2024-07-04, 13:42
Medlem
Tältläger bör inte få förekomma mer än tillfälligt några dagar vid musikfestivaler och liknande. Det borde vara en självklarhet. Ändå är det fullt av såna i Sverige denna sommar, inte minst Palestina-lägren.
Citera
2024-07-04, 15:06
Medlem
Illegala zigenare. Varför mörkar media det?
Citera
2024-07-04, 15:18
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Enligt ekot nyss så är det ETT tält som brunnit och fem skadade....polisen utreder det som mordbrand.

Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Ja, jo, och i ett privat samhälle saknas väl "allmänning" iofs men däremot ytor som är gemensamt ägda av grannar, föreningar ex. Ja, det är ett intrång och översteg. Jag tror inte att det privata skulle vara lika överseende med sådant, nej.
Vad menar du med allmänning?
Citera
2024-07-04, 15:19
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Tältläger bör inte få förekomma mer än tillfälligt några dagar vid musikfestivaler och liknande. Det borde vara en självklarhet. Ändå är det fullt av såna i Sverige denna sommar, inte minst Palestina-lägren.
Tänkte så också!👍Och centralt till och med!😮
Citera
2024-07-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alveol
Balltorp/Kärra är ett stort friluftsområde som sitter ihop med Sisjön, Torrekulla och Sandsjöbacka. Man behöver inte gå många meter in i skogen vid Åbro för att vara mitt ute i skogen faktiskt. Vi bor ett par km från värmeverket och hela sträckan mellan oss och söderleden är det fin skog med vandringsleder. Allra längs nere vid foten av berget går Mölndals energis fårflock och betar. https://www.facebook.com/molndalener...40aB7S9Ucbxw6v
Rätt vanligt att man ser folk som tältar enstaka nätter i området mellan värmeverket och sommarstugorna.
Ok, det lät bara så otroligt ocharmigt att tälta bakom ett Energiverk! Men det finns kanske fina vyer runtomkring!
Edit: Fast nu har jag kollat på fårvideon och nä inte så vacker omgivning faktiskt Massa industribyggnader i bakgrunden och trafik ! Men bra att dom har koll på fåren dygnet runt!
Senast redigerad av Regnflingan 2024-07-04 kl. 15:26.
Citera
2024-07-04, 15:23
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Har inte nämnt nån allmännging.
Citera
2024-07-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Ägd av stat/kommun, dvs egentligen annat än privat äganderätt.
Citera
2024-07-04, 16:22
Medlem
Generation Z
Citera
2024-07-04, 16:31
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Undrar hur detta skulle hanteras i ett privat samhälle?

Citat:
Ja, jo, och i ett privat samhälle saknas väl "allmänning" iofs men däremot ytor som är gemensamt ägda av grannar, föreningar ex. Ja, det är ett intrång och översteg. Jag tror inte att det privata skulle vara lika överseende med sådant, nej.
1. Vad är ett ”privat samhälle” och vart i Sverige finner du ett sådant?
2. Menar du att svenska lagar inte skulle gälla i ett svenskt ”privat samhälle”?
Citera
2024-07-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
1. Vad är ett ”privat samhälle” och vart i Sverige finner du ett sådant?
2. Menar du att svenska lagar inte skulle gälla i ett svenskt ”privat samhälle”?
JAg menar att ett privat samhälle är det humana (mänskliga) samhället och det äkta civilsamhället. Kräver att staten avskaffas. Privat äganderätt driver ett sådant samhälle. Säkerligen krävs inte så mkt lagar i ett sådant samhälle, dvs privat äganderätt gäller och får inte kränkas. Får försvaras fatalt.
Citera
2024-07-04, 17:02
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
JAg menar att ett privat samhälle är det humana (mänskliga) samhället och det äkta civilsamhället. Kräver att staten avskaffas. Privat äganderätt driver ett sådant samhälle. Säkerligen krävs inte så mkt lagar i ett sådant samhälle, dvs privat äganderätt gäller och får inte kränkas. Får försvaras fatalt.
Du pratar om utopiska fantasier alltså. Då har det inget med den här tråden att göra, eller med verkligheten som den ser ut idag.
Citera
2024-07-04, 19:41
Medlem
Studsbolls avatar
Finns det ingen stark man i Mölndal som kan gå ut till platsen och se hur det ser ut nu? För att se om ziggarna dröjer sig kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in