Citat:
Ursprungligen postat av
Septagonal
Ska det behöva vara så att du går hungrig största delen av dagen? Som barn var det inte så för mig, och det är inte så för mina barn heller när jag frågar dem - de äter när de är hungriga och de äter lagom i förhållande till sina behov, medan det för mig, innan Ozempic, var så att hungern utsläcktes först när jag egentligen överätit. Hunger-/mättnadssignalen fungerade inte normalt, och skulle jag lyssnat på den fullt ut hade det bara varit en tidsfråga innan jag haft BMI över 40 och allehanda följdsjukdomar.
Jösses. Så är det för alla människor. Det handlar om självdisciplin och att träna sig på att inte känna hunger eller ge efter för den när impulserna dyker upp samt att inte översta och träna bort det om man faller till föga.
Det är förstås inget fel på vare sig dina signalsubstanser eller receptorer, du myser bara i offerkoftan precis som så många andra. Det är därför Ozempic är en sådan succé. Du och de behöver inte längre använda er av självdisciplin.
Hade du verkligen haft fel på dina signalsubstanser eller receptorer eller hur din hjärna hanterar exekutiva funktioner generellt skulle inte medicinen fungera.