• 1
  • 2
2007-11-05, 12:06
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martor
hahah men någon jävla funktion har det vell alla bara idiot förklarar mig kan någon säga vad batteriet gör?

Googla på "reset CMOS" så kan du läsa vad det gör.

Det finns två sätt att resetta CMOS på, antingen stänga av datorn och flytta en jumper fram och tillbaka som sitter på moderkortet, vart din jumper är står i manualen. Eller att ta bort batteriet.

Vad CMOS gör, tja... Det är alla inställningar i BIOS kan man säga. Om man gör någon inställning i BIOS som gör att burken inte vill boota, så nollställer man CMOS för att rensa alla inställningar i BIOS.

Ungefär så.

Ta nu ut batterihelvetet eller flytta din jumper, så kommer det säkert att funka.
Citera
2007-11-05, 16:44
Medlem
sparlunds avatar
okej, men vrf är det en tröja på moderkortet?hehe.. Okej, ska köra på batteriet, återkommer med rapport!
Citera
2007-11-05, 16:46
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparlund
okej, men vrf är det en tröja på moderkortet?hehe.. Okej, ska köra på batteriet, återkommer med rapport!

Nu vet jag inte om du var seriös om "tröja"? Jag hoppas verkligen inte det.
Eller är det jag som är korkad? Min ironimätare ringer inte nämligen...
Citera
2007-11-05, 18:47
Medlem
sparlunds avatar
Konsultera en språkvetare och fråga vad en jumper är.

Eller så kan jag säga att det är iaf en lite tjockare tröja, och även om det inte var särskilt roligt, tkr jag att du ska uppskatta mitt försök.
Citera
2007-11-05, 18:47
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparlund
Konsultera en språkvetare och fråga vad en jumper är.

Eller så kan jag säga att det är iaf en lite tjockare tröja, och även om det inte var särskilt roligt, tkr jag att du ska uppskatta mitt försök.

Haha, ja det var ju 50/50
Vilken nitlott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här