Citat:
Eller hur?! Grejen är ju att när det är så där snyggt och superkvalitet in i minsta detalj, då blir t.o.m. en snåljåp som jag själv beredd att betala ganska mycket för något man börjar dregla över. Just för att det känns som om man får mycket för pengarna, trots att det egentligen är dyrt. När pris och kvalitet går hand i hand så blir man beredd att öppna plånboken. Men då krävs det också att det är kvalitet och att inget skräp smyger sig in.Vilken inbjudande butik och vilken fantastisk skyltning! 👌 Ja, alltså den i Malmö och inte den i Hägernäs strand
Men alltså, ännu en ny praktikant/slav/anställd(?)? Hur många har hon avverkat bara senaste året? Jag känner till C, sedan duktige E och nu nyligen verkar ju hon M slutat (tagit bort alla bilder från tiden på Mys Blommor på hennes IG).
Detta är bara så konstigt, har skrivit det förut, men som butiksinnehavare vill man ju inför sina kunder presentera och framhäva de duktiga medarbetare man omger sig med - men inte My, där är det bara jag, mig själv och My som gäller. 💪
Men alltså, ännu en ny praktikant/slav/anställd(?)? Hur många har hon avverkat bara senaste året? Jag känner till C, sedan duktige E och nu nyligen verkar ju hon M slutat (tagit bort alla bilder från tiden på Mys Blommor på hennes IG).
Detta är bara så konstigt, har skrivit det förut, men som butiksinnehavare vill man ju inför sina kunder presentera och framhäva de duktiga medarbetare man omger sig med - men inte My, där är det bara jag, mig själv och My som gäller. 💪
Det här kommer My aldrig att fatta. Hon är fast i handelsträdgårdsträsket med cc-vagnar, bråte och lamellgardiner i fönstren.
Jag tänkte när hon började med butiken att det nog fanns en chans. (Även om den ligger galet avigt till för alla utom det fåtal som bor där nere.) Hade hon satsat fullt ut på stil och kvalitet så hade hon kunnat göra något liknande som hos Blomsterpigan. Men nej...
Hade hon dessutom behållit E (fast för vilka pengar...?) så hade hon kunnat framhäva honom och göra riktiga uppdrag som kunde dra in cash på allvar. Jag tänker större bröllop, företagsevenemang osv. Men tack och lov så ser nog de flesta igenom den här pinsamma influencer-florist-gymping-wannabeen.
Kikade på bilden, som jag givetvis sparade ner, från de nya medarbetarnas frukost tillsammans i våras. Vill inte riktigt dela den här, eftersom M har tagit bort den. Men jag noterar att en av dem nog är kvinnan som jag såg idag (inte M). Inser också att det fanns någon mörkare, lite äldre kvinna, som visade ryggen i någon av Mys filmsnuttar. Det tror jag var en annan stjärna.
Så det är några stycken som kommit och gått vid det här laget. Blev vi kloka på vilken typ av bidrag vi tror att My norpar åt sig för dessa florister? För det finns ju inte en millimeters chans i rymden att hon har råd med riktiga anställda. https://arbetsformedlingen.se/for-ar...stallningsstod