsmannamässig och kunna utföra kompletta meningar och därav utvidga ännu större försprång från dementa gubbjäveln Biden.

Hoppas Trump visar sig mer i intervjuer än bara en massa "rallyn" med publik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in