Citat:
Ursprungligen postat av
SloppySeconds
Var det detta som gjorde det ?
Nytt jobb, flytt till Limhamn och efter sommaren kommer barnen att bo hos mig på fulltid
Citat:
Ursprungligen postat av
Mazeppa
Känns som som det. Pappan tar ut sin hämnd på barnen..
Någonting måste ha hänt i familjen då mamman begärt skiljsmässa och fått 100% vårdnad om barnen? Och även flyttar 8 mil!
Citat:
Ursprungligen postat av
Mazeppa
"Barnen ska bo på heltid hos mamman".
Ska inte barnen träffa sin pappa?

Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, det räcker med samarbetssvårigheter för att få enskild vårdnad - i synnerhet om det handlar om ett avstånd på åtta mil mellan föräldrarna.
Det krävs INTE "synnerliga skäl"
Citat:
Ursprungligen postat av
NamnlosBarn
Detta känns som de kunnat hända
Mamman fick fulll vårdnad om barnen vilket framkommer på Facebook. Pappan blir sur och bestämmer sig för att kidnappa barnens , mamman misstänker att pappan tagit dom åker dit , mamman skriker och gapar att barnen ska hon ha och han har inte rätt att träffa dom , de blir bråk och skrik vid dörren ett utav barnen råka komma ivägen och dörr eller så blev pappan så arg och såg svart att han även döda barnet , kanske barnet sa något provocerande som hatar dig vill vara hos mamma och han knäpper till Ungern med.
Nej det framkommer INTE att hon fått egen vårdnad, hon ska ha barnen på fulltid, dvs dom är skrivna hos henne och bor hos henne merparten av tiden, de kan fortfarande ha delad vårdnad och pappan kan träffa sina barn tex varannan helg.
Mina barn bor heltid hos mig men vi har båda vårdnaden, pappan flyttade 10 mil bort och träffar sitt ena barn varannan helg, och vi har stora samarbetssvårigheter, det är ett helvete när papper ska skrivas under av båda vårdnadshavarna.
Så länge pappan inte skadar barnen får man inte ensam vårdnad, och även då kan det vara svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av
RageQ
Jag tycker det mer låter som något de har kommit överens om. Dvs att de har skilt sig, frun har fått nytt jobb 8 mil bort och att hon ska ha barnen boende hos sig på full tid. För smidighetens skull. Hade det varit smutsigt med vårdnadstvist borde hon nämnt vårdnaden också men hon nämner bara boendet
Mest troligt så ja, pappan kanske skulle få ha barnen varannan helg tex. Mest troligt är de fortfarande vårdnadshavare båda 2.
Mamman och barnen ser så lyckliga ut på facebook, hon verkar så glad över sitt nya jobb och att få börja om på nytt, lilla pojken hade fått dagisplats o allt.
Hoppas barnet som är svårt skadat kommer klara sig <3 jag lider så med mamman.