2024-07-05, 13:27
Avslutad
#439 Färdtjänstgäddan
Haha, på slutet frågade han desperat om dom kunde skriva att det var hans tvillingbror som dom publicerar och om dom kunde skylla på honom.
-Nej, det får du göra själv, det får du ta med brorsan och höra om han ställer upp.
Citera
2024-07-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
#439 Färdtjänstgäddan
Haha, på slutet frågade han desperat om dom kunde skriva att det var hans tvillingbror som dom publicerar och om dom kunde skylla på honom.
-Nej, det får du göra själv, det får du ta med brorsan och höra om han ställer upp.

Episkt. Orkade inte se slutet, men det kallar jag hjärnsläpp. Som om hans anhöriga inte skulle vara medvetna om att det saknas en tvilling, eller skulle han hitta på en story om den bortadopterade brodern som hamnat på Dumpen 🤔
Citera
2024-07-05, 13:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Språket i chatloggen ser ut att tillhöra en hjärnskadad person, men som någon skrev kanske det beror på dyslexi. Fattar annars inte varför han skriver som han gör, kan han vara så halvkorkad att han tänker att det är snabbare och smidigare att skriva extremt korta meningar och därför skriver saker som "du kåt" vilket måste vara direkt försvårande för honom online.
Han/dom skriver väl kort för att de är alldeles till sig, helt darriga och livrädda att ungen ska försvinna från chatten. Jag tror i alla fall delvis att det kan förklara varför det inte skrivs mindre noveller.

Citera
2024-07-05, 13:58
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
För det finns ingen fallhöjd utanför familjen. Han har inga vänner, det är bara jobb och hans dotter och hennes barn. Det är dottern som får ta den absolut största smällen här, trots att hon är oskyldig. Det hade inte behövt ske offentligt.

Är syftet med Dumpen att sänka människor med fallhöjd?
Jag trodde det var att förhindra sexuella övergrepp mot barn.
Citera
2024-07-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Han förstår väl inte dom komplicerade instruktionerna på tandkrämstuben.

På min tub så står det endast instruktioner till föräldrar som har barn upp till 6 år.
"Använd en mängd stor som en ärta och övervaka borstningen för att minimera nedsväljning"

Men det blev väl nån kortslutning där nånstans i gäddans uppfostring.
Citera
2024-07-05, 14:03
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Japp! Som sagt, #439 är inte den förste, vi har via dumpen sett många exempel. Jag kom just på en till, den sanslöst korkade #231.
https://dumpen.se/2023/05/26/tiktok-gaddan-blir-dumpenkandis-napp-231-gavle/

Han har t om lärt sig att tjäna pengar på sin dumhet, verkar det som. Och som med alla andra efterblivna gäddor så ser man i chatten att han vet precis vad han gör när det gäller grooming iallafall.
Men när han ställs mot väggen för något, så vet han iiiiingenting! Då är han tydligen så korkad så att han inte kan knyta sina skor.

Det tycks vara många som lider av selektiv dumhet. Och man undrar hur många här som ens läser loggarna, eller om de bara tittar på videon? För INGEN som har läst loggarna på t ex 439 kan påstå att det här bara är en ensam stackars gubbe som inget begriper och som bara vill ha en vän att prata med.

Han var ju episkt korkad, "jag är dömd för en massa annat också så det är lugnt"
Citera
2024-07-05, 14:07
Medlem
Rekas avatar
Läste 439:s chat mer noga. Han uppger att hans 24-åriga dotter hos hemma hos honom. Då bör ju även barnbarnet också bo där, åtminstone periodvis om det är delad vårdnad.

Tala om tragedi alltså. Gissningsvis är barnbarnet för ungt för att förstå vad det handlar om, men dottern kunde ju haft en trevligare början av juli.
Citera
2024-07-05, 14:13
Medlem
Rekas avatar
Om ni inte redan har hört Guldtands intervju med #231 så rekommenderar jag att lyssna på den.
Mytoman och korkad, dvs en fantastisk kombination. Favvisen är när han berättar (ljuger) att hans bror har regelbundet utsatt honom för sexövergrepp under barndomen.

https://podcasts.nu/avsnitt/sjoberg-och-guldtand/avsnitt-178-colin-brixemarker-halvt-botad-pedofil-del-1-oWoWI_FeM

Citat:
Japp! Som sagt, #439 är inte den förste, vi har via dumpen sett många exempel. Jag kom just på en till, den sanslöst korkade #231.
https://dumpen.se/2023/05/26/tiktok-gaddan-blir-dumpenkandis-napp-231-gavle/

Han har t om lärt sig att tjäna pengar på sin dumhet, verkar det som. Och som med alla andra efterblivna gäddor så ser man i chatten att han vet precis vad han gör när det gäller grooming iallafall.
Men när han ställs mot väggen för något, så vet han iiiiingenting! Då är han tydligen så korkad så att han inte kan knyta sina skor.

Det tycks vara många som lider av selektiv dumhet. Och man undrar hur många här som ens läser loggarna, eller om de bara tittar på videon? För INGEN som har läst loggarna på t ex 439 kan påstå att det här bara är en ensam stackars gubbe som inget begriper och som bara vill ha en vän att prata med.

Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Han var ju episkt korkad, "jag är dömd för en massa annat också så det är lugnt"
Citera
2024-07-05, 14:34
Medlem
palikirs avatar
Citat:
Det är den tragiska figuren #371, även kallad hallickgäddan.
Tack så mycket!
Citera
2024-07-05, 14:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jag börjar inse att man alltid gör bäst i att posta både rebus och Devglan. Det är lite olika vad folk föredrar. Så för att jag är på gott humör ikväll får du din rebus, även om jag är övertygad om att den redan existerar här i tråden.

Rebus på 208:

Förnamn: Samma som Reinfeldt.
Förnamn 2: Samma som alpinskidåkande Myhrer.
Efternamn: Samma som Astrids grabb på taket.
Född: På dagen 20 år efter Johnny Depp.
Ort: Samma som smeknamnet på bronshjälten från 94 Patrik Andersson.

Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Förnamn 1: samma som Reinfeldt
Förnamn 2: samma som sportjournalisten Pops
Efternamn: samma som Astrids Lindgrens karaktär på taket
Skriven på orten fotbollsspelaren Patri*k "Bj*rred" Anderss*n associeras med
Födelsedatum: Samma som dominikanske basebollspelaren Danny Richar

Edit: Sen tvåa på den pucken!
Gädda 208 bor inte i Bjärred. Personen i Bjärred är född 1983, gädda 208 är född 1977.
Dom har samma namn, men personen i Bjärred är alltså inte gädda 208.
Såvida inte denne har fått nytt personnummer, men varför skulle han det?
Citera
2024-07-05, 14:43
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Gädda 208 bor inte i Bjärred. Personen i Bjärred är född 1983, gädda 208 är född 1977.
Dom har samma namn, men personen i Bjärred är alltså inte gädda 208.
Såvida inte denne har fått nytt personnummer, men varför skulle han det?

Är du säker på det?
Citera
2024-07-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Har "roat" mig igen....
Har slagit på dom jag tror mig ha luskat ut rätt personnr ( förbehåller mig för att det kan ha blivit något fel så därför inga namn.)

#104 Hunken Hunkensson hugger för sig av traktens barn
Har i feb 2024 skrivit sig hos en kille.

#114 & 170 Snabelgäddan
Byter namn med jämna mellanrum och blev ju häktad nov 2023. Därefter har inte jag någon mer info.

# 118 Herr Snusk
Är fortfarande gift men dom har skilda adresser.

#119 Mannen med hundar hamnade i arresten
Blev åtalad i februari förra året men jag har inte sökt efter någon dom.

#136 Hissreperatör på rymmen
Är ogift och tagit bort ett av sina tidigare efternamn.

#138 Heta Bengt
År oklart vart han befinner sig. Verkar ha skyddad ID

#141 Grönstrumpa på besök i Borlänge.
Han försvann ju upp till Grycksbo men det blev inte långvarigt så nu finns hans adress i Falun. Där är jag faktiskt tveksam på om han faktiskt flyttat eller fulskrivit sig hos föräldrarna.

# 143 Luleågädda blir arg
Verkar ha fått skyddad ID men har en ℅ adress

# 152 Det blev gäddrannsakan
Har dragit till spanien

#153 Dansgäddan
Har dansat från adressen i Sundsvall till Timrå

#155 Lagangäddan s
Skrev sig ju ganska direkt hos mamma efter konfrontation och där verkar han vara kvar.

#156 Heter kanske Bengt
Heter inte längre Bengt och har inte samma efternamn heller.
Däremot har han nu i maj flyttat in hos en 64 årig kvinna och 42 årig kille.

# 159 Pappagäddan som slåss
Bor själv sen i maj. Han bytte ju lite namn och så efter konfrontationen med.

#164 Gäddan som inte har problem
Blev av med sin inneboende/sambo nu i Juni

# 165 Grove Ove
Har skrivit sig hos sina förälrar i början på året. Han blev ju dömd till 1 år och 8 månader i början av 2023 så han kanske inte behövde egen bostad
#168 Jönköpingstomten
Har skaffat sig ny sambo/inneboende sen början på året.

#175 Teslagäddan
Har bott i sin nya bostad i 1 år nu. Hittat sig en Inneboende/sambo. Och Teslan är utbytt till en Citroën från 2014.

#177 Med Kent under filten.
Kent och dåvarande sambo packade sig iväg från Johanneshov till Hällefors Maj 2924.

#181 Lokalpolitiker visar snabeln.
Frugan skaffade sig en annan adress 2 månader efter publicering men dom är fortfarande gifta.
Hej skulle du kunna kolla upp Kristian brandman?
Hittar honom inte längre på Gotland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in