2024-07-04, 20:41
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Helikopter över Olskroken nu.
Citera
2024-07-04, 20:57
Medlem
rigbos avatar
Polisen har uppdaterat.
Citat:
Uppdatering klockan 20:17
Målsägande, en man, har förts skottskadad till sjukhus med ambulans. Oklart skadeläge. Polis arbetar vidare på brottsplatsen med vittnesförhör och spårsäkring. Ingen misstänkt gripen i nuläget. Den som har gjort observationer i anslutning till skjutningen, vid brottsplatsen eller i närområdet, ombeds att kontakta polisen på nummer 11414. Säg "tips" när du kommer till talsvar.
Så skulle de nog inte skrivit om han var död redan när polisen kom men jag tror fortfarande att det kommer att sluta i ett mord.
Citera
2024-07-04, 20:57
Medlem
Strömmensberg igen, oväntat.. hela kullen har blivit ett tillhåll med droppoints och yrkeskriminella som spärrar av vägarna med automatvapen nattetid. Gjorde en whiteflight från allmännyttan för ett par år sedan då jag redan då var trött på skiten, då var det bara dagliga inbrott och folk som körde in sina stulna motorcyklar i lägenheterna för att undvika att dem blev stulna av någon annan + lite bombhundar, polisrazzior samt ljudet av hovrande polishelikopter ovanför huset ett par timmar i veckan...

Förbannade hottentotter.
Citera
2024-07-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Polisen har uppdaterat.

Så skulle de nog inte skrivit om han var död redan när polisen kom men jag tror fortfarande att det kommer att sluta i ett mord.
De skriver oftast så för att de vill lämna dödsbesked innan dom går ut med att någon dött. Ofta står det även att personen dött på sjukhus och det är för att ambulansen gör HLR in till akuten och på akuten avslutas HLR och personen dödförklaras.
Citera
2024-07-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vantkudden
Strömmensberg igen, oväntat.. hela kullen har blivit ett tillhåll med droppoints och yrkeskriminella som spärrar av vägarna med automatvapen nattetid.

Vad i hela friden pratar du om? Har du någonsin besökt Strömmensberg? Jag bor här och har aldrig känt mig osäker, varken dagtid eller nattetid, och det finns absolut inga avspärrningar med "yrkeskriminella med automatvapen".

-

Slightly OT Jag bodde tidigare i Gamlestaden, vid rondellen där avrättningen hände för några år sedan. Jag hörde skotten och hade gått förbi där det hände bara någon timme tidigare. Den incidenten skrämde mig mer än någonting som hänt i Strömmensberg.
Citera
2024-07-04, 21:42
Medlem
Att kalla Strömmensberg för ett finare område är fan i mig att ta i.
Citera
2024-07-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scandinavium
Att kalla Strömmensberg för ett finare område är fan i mig att ta i.
Det är ju självklart inte Saltholmen, men nog fan finns det många, mycket värre ställen att bo på.
Citera
2024-07-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilurenMiluren
Jag hörde betydligt fler skott än så, runt det dubbla. Inget snack om en ren avrättning. Skedde med största sannolikhet på Frödingsgatan då det är ett jävla pådrag där just nu.

När hörde du?

Jag hörde en man som ropade ”hjälp hjälp” 19.48 ikväll (örgryte) Tittade ut men såg inget, nu tittar jag på nyheterna.
Citera
2024-07-04, 22:16
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Förra skjutningen i Strömmensberg förra året...han överlevde. Är det samma snubbe?

Den nya lagen om att kunna vräka kriminella måste aktiveras här.
Man kan ju för fan inte ha en trapp där 6 av 7 är dömda. Det håller för helvete inte.
I Strömmensberg dessutom.
I bergsjön hade jag kunnat köpa det men fan inte här.
Sjukt
Citera
2024-07-04, 22:35
Medlem
Något nytt om skadeläget?
Citera
2024-07-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Förra skjutningen i Strömmensberg förra året...han överlevde. Är det samma snubbe?

Den nya lagen om att kunna vräka kriminella måste aktiveras här.
Man kan ju för fan inte ha en trapp där 6 av 7 är dömda. Det håller för helvete inte.
I Strömmensberg dessutom.
I bergsjön hade jag kunnat köpa det men fan inte här.
Sjukt
Men alltså hela huset 5 och 7 är ju soc lägenheter. Finns ju anledningar till att man får hjälp av soc.
Citera
2024-07-04, 22:41
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannePlomeros
Det duger inte i Bergsjön heller, det duger faktiskt ingenstans inom Svea Rikes gränser
Nej det är sant.
Jag är bara jävligt förvånad att 6 av7 i en uppgång i strömmensberg är dömda för brott.
Det är liksom lite mindblowing.

Det har liksom gått en gräns med motorvägen tidigare.
Men nu skjuts det i Bö och i Lunden och i Strömmensberg.

Fyfan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in