2024-07-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkis
19:03 hörde jag 4-5 höga smällar som jag genast förstod att det var från något slags vapen. Bor själv i härlanda/ strömmensberg på frödingsgatan. Helikopter snurra oavbrutet ovanför.
Otäckt. Nu är gängkriget alldeles inpå.

Jag hörde betydligt fler skott än så, runt det dubbla. Inget snack om en ren avrättning. Skedde med största sannolikhet på Frödingsgatan då det är ett jävla pådrag där just nu.
Citera
2024-07-04, 20:09
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilurenMiluren
Jag hörde betydligt fler skott än så, runt det dubbla. Inget snack om en ren avrättning. Skedde med största sannolikhet på Frödingsgatan då det är ett jävla pådrag där just nu.

Som jag skrev. Frödingsgatan 5a-5d bor om möjligt stans värsta pack. Men blattarna/negrerna som sitter på gården är är helt jävla väck.
Citera
2024-07-04, 20:09
Medlem
Citat:

Aha. Ja det kanske var fler skott. Blev nog mest chockad av alla skott.. räknade dim inte, utan antog bara antalet som jag uppfattade.
Citera
2024-07-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Som jag skrev. Frödingsgatan 5a-5d bor om möjligt stans värsta pack. Men blattarna/negrerna som sitter på gården är är helt jävla väck.

Precis. Går förbi det huset dagligen. Ett riktigt pack som bor där. Otrevligt att passera där . Tar oftast bilen , känner mig tryggare i den.
Citera
2024-07-04, 20:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Här ser man ambulanserna, är det där du menar?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polis-larmad-om-skottlossning-i-goteborg-en-skadad
Citera
2024-07-04, 20:14
Medlem
Känns lite som att de som hände i Partille tidigare idag har något med detta att göra trots att man fick tag i dessa som gjorde de
Citera
2024-07-04, 20:14
Medlem
Står polisbil utanför frödingsgatan 5.
Citera
2024-07-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Här ser man ambulanserna, är det där du menar?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polis-larmad-om-skottlossning-i-goteborg-en-skadad

Stämmer bra.
Citera
2024-07-04, 20:26
Medlem
Just nu. 20:26 går ett flertal poliser och piket in i frödingsgatan 5d.
Citera
2024-07-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkis
Just nu. 20:26 går ett flertal poliser och piket in i frödingsgatan 5d.

Det bor 6 män på den adressen.
Samtliga (!) sex förekommer på Lexbase.

Jag har aldrig tidigare sett en trappuppgång där samtliga boenden är dömda för brott.

Nya spännande Sverige.
Citera
2024-07-04, 20:36
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilla.tjommen
Det är ett finare område i göteborg

Oj kollade upp nu. Det är ju relativt nära Örgryte som är ett av de finaste områdena. Sjukt. Det finns verkligen ingen fristad längre.

Undrar om han överlevde.
Citera
2024-07-04, 20:41
Medlem
Polis och piket kom it från frödingsgatan 5d, hade med sig ett par Adidas byxor. Ingen GM gripen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in