2024-07-03, 13:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Gamla bilder där. På några av dem har bostadshuset som står där inte ens börjat byggas, så gamla är de.

De tagna längs Norra vägen är nya. Där är bostadshuset färdigbyggt.
Citera
2024-07-03, 13:15
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
De tagna längs Norra vägen är nya. Där är bostadshuset färdigbyggt.

Tja, nya och nya, de är två år gamla. Men även på de bilderna ser man att korsningen är mycket mer skymd från Amerikavägen åt bussens håll till, än vad som rekommenderas.
Citera
2024-07-03, 13:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denimhead
Sikten är inte skymd från något håll. Föraren körde säkert som en idiot.

Jag håller med om att föraren säkert körde som en idiot, men det förändrar inte det faktum att på google maps bilderna så är sikten skymd i mycket större utsträckning än vad som rekommenderas.
Citera
2024-07-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag håller med om att föraren säkert körde som en idiot, men det förändrar inte det faktum att på google maps bilderna så är sikten skymd i mycket större utsträckning än vad som rekommenderas.

Körde senast där igår.Kan verkligen inte påstå att det är någon dålig sikt där. Det går inte lägga in foton här annars hade jag gjort det..
Citera
2024-07-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denimhead
Sikten är inte skymd från något håll. Föraren körde säkert som en idiot.

Visst är det så. Narkotika påverkad utan körkort. Man kör ju inte rakt ut någonstans utan att se sig för. Säger som dig att det är normal sikt där.
Citera
2024-07-04, 18:02
Medlem
Troligen en arabisk kille
Citera
2024-07-05, 21:19
Medlem
tempeZZts avatar
Det är en hel del föraren är misstänkt för. Grovt vållande till annans död, grov vårdslöshet i trafik, drograttfylleri, ringa narkotikabrott och grov olovlig körning.
Citera
2024-07-06, 02:02
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Visst är det så. Narkotika påverkad utan körkort. Man kör ju inte rakt ut någonstans utan att se sig för. Säger som dig att det är normal sikt där.

Det är ju tyvärr precis vad folk gör. Hände mig för bara en liten stund sedan att en bil körde rakt ut framför näsan på mig i en korsning utan att se sig för. Det var bara centimetrar ifrån en smäll.

Vi kommera aldrig att få veta, men kanske hade olyckan inte inträffat om sikten i korsningen uppfyllt det regelverk som sveriges kommuner kommit överens om. För en sak är helt säker, på google maps ser man att korsningen inte är i närheten att uppfylla de siktkraven.
Citera
2024-07-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
De kör som idioter i Kalmar i rondellerna. Är man halvvägs in så kommer någon jävel o ska tränga sig före in i rondellen förbi fronten på bilen.Stressade människor rena storstadstempot. Alla rondellerna från donken ut till Hansa city är farliga..
Glöm inte Snurrom rondellen. Det är en ren dödsfälla där
Citera
2025-02-03, 19:34
Avslutad
Verkligen dödsfälla, åker förbi där när jag åker från Smedby, riktigt dålig ställe och riskfylld.
Citera
2025-02-03, 20:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonashusmn
Verkligen dödsfälla, åker förbi där när jag åker från Smedby, riktigt dålig ställe och riskfylld.

Från Smedby? Det är ju inte ens i närheten.
Citera
2025-02-03, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Från Smedby? Det är ju inte ens i närheten.

Jag vet att Smedby inte ligger i närheten, jag skrev att ”när jag åker från Smedby”.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in