Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vart jag vill komma?
Jag återger det som står senast i media:
Att dottern till en seriemördare har vidrig murderabilila på sin sajt.
Som raderats men vissa visas nu.
På bakbundna kvinnor som är lemlästade, knivskurna, uppsprättade.
"Konst" som är skitäcklig och kvinnoförnedrande. Sadism som seriemördare sysslar med.
Att sen Ray är ute på tunn is med sina teorier har jag skrivit ända sen start.
Det är mer än givet att det kräver annan bevisning för att ens sammankoppla henne med Rex.
Jag kritiserar inte dig utan advokaten Ray. Som jag uppfattar som en rätt oseriös advokat. Som ideligen kommer med sensationsutspel för att hålla sig relevant och kvar i rampljuset i sin påfågelsskrud. Fördelen är att vittnen känner förtroende för att prata med honom. Och det har ju på så sätt kanske kommit fram nya vittnesmål till polisutredningen.
Vad det gäller tavlorna så är de
utdragna ur sitt sammanhang av Ray för att passa hans syfte.
Han har hela tiden hävdat att familjen inte är offer utan medskyldiga.
Jag kan inte uttala mig om bilderna, vad de vill säga eller syftet med dem eftersom de inte fått med sitt namn.
Men till ex. tavlan med en kvinna som ligger naken utsträckt med en massa knivar som pekar mot henne runt om och blod som rinner från hennes mungipa, skulle kunna vara hämtad från vilken psykiatri mottagnings bildterapiavdelning som helst. Den skulle kunna illustrera psykiskt mående och en utsatthet som nog många kvinnor känner.
Som tidigare sagt, många målningar är nog symboliska.
Kvinnan och kronhjorten är ju inget motiv hämtat från verkligheten utan symboliskt.
Kan mycket väl varit en feministisk konstnär som målat den. Där kronhjorten står för det maskulina
och kvinnan på hans rygg har blivit fångad (genomborrad) av hans krona och är helt utlämnad och hjälplös..
Det är i betraktarens öga. Där var några som jag tyckte var otäcka som var svårtolkade men som kvinna i yrkeslivet kan man ju känna sig både stympad och exploaterad. Eller hur?
Vi vet ju inget om konstnärerna. Är det kvinnor eller män som målat dem?
Skulle inte förvåna mig om det är feministiska kvinnliga konstnärer en del av dem.
Det vill Ray inte vi ska veta. Därför är det hans tolkningsföreträde som vi ska köpa rakt av.
Jag litar på FBI och polisen och inte ett skit på RAY för min del.
Det han håller på med liknar förtal och ryktesspridning tycker jag.
Kanske att konstintresserade dottern la ut tavlorna för att de beskriver hennes egen utsatthet och psykiska mående just nu?
Dvs att hon identifierar sig med de avbildade kvinnorna. rent psykiskt.
Man ska inte tro allt man hör.
Och inte tolka målningar bildligt rakt av heller. Utom landskapsmålningar.
Det var fortfarande inte kritik av dig. Utan Ray som jag tycker är väldigt oetisk.