2024-07-05, 11:32
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det räcker med samarbetssvårigheter för att få enskild vårdnad - i synnerhet om det handlar om ett avstånd på åtta mil mellan föräldrarna.

Det krävs INTE "synnerliga skäl"

Ja för 10 år sedan kanske när reglerna var lättade, men efter "lilla hjärtat" blev det hårdare regler.

Det går inte att bara att säga att pappan eller mamman har samarbetssvårigheter så som du tror.
Oftast föreligger det andra saker som är till grund för vårdnadstvist.
Bland annat har socialtjänsten varit inkopplad tidigare eller att det föreligger våld i bakgrunden.

Man kollar på dessa saker.
Barnets bästa och här samtalar man oftast med barnet
Ekonomiska förutsättningar för att ta hand om barnet.
Domar eller ärende sen tidigare. Både socialtjänst och Polis.

Av alla fall i Sverige där det har funnit samarbetssvårigheter i tvister har det förekommit alltid något annat än samarbetssvårigheter. Oftast våldsbrott från mannen mot mamman eller mot barnet/barnen
Citera
2024-07-05, 11:32
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Magnus har bytt adress 8 gånger de senaste 10 åren. Han har ingen särskild adress registrerad.
https://www.ratsit.se/19701211-Magnus_Olof_Tobias_Lindstedt_Tollarp/TtBlWxbEMyjLWkxwIhSomHqcEtsTQkbmRfJffEa_6YU#merInf o

I gruppen tollarp.nu på fb letade han lght el. stuga + varmförråd med hyrestid från juni / juli i år. Detta var i april.
Citera
2024-07-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kioskmongo68
Tror samma. Han har nog godkänt att hon ska ha barnen, det går ju inte byta kommun osv om den andra vårdnadshavaren inte godkänner detta. Kanske gjorde han det för att vara snäll, eller för att han jobbade borta endel. Men jag tror inte att hon fått ensam vårdnad som skulle träda i kraft efter sommaren. Låter märkligt.
Går alldeles utmärkt att ta barnen och flytta utan den andre förälderns medgivande. Händer hela tiden där en förälder ”äger” barnen.
Citera
2024-07-05, 11:34
Medlem
Jirenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaggan88
Du tror inte att hon får barnen på fulltid utan anledning ? Eller är du bara trög ?

Det är skillnad på att ha barnen boende hos sig och att ha ensam vårdnad. Jag har båda mina barn boende hos mig, men delad vårdnad med deras pappa.
Citera
2024-07-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Då får hon ju skylla sig själv. Man jävlas inte med en pappas barn.
Nä det är ju bättre att som man döda sina barn. Tycker att det är osmakligt av dig att trolla i en tråd som denna. Jävla idiot.
Citera
2024-07-05, 11:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Men snälla… Läsförståelse!? När skulle jag hånat barnen??
Jag har gått igenom hennes fb och det är ganska uppenbart att barnen ”tillhörde” henne. Vid en separation ska man så långt som möjligt fördela ansvaret för barnen. Har varit med om dessa vårdnadstvister där fd gifta enbart talat illa om motparten för att vilja ha barnen för sig själva.

En tragedi oavsett, som kanske kunde undvikas?

Även en man kan tappa allt hopp och kan vara väldigt ömtålig emellanåt.
Hur är det uppenbart?
För att hon har roligt med barnen och lägger ut bilder, eller vad?

Vet du om det ens varit en vårdnadstvist?
Bor man åtta mil ifrån varandra så brukar man förlägga boendet hos den ena och umgänge med den andra.

Om "ömtåliga män" mördar sina barn så skall de inte ha kontakt med barnen alls. De flest "ömtåliga män" gör dock inte det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
https://www.facebook.com/magnus.lindstedt

This content isn't available at the moment
Citera
Medlem
NamnlosBarns avatar
Mamman kommenterade : Birgitta Arvidsson Tack, har flera anledningar att fira eftersom A* har fått förskoleplats i området där vi kommer att bo i höst 😀

Tragiskt ..
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Var det detta som gjorde det ?
Nytt jobb, flytt till Limhamn och efter sommaren kommer barnen att bo hos mig på fulltid

Citat:
Känns som som det. Pappan tar ut sin hämnd på barnen..
Någonting måste ha hänt i familjen då mamman begärt skiljsmässa och fått 100% vårdnad om barnen? Och även flyttar 8 mil!

Citat:
"Barnen ska bo på heltid hos mamman".

Ska inte barnen träffa sin pappa?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det räcker med samarbetssvårigheter för att få enskild vårdnad - i synnerhet om det handlar om ett avstånd på åtta mil mellan föräldrarna.

Det krävs INTE "synnerliga skäl"

Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Detta känns som de kunnat hända

Mamman fick fulll vårdnad om barnen vilket framkommer på Facebook. Pappan blir sur och bestämmer sig för att kidnappa barnens , mamman misstänker att pappan tagit dom åker dit , mamman skriker och gapar att barnen ska hon ha och han har inte rätt att träffa dom , de blir bråk och skrik vid dörren ett utav barnen råka komma ivägen och dörr eller så blev pappan så arg och såg svart att han även döda barnet , kanske barnet sa något provocerande som hatar dig vill vara hos mamma och han knäpper till Ungern med.
Nej det framkommer INTE att hon fått egen vårdnad, hon ska ha barnen på fulltid, dvs dom är skrivna hos henne och bor hos henne merparten av tiden, de kan fortfarande ha delad vårdnad och pappan kan träffa sina barn tex varannan helg.
Mina barn bor heltid hos mig men vi har båda vårdnaden, pappan flyttade 10 mil bort och träffar sitt ena barn varannan helg, och vi har stora samarbetssvårigheter, det är ett helvete när papper ska skrivas under av båda vårdnadshavarna.
Så länge pappan inte skadar barnen får man inte ensam vårdnad, och även då kan det vara svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Jag tycker det mer låter som något de har kommit överens om. Dvs att de har skilt sig, frun har fått nytt jobb 8 mil bort och att hon ska ha barnen boende hos sig på full tid. För smidighetens skull. Hade det varit smutsigt med vårdnadstvist borde hon nämnt vårdnaden också men hon nämner bara boendet
Mest troligt så ja, pappan kanske skulle få ha barnen varannan helg tex. Mest troligt är de fortfarande vårdnadshavare båda 2.

Mamman och barnen ser så lyckliga ut på facebook, hon verkar så glad över sitt nya jobb och att få börja om på nytt, lilla pojken hade fått dagisplats o allt.

Hoppas barnet som är svårt skadat kommer klara sig <3 jag lider så med mamman.
Citera
2024-07-05, 11:36
Medlem
NamnlosBarns avatar
Allting började bra hon fick ett nytt jobb hon trivdes i
Barnen på heltid
Ena barnet på förskola i närheten där de bor.

Hur snett de sedan gick
Citera
2024-07-05, 11:36
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Ganska tydligt skrivet av AB, att någon GM eftersöks inte.

”En förundersökning har inletts och polisen jobbar i nuläget efter tre brottsrubriceringar: Mord, försök till mord och en dödsfallsutredning gällande den avlidne vuxne personen.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/93zn9p/misstankt-mord-i-kristianstad-kommun
Citera
2024-07-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Men snälla… Läsförståelse!? När skulle jag hånat barnen??
Jag har gått igenom hennes fb och det är ganska uppenbart att barnen ”tillhörde” henne. Vid en separation ska man så långt som möjligt fördela ansvaret för barnen. Har varit med om dessa vårdnadstvister där fd gifta enbart talat illa om motparten för att vilja ha barnen för sig själva.

En tragedi oavsett, som kanske kunde undvikas?

Även en man kan tappa allt hopp och kan vara väldigt ömtålig emellanåt.
Tror att du måste öva upp din läsförmåga. Var i hennes Facebook menar du att hon ger sken av att äga barnen? Är väl inte konstigt att hon är glad över att flytta om nu mannen har mördat barnet och skadat det andra och begått självmord. Känns inte som en stabil individ förstår hennes glädje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in