2024-07-03, 19:49
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rintrah
Trodde Xanor skulle kännas ungefär som Valium (skitbra att röka till och intressant rus) men tycker fan det känns bara som kroppen blir spaghetti, reflexer typ sekunder fördröjda, känner sig bara om man hade ätit för dåligt typ noll energi.

Kör oxy annars och tycker den också är rätt ”tråkig” men iaf ett glatt rus.

Känns liksom väldigt kroppsligt men noll i huvet förrutom irritationen över att allt är som vanligt men man går som ett byfyllo.

Kan lika gärna ta Baklofen och få samma effekt, typ ”uttråkad och vinglig”.

Alprazolam har en mycket mindre påverkan på motoriken än Diazepam. Dock är Alprazolam mycket mer potent vid ångestlindring.
Senast redigerad av Kraftkarl 2024-07-03 kl. 19:56.
Citera
2024-07-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Alprazolam har en mycket mindre påverkan på motoriken än Diazepam. Dock är Alprazolam mycket mer potent vid ångestlindring.
Ja jag som har provar på det mesta i Bensoväg (på recept och lagligt givetvis) skulle kunna ta en hyfsad dos Alprazolam dagtid och ändå kunna fungera normalt men inte Diazepam.

Den högsta dosen Diazepam jag har tagit dagtid var 5 mg till frukost då Klonazepam var restnoterat och sedan 10 mg till kvällen för de funkar riktigt bra att sova på.
Citera
2024-07-03, 22:53
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja jag som har provar på det mesta i Bensoväg (på recept och lagligt givetvis) skulle kunna ta en hyfsad dos Alprazolam dagtid och ändå kunna fungera normalt men inte Diazepam.

Den högsta dosen Diazepam jag har tagit dagtid var 5 mg till frukost då Klonazepam var restnoterat och sedan 10 mg till kvällen för de funkar riktigt bra att sova på.

Så sent som 2017 gavs Diazepam till patienter på sjukhusen om de hade svårt att sova på grund utav oro/rastlöshet. Nu är riktlinjerna så att vid speciella fall är det Oxazepam som ska ges, räknar inte med Z-analogerna för där gäller inte samma riktlinjer.

Personer som tar Diazepam märker inte att de är påverkade, men omgivningen märker det. Alprazolam har en lite annorlunda effekt och kan i speciella fall funka bra mot svåra icke-organiska sömnproblem.
Citera
2024-07-03, 22:54
Medlem
Airwave92s avatar
Fick en sjuk panikångest och intog 3 mg ksalol, gick ut på promenad efteråt och kände mig fysiskt lugn, dock så hade jag sjuka overklighetskänslor

Är detta vanligt? borde väl försvinna när jag vaknar imorgon?
Citera
2024-07-03, 23:05
Medlem
Citat:
Så sent som 2017 gavs Diazepam till patienter på sjukhusen om de hade svårt att sova på grund utav oro/rastlöshet. Nu är riktlinjerna så att vid speciella fall är det Oxazepam som ska ges, räknar inte med Z-analogerna för där gäller inte samma riktlinjer.

Personer som tar Diazepam märker inte att de är påverkade, men omgivningen märker det. Alprazolam har en lite annorlunda effekt och kan i speciella fall funka bra mot svåra icke-organiska sömnproblem.
Har Nitrazepam på licens i min sömncocktail numera. Hade den innan den avregistrerades också samt Alprazolam som insomningstabletter i mixen när nitran försvann innan doktorn ansökte om licensen hos LMV.

Alprazolam funkar faktiskt att sova på i mindre doser om man blandar med annat. Vid högre doser får man eufori och vill inte sova. Fick Alprazolam utskrivet då jag inte tål Z analoger.

10 mg Diazepam till natten däremot var nog det bästa då det rådde Iktorivilbrist på de svenska apoteken och det blev Diazepam som substitut ett tag.

10 mg Diazepam skall vara ekvivalent med 5mg Nitrazepam men eftersom att licensläkemedel är pissdyrt så funderar jag på att fråga doktorn om jag inte kan få byta till Diazepam.

Bättre effekt, man slipper kvälls Klonazepamet och det kostar nada kontra typ 480 kr för 50 st 5 mg Nitrazepam.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-07-03 kl. 23:08.
Citera
2024-07-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Fick en sjuk panikångest och intog 3 mg ksalol, gick ut på promenad efteråt och kände mig fysiskt lugn, dock så hade jag sjuka overklighetskänslor

Är detta vanligt? borde väl försvinna när jag vaknar imorgon?
Ja de går ur kroppen snabbt så du kommer att må bra imorgon men varför i helvete tog du en så hög dos ?
Citera
2024-07-03, 23:12
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Har Nitrazepam på licens i min sömncocktail numera. Hade den innan den avregistrerades också samt Alprazolam som insomningstabletter i mixen när nitran försvann innan doktorn ansökte om licensen hos LMV.

Alprazolam funkar faktiskt att sova på i mindre doser om man blandar med annat. Vid högre doser får man eufori och vill inte sova.

10 mg Diazepam till natten däremot var nog det bästa då det rådde Iktorivilbrist på de svenska apoteken och det blev Diazepam som substitut ett tag.

10 mg Diazepam skall vara ekvivalent med 5mg Nitrazepam men eftersom att licensläkemedel är pissdyrt så funderar jag på att fråga doktorn om jag inte kan fp byta till Diazepam.

Bättre effekt, man slipper kvälls Klonazepamet och det kostar nada kontra typ 480 kr för 50 st 5 mg Nitrazepam.

Om jag inte minns fel sa hade Nitrazepam mild beroendepotential jämfört med övriga bensodiazepiner. Alprazolam och Flunitrazepam anses kunna ge viss eufori i högre doser, men är man ute efter eufori så blir man nog mest besviken. Personer som missbrukar vissa centralstimulantia har en förkärlek till Alprazolam mest för att de kan landa.
Citera
2024-07-03, 23:17
Medlem
Citat:
Om jag inte minns fel sa hade Nitrazepam mild beroendepotential jämfört med övriga bensodiazepiner. Alprazolam och Flunitrazepam anses kunna ge viss eufori i högre doser, men är man ute efter eufori så blir man nog mest besviken. Personer som missbrukar vissa centralstimulantia har en förkärlek till Alprazolam mest för att de kan landa.
Ja jag håller med Bensodiazepiner i alla former är värdelösa som berusningsmedel då ett 6 pack starkcider eller ett par groggar alltid kommer att ge mer och vara betydligt skojigare ur ett berusningspetspektiv.

Jag har aldrig förstått mig på personer som missbrukar Bensodiazepiner förutom de som tvingas köpa svart trots legitima medicinska skäl till legala recept men nekas av någon skitnödig nyutexaminerad kvinnlig läkare som dessutom är paragrafryttare.
Citera
2024-07-03, 23:19
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ja de går ur kroppen snabbt så du kommer att må bra imorgon men varför i helvete tog du en så hög dos ?

För att 1 mg ksalol gör inte ett skit mot starka panikattacker. Jag brukar hålla mig till 1 mg men när man springer runt och skriker av rädsla så behöver jag en starkare dos.
Citera
2024-07-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
För att 1 mg ksalol gör inte ett skit mot starka panikattacker. Jag brukar hålla mig till 1 mg men när man springer runt och skriker av rädsla så behöver jag en starkare dos.
Nu vill jag inte föringa någons ångest men jag misstänker att ingen läkare har skrivit ut det där för det hade tvärdäckat en person utan tolerans om man tog det i ett svep.

När jag mådde som sämst så hade jag 4 mg Iktrorivl per dygn samt lite annat att sova på och det var jävligt generöst av sjukvården.

Å andra sidan så var jag mer eller mindre en grönsak under ett års tid som hade dödsångest dygnet runt och bara satt och skakade, sov ingenting, åt ingenting kunde knappt prata och inte gå längre sträckor än 100 meter max utan att säcka ihop och 30 mg Sobril per dygn var inte till så mycket hjälp.

Idag ser dock livet lite annorlunda ut tack och lov men Bensodiazepinerna räddade utan tvekan livet på mej.
Citera
2024-07-04, 12:51
Medlem
Citat:
Alprazolam funkar faktiskt att sova på i mindre doser om man blandar med annat. Vid högre doser får man eufori och vill inte sova
Vana och ovana användare somnar på högre doser. Sedan finns det blandmissbrukare som kanske inte somnar på större
Citera
2024-07-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vana och ovana användare somnar på högre doser. Sedan finns det blandmissbrukare som kanske inte somnar på större
När jag hade Alprazolam som "insomningstabletter" så körde jag max en dag per vecka 0,5 mg och det funkade perfekt blandat med Propavan, Theralen och Melatonin eller ja utslaget på ett par års konsumtion så låg jag på 0.5 mg per vecka.

Fick Alprazolam utskrivet då jag inte tål Z analoger men har fått tillbaka mina Nitrazepam igen fast på licens numera efter att de försvann ifrån det svenska apoteksortimentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in