2024-07-05, 05:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Frågan man ställer sig är, efter att ha sett bilderna som troligen kom från polisen eftersom polisen är inblandad, vilken egendom kan räddas?

Alltihop. Utom saker med mjuka dynor. Och kanske toalettstolen.
Citera
2024-07-05, 05:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Enligt folkbokföringen är Anton skriven i samma lägenhet som två andra män. Bägge männen har varit skrivna i lägenheten längre än Anton.

https://www.ratsit.se/19910910-Lars_...vXGS2vMw_8nEtU

Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Det är inte den lägenheten. Den är inte på översta våningen, men syns i bilderna på Aftonbladet att det är en lägenhet högst upp med snedtak.

Snubben, om det är samma, är skriven där sedan januari 23.

Så plötsligt så har Anton flera lägenheter i samma hus? En tillsammans med sina vänner (homosexuell) och en som han hyrt ut till den icke namngivna hyresgästen som levt rövare.

Jag älskar FB när man plötsligt får veta så mycket mer om dessa historier för folk älskar att googla och forska vidare i saker och ting.

Skulle också vara kul att veta hur den människan som nu bott i lägenheten har haft det? Personen måste vara jävligt trasig om man bara kan leva i den svinstian.
Citera
2024-07-05, 05:09
Medlem
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Alltihop. Utom saker med mjuka dynor. Och kanske toalettstolen.

Eller bara taklampan som aldrig kom i kontakt med klägg.
Citera
2024-07-05, 05:10
Medlem
Här är Antons systers Facebook:
https://www.facebook.com/lisa.nilsson.127

Hon jobbar som reporter på Aftonbladet. Alltså tidningen som nu gör nyhet av Antons missöden.
Citera
2024-07-05, 05:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Frågan man ställer sig är, efter att ha sett bilderna som troligen kom från polisen eftersom polisen är inblandad, vilken egendom kan räddas?

Förmodligen ingenting, man lär få riva allt och börja om skulle jag säga. Först rensa ut allt skit och sen börja slita ut golv, tapeter och liknande då det lär ha runnit ner mycke göttigt ner i golvet också.
Med tanke på mögel, matrester och skit så skulle jag riva allt och börja om.

Tråkigt att det ens finns den här typen av människor.
Citera
2024-07-05, 05:13
Avstängd
Citat:
Eller bara taklampan som aldrig kom i kontakt med klägg.

Jag tror säkert att taklampan också har kommit i kontakt med klägg. Men man kan torka bort det mesta av klägg. Jag har lärt mig mycket av Super Cleaners som möter Hoarders.
Citera
2024-07-05, 05:14
Avstängd
Citat:

Hon jobbar som reporter på Aftonbladet. Alltså tidningen som nu gör nyhet av Antons missöden.

Man är inte direkt överraskad.
Citera
2024-07-05, 05:15
Medlem
Tanachs avatar
Citat:
Jag tror säkert att taklampan också har kommit i kontakt med klägg. Men man kan torka bort det mesta av klägg. Jag har lärt mig mycket av Super Cleaners som möter Hoarders.

Det är inte hoarders utan depression.
Citera
2024-07-05, 05:17
Avstängd
Citat:

Allt som behövs nu är en GoFunding-kampanj av en välvillig person, så kan Anton åka iväg ett år till på semester. Medan bostäderna är betalda. Sedan får han väl städa när han kommer hem, med tanke på hans val av hyresgäster. Kanske blir en ny snyftartikel i AB då?
Citera
2024-07-05, 05:19
Medlem
Citat:
Allt som behövs nu är en GoFunding-kampanj av en välvillig person, så kan Anton åka iväg ett år till på semester. Medan bostäderna är betalda. Sedan får han väl städa när han kommer hem, med tanke på hans val av hyresgäster. Kanske blir en ny snyftartikel i AB då?

https://www.gofundme.com/f/antons-la...-totalforstord
Citera
2024-07-05, 05:21
Medlem
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Förmodligen ingenting, man lär få riva allt och börja om skulle jag säga. Först rensa ut allt skit och sen börja slita ut golv, tapeter och liknande då det lär ha runnit ner mycke göttigt ner i golvet också.
Med tanke på mögel, matrester och skit så skulle jag riva allt och börja om.

Tråkigt att det ens finns den här typen av människor.

Detta skedde i en lägenhet och endast fastighetsägaren och inte hyresgästen har rätt att byta golv och tapeter.

Vad är fastighetsägarens del i allt detta? Han ska godkänna uthyrningen för både 1a och 2a hands hyresgästen enligt bestämmelserna..
Citera
2024-07-05, 05:21
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Med samma lägenhetsnummer? Och den med blattenamnet finns på Lexbase?
Förstår inte riktigt frågan? Det framgår inget lägenhetsnummer i artikeln, så vi kan inte veta den lägenhetens nummer.

På bilderna i Aftonbladet är taket snett, så det är uppenbart en lägenhet på den högsta våningen i ett hus. Lägenheten personen är skriven i är på våning 2 av 3 i ett tegelhus.
Citat:
Ja, det är samma. Samma födelsedatum som på hans Facebook-profil.

https://www.facebook.com/anton.nilsson.984

Så då är den förstörda lägenheten inte där han enligt vad han uppgivit till Skatteverket har sin dygnsvila.
Men han lär ha skenskrivit sig på en "kompis" lägenhet, eller något åt det hållet. Fast han inte bor där utan är utomlands. Den lägenheten är bara 33 kvadrat, lite lite space för 3 bögar.

Har han gjort skrivningen i januari 23, så har han varit borta mer än ett år. Snarare runt 18 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in