2024-07-05, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
"Barnen ska bo på heltid hos mamman".

Ska inte barnen träffa sin pappa?

Min tolkning är att "fulltid" menas i vardagen. För skola och förskola. Och att pappan då skulle ha varannan helg eller liknande. Det räknas som "fulltid" i mina ögon.

Sen får jag ALLTID varningsklockor när en förälder beskriver lycka med nya händelser i livet och tar med att ens barn ska bo med denne på heltid. ( om det nu inte finns skäl för det) men egna val rättfärdigar inte att den ena förälderns lycka ska gå före barnens rätt till båda sina föräldrar. Jag hade också snappat om jag blev av med mina barn om det inte fanns några grunder, skillnaden är att jag aldrig i helvete skulle skada dem
Citera
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Nej!
Denna:
https://www.ratsit.se/19701211-Magnus_Olof_Tobias_Lindstedt_Tollarp/TtBlWxbEMyjLWkxwIhSomHqcEtsTQkbmRfJffEa_6YU

Magnus har bytt adress 8 gånger de senaste 10 åren. Han har ingen särskild adress registrerad.
https://www.ratsit.se/19701211-Magnus_Olof_Tobias_Lindstedt_Tollarp/TtBlWxbEMyjLWkxwIhSomHqcEtsTQkbmRfJffEa_6YU#merInf o
Senast redigerad av Lilett 2024-07-05 kl. 11:20.
Citera
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Kan mamman ha ljugit att f.d. pappan är en dålig eller farlig f.d. pappa och han dödade hela familjen?

Ljugit och ljugit om att han var farlig, nu verkar det ju faktiskt luta åt att ”pappan” mördat/försökt mörda barnen så den ensamma vårdnaden var väl inte helt obefogad.
Citera
2024-07-05, 11:18
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
De badade 5 dagar sedan med mamman , kollar man bilden på henne så säger ögonen mycket.

Vad säger ögonen mer än att hon tycks ha en förskräcklig fransförlängning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
*felaktigt tänk*

Nej fel man. Sök på adressen som uppgavs i början av tråden så får du fram rätt
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kan mamman ha ljugit att f.d. pappan är en dålig eller farlig f.d. pappa och han dödade hela familjen?
Det finns väl inget som säger att det varit någon uppslitande tvist mellan föräldrarna.
Däremot har du ju fel - om hon sagt att pappan var olämplig för barnen så hade hon ju rätt - han har ju just bevisat det genom att mörda ena barnet och försöka döda det andra.

Det är ju knappast tecken på att han var en lämplig förälder.
Citera
2024-07-05, 11:19
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns väl inget som säger att det varit någon uppslitande tvist mellan föräldrarna.
Däremot har du ju fel - om hon sagt att pappan var olämplig för barnen så hade hon ju rätt - han har ju just bevisat det genom att mörda ena barnet och försöka döda det andra.

Det är ju knappast tecken på att han var en lämplig förälder.
Du vet inte om det var tvärtom, kan vara mamman som dödat pappan
Citera
2024-07-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ljugit??? Med tanke på att det lutar åt att pappan verkar ha mördat ett av sina barn och försökt att mörda det andra, så måste det vara dagens sanning.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Frågan är vem som larmat. Kan ML ringt CL och hotat? Eller har CL försökt få kontakt och larmat? Det skadade barnet?
Tror inte grannar hört något.
Citera
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Magnus har bytt adress 8 gånger de senaste 10 åren. Han har ingen särskild adress registrerad.

Dom verkar ha flyttat ett antal ggr sen 2017 då dom gifte sig

Hans företag har adress i Malmö..
Citera
2024-07-05, 11:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du vet inte om det var tvärtom, kan vara mamman som dödat pappan
Nej, det är rätt säkert inte så.
De hittas på pappans adress och polisen söker ingen misstänkt och har ingen annan misstänkt.
Citera
2024-07-05, 11:22
Medlem
Spekulerar vilt men han klarade inte av separationen och det stack i hans ögon att hon levde livet och var lycklig vilket hon tydligt visade på Facebook
Han blev säkert deprimerad i samma veva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in