2024-06-10, 16:10
Medlem
Terorierna verkar hålla om att de är personerna som nämnt tidigare i tråden. Då dom skulle vara nära anhöriga med varandra enligt blaskan.
GM verkar också vara personen som förra årets knivhöggs av 4 andra ungdommar i samma område.
Citera
2024-06-10, 18:11
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moamoa
Terorierna verkar hålla om att de är personerna som nämnt tidigare i tråden. Då dom skulle vara nära anhöriga med varandra enligt blaskan.
GM verkar också vara personen som förra årets knivhöggs av 4 andra ungdommar i samma område.
Det är riktigt. Offret då är misstänkt GM nu.
Citera
2024-06-11, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEHP
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...and-kriminella

Här är offret i fallet, med sitt tidigare efternamn.

Jag är osäker på om han någon gång faktiskt hetat Cz*gl*di, men ibland har han tydligen kallat sig det.
Han är född i Sverige med efternamnet Brz*zinka. Hans föräldrar är födda i Polen.
Citera
2024-06-15, 00:00
Medlem
Nån som hört nåt mer
Citera
2024-06-19, 15:05
Medlem
Mycket runt just det området.
Citera
2024-07-03, 19:51
Medlem
Finns någon FUP ännu?
Citera
2024-10-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navican95
Nån som hört nåt mer

Citat:
Ursprungligen postat av Moamoa
Finns någon FUP ännu?

24-årige Balazs László åtalades för försök till mord, men dömdes för grov misshandel och vapenbrott för innehav av en fullt fungerande revolver till fängelse i fyra år. Han frikändes från grovt barnfridsbrott.

Domen har överklagats till hovrätten. Det är nog inte omöjligt att de kommer döma på ett annat sätt än tingsrätten.

Västmanlands tingsrätt:
Citera
2024-10-15, 17:36
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
24-årige Balazs László åtalades för försök till mord, men dömdes för grov misshandel och vapenbrott för innehav av en fullt fungerande revolver till fängelse i fyra år. Han frikändes från grovt barnfridsbrott.

Domen har överklagats till hovrätten. Det är nog inte omöjligt att de kommer döma på ett annat sätt än tingsrätten.

Västmanlands tingsrätt:
Jag behövde inte läsa särskilt mycket för att få en uppfattning om att jag också tror att hovrätten dömmer hårdare. Två av nämdemännen tyckte att det skulle dömmas som försök till dråp.
Citera
2024-10-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag behövde inte läsa särskilt mycket för att få en uppfattning om att jag också tror att hovrätten dömmer hårdare. Två av nämdemännen tyckte att det skulle dömmas som försök till dråp.

Det är lite märkligt att åklagaren endast valde att åtala Balazs László för vapenbrott och inte grovt vapenbrott för revolvern. Bara det har ett minimistraff på fyra års fängelse. Åklagaren kan dock inte ändra rubriceringen inför hovrättsförhandlingarna.

Det är heller inte helt självklart att tingsrättens resonemang kring att fria honom från grovt barnfridsbrott kommer hålla vid en högre instans.
Citera
2024-10-15, 18:34
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Det är lite märkligt att åklagaren endast valde att åtala Balazs László för vapenbrott och inte grovt vapenbrott för revolvern. Bara det har ett minimistraff på fyra års fängelse. Åklagaren kan dock inte ändra rubriceringen inför hovrättsförhandlingarna.

Det är heller inte helt självklart att tingsrättens resonemang kring att fria honom från grovt barnfridsbrott kommer hålla vid en högre instans.
Det är tyvärr ofta som åklagare åtalar för "snällt" vilket naturligtvis gynnar den åtalade. Som du skrev tidigare så är revolvern 4år. Om Åklagaren hade velat!!
Citera
2024-12-24, 22:05
Medlem
Citat:

Västmanlands tingsrätt:

Länken funkar ej
Citera
2025-03-31, 20:00
Medlem
Tortellis avatar
Varför fortsatte inte ni i tråden och följde caset i Hovrätten!! Jag antar att han är dömd! Men vad blev det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in