2024-07-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nufaktiskt
Det var väl inte så längesedan en mamma tog livet av sig själv och sina två barn i Kristianstadstrakten också?
Det var i Hässleholmstrakten. Mamman gick ut framför ett tåg med sina barn. En fruktansvärd tragedi. I det fallet hade hon blivit hotad och trakasserad av sitt ex under en lång tid och såg till slut ingen utväg. I det fallet var det oerhört tragiskt att hon inte fick hjälp och stöd från samhället. Mede tanke på vad han hade gjort mot henne och barnen borde hon ha fått egen vårdnad och skyddat boende långt innan det skedde, i så fall hade de varit vid liv idag
Citera
2024-07-05, 13:32
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nej du har rätt. Det står inte, men det kanske man inte skriver ut på Facebook heller. Mellan raderna verkade hon glad när hon skrev det, kanske för att det har varit en dispyt som andra känner till.

Jag vet inte hur många gamla adresser ni får upp om ni googlar er själva, men den här familjen hade rätt så många. Varför alla dessa flyttar? Verkar ko-ko för mig.

Ja, så många adressändringar är ju inte det som är inom det vanliga spannet.
Absolut en alarmklocka som ringer..

Jo, det är sant som du skriver, det skriver man kanske inte ut på FB.

Samtidigt tänker jag att OM det finns ett beslut på enskild vårdnad så väntar man ju inte tills efter sommaren med att flytta barnen.
Finns det beslut om enskild vårdnad brukar det ligga något bakom, som inte är till fördel för den som förlorat vårdnaden och då låter man ju inte barnen vara kvar hos den föräldern tills efter sommaren.
Jag tänker att man då tar barnen direkt, om det nu skulle finnas ett beslut som påvisar att den föräldern inte är så lämplig.
Men visst, det kanske kan vara så att barnen stannar hos den som inte har vårdnaden ändå.
Citera
2024-07-05, 13:33
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det är väl inget hus som har brunnit?
Aftonbladet visade ett klipp där ett hus brann när jag kollade artikeln. Blev väl något fel. Nej, ingen brand.

Undra hur polisen blev tillkallad då? Var det skrik/tumult?

Edit: Eller han kanske ringde/skicka sms till mamman?
Citera
2024-07-05, 13:34
Medlem
Så, är det mamman och en unge som hittats döda?
Citera
2024-07-05, 13:34
Medlem
Är det helt bekräftat att det är ML som är GM eller att det ens är den familjen?
Känns svävande fortfarande och det är ju för jävligt om det är fel familj som "pekas ut".

Oavsett så är det riktigt sorgligt som har hänt men kanske lite mer kött på fötterna innan tråden spinner loss totalt hade varit bra att ha.

Är det någon som har något bevis från alla sidor tillbaka så backar jag.
Citera
2024-07-05, 13:37
Medlem
Det är ML hus som polisen arbetar utanför. Det är en man och ett besläktat barn som funnits avlidna.

Det är allt som fastställts.
Citera
2024-07-05, 13:38
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Ja, så många adressändringar är ju inte det som är inom det vanliga spannet.
Absolut en alarmklocka som ringer..

Jo, det är sant som du skriver, det skriver man kanske inte ut på FB.

Samtidigt tänker jag att OM det finns ett beslut på enskild vårdnad så väntar man ju inte tills efter sommaren med att flytta barnen.
Finns det beslut om enskild vårdnad brukar det ligga något bakom, som inte är till fördel för den som förlorat vårdnaden och då låter man ju inte barnen vara kvar hos den föräldern tills efter sommaren.
Jag tänker att man då tar barnen direkt, om det nu skulle finnas ett beslut som påvisar att den föräldern inte är så lämplig.
Men visst, det kanske kan vara så att barnen stannar hos den som inte har vårdnaden ändå.
Det kan tas beslut om att en ska vara boendeförälder, då brukar barnen ändå ha varannan helg och viss del av lov hos den andra för umgänge.
Citera
2024-07-05, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Någon hint ännu om han eller hon är död?

Pappan är död, troligtvis självmord.
Citera
2024-07-05, 13:40
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Skadeläget för det andra barnet är oklart.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/93zn9p/misstankt-mord-i-kristianstad-kommun
Citera
2024-07-05, 13:45
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Så, är det mamman och en unge som hittats döda?

Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Är det helt bekräftat att det är ML som är GM eller att det ens är den familjen?
Känns svävande fortfarande och det är ju för jävligt om det är fel familj som "pekas ut".

Oavsett så är det riktigt sorgligt som har hänt men kanske lite mer kött på fötterna innan tråden spinner loss totalt hade varit bra att ha.

Är det någon som har något bevis från alla sidor tillbaka så backar jag.
Det är bekräftat att pappan hittats mördad och barnet likaså
Citera
2024-07-05, 13:47
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Det är bekräftat att pappan hittats mördad och barnet likaså

Inte bekräftat att pappan är mördad. Endast att en man och ett barn är avlidna.
Senast redigerad av Lilett 2024-07-05 kl. 13:53.
Citera
2024-07-05, 13:47
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Aftonbladet visade ett klipp där ett hus brann när jag kollade artikeln. Blev väl något fel. Nej, ingen brand.

Undra hur polisen blev tillkallad då? Var det skrik/tumult?

Edit: Eller han kanske ringde/skicka sms till mamman?

En granne som ringt 112 pga misstanke att "någon var död i huset"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in