2024-07-04, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Fantastiskt. Det är bara att hänvisa till en icke-existerande "L2" och så kan man säga att problemet är löst

Klassiskt bitcoin-maner alltså.

Jag gör mig absolut inte dummare än jag är, utan jag förstår exakt varför det du försöker beskriva i svepande ordalag inte fungerar. Och det har ju redan försökts (med lightning).
Du är alltså så dum som du framställer dig? Jösses...

Att säga att L2´er inte fungerar pga Lightning inte användes med 90% adoption (eller vilken procentsats du nu anser är lyckad) är som att säga att smart phones failade för att Blueberry-telefonerna inte adopterades helt. Att förstå vart framtiden är på väg brukar oftast hånas av sådana som dig, sen blir ni bittra för att ni inte köpte på er varan när tekniken är relativt billig.
Citera
2024-07-04, 12:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland

Att säga att L2´er inte fungerar pga Lightning inte användes med 90% adoption (eller vilken procentsats du nu anser är lyckad) är som att säga att smart phones failade för att Blueberry-telefonerna inte adopterades helt. Att förstå vart framtiden är på väg brukar oftast hånas av sådana som dig, sen blir ni bittra för att ni inte köpte på er varan när tekniken är relativt billig.
Nej, din analogi är totalt felaktig.

Lightning fungerar helt enkelt inte så som du försöker påskina. Det finns mängder med fundamentala problem med lösningen som inte går att fixa.

Detta är varför i praktiken ingen använder det och nätverket har sjunkit i antal kanaler i tre år nu.
Citera
2024-07-04, 14:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland

Faktiskt en mycket bra analogi.
Citera
2024-07-04, 14:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Faktiskt en mycket bra analogi.
Om du med ”mycket bra” menar katastrofal så har du rätt.

Ingen använder lightning och det är fullständigt trasigt. Blackberry var en produkt som fungerade och sålde otroligt bra tills det kom ännu bättre produkter.

Lightning kan snarare jämföras med en bil som marknadsförs som självkörande men som du får styra själv helt och hållet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in