2024-07-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BojkottarALLA
Är det ens samma person för personen i frågan är 25 år

Det är föraren, 25-åringen var passagerare.
Citera
2024-07-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazarin-gejser
Från barometerns artikel:

"35-åringen har provtagits och det finns misstanke om att han kört bil påverkad av droger. I bilen hittade polisen en mindre mängd droger. Detta gör att 35-åringen även misstänks för drograttfylleri och ringa narkotikabrott. Han körde utan körkort och har tidigare dömts för olovlig körning, vilket gör att han slutligen misstänks för grov olovlig körning.

Det var som jag trodde: bilens klientel gjorde att vi fick se närbilder på bilvraket. Så gör man ju inte normalt sett, men om det är liten risk för att bli anklagad för publiceringen av de inblandade i olyckan så vågar t o m SVT gå loss.
Citera
2024-07-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tycker inte korsningen är knepig. Det är tydligt skyltat med väjningsplikt, det finns kraftiga linjer för korsande cykel-/gångväg och framförallt så finns det refuger i korsningen som inte går att missa.

Men är man nu så korkad eller påverkad eller har så bråttom att man trots allt missar det så finns det ju ett högt buskage mellan cykelvägen och Norra vägen som i det här fallet lär ha skymt bussen för föraren av personbilen. Det kan ju bara en del av förklaringen.
Förlåt, uttryckte mig fel. Är ju dumt att skriva ”en massa idioter kastar sig ut på vägen” när någon har dött. Däremot är jag förvånad över hur få olyckor det händer i Kalmar när folk kör som dom gör. Fundera på Rondellen vid Donken mot Hansa city där många gör ett filbyte i rondellen. Har varit nära en smäll 5 gånger där senaste månaden
Citera
2024-07-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MEGADiamantidis
Förlåt, uttryckte mig fel. Är ju dumt att skriva ”en massa idioter kastar sig ut på vägen” när någon har dött. Däremot är jag förvånad över hur få olyckor det händer i Kalmar när folk kör som dom gör. Fundera på Rondellen vid Donken mot Hansa city där många gör ett filbyte i rondellen. Har varit nära en smäll 5 gånger där senaste månaden

Är ju standard att de som kommer ifrån Daléngatan använder innerfilen i rondellen men sen kör ut i högra filen utan att han en tanke på att någon som kommer från stan använder ytterfilen i rondellen. Jag har sett det smälla där två gånger. Har själv fått tvärnita ett gäng gånger, nuförtiden tar jag för givet att dom använder högra filen och håller avstånd.
Citera
2024-07-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MEGADiamantidis

De kör som idioter i Kalmar i rondellerna. Är man halvvägs in så kommer någon jävel o ska tränga sig före in i rondellen förbi fronten på bilen.Stressade människor rena storstadstempot. Alla rondellerna från donken ut till Hansa city är farliga..
Citera
2024-07-02, 23:02
Medlem
Tur i oturen att det var en buss som körde på knarkaren och inte någon barnfamilj som förolyckades. Btw så körde jag där idag då jag besökte biltema. Tog ett par foton från det hållet knarkaren kom och ut mot Norra vägen..
Citera
2024-07-02, 23:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Tur i oturen att det var en buss som körde på knarkaren och inte någon barnfamilj som förolyckades. Btw så körde jag där idag då jag besökte biltema. Tog ett par foton från det hållet knarkaren kom och ut mot Norra vägen..

Du glömde visst länka fotona
Citera
2024-07-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du glömde visst länka fotona
Vet inte hur man gör 😅🙈
Citera
2024-07-03, 11:54
Medlem
Google Streetview funkar fint för den här korsningen.
Citera
2024-07-03, 12:00
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Google Streetview funkar fint för den här korsningen.

Gamla bilder där. På några av dem har bostadshuset som står där inte ens börjat byggas, så gamla är de.
Citera
2024-07-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Gamla bilder där. På några av dem har bostadshuset som står där inte ens börjat byggas, så gamla är de.
Ja fan, 4 år gamla står det ju.

Jag kör Norra vägen åtminstone ett par gånger i veckan men tänker aldrig på husen runtomkring. Svänger inte sällan ut där från Biltemahållet åt både vänster och höger men har aldrig tänkt på någon bebyggelse mittemot.
Citera
2024-07-03, 12:53
Medlem
Sikten är inte skymd från något håll. Föraren körde säkert som en idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in