2024-07-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunflowerpower666
Det har snart gått ett år, nu måste det fan komma åtal snart så man kan få reda på om sån här info bara e kriminellt snack som eskalerat eller om det ligger nån sanning i det. Om det vore på riktigt så borde bilderna vara ute sen länge nu tänker jag?
Åklagaren sa att hon kommer att väcka åtal under senare delen av hösten.
Citera
2024-07-02, 19:33
Medlem
Hur många sitter häktade i nuläget? Kommer bli en spännande utredning.

Hittade även upp en Instagram på Mal*k

* = e

https://www.instagram.com/otx.dhino?...Zia2QycTZyYQ==

* = M
Senast redigerad av GTAFan 2024-07-02 kl. 19:36. Anledning: Länkande
Citera
2024-07-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunflowerpower666
Det har snart gått ett år, nu måste det fan komma åtal snart så man kan få reda på om sån här info bara e kriminellt snack som eskalerat eller om det ligger nån sanning i det. Om det vore på riktigt så borde bilderna vara ute sen länge nu tänker jag?

Redan lagt upp en av bilderna, tänker inte lägga upp en bild på en död pojke som ligger i en skog under en gran med ett bälte/rep runt halsen och byxorna neddragna.
Citera
2024-07-02, 20:35
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
På Efterlyst ikväll gick man ut med att det sprids foto på sociala medier på Layths och /eller Mohammeds kroppar. Hur kan de fotona inte finnas här?

Citat:
Ursprungligen postat av Aaashkaash
Kanske för de inte är världens mysigaste bilder

Jag vill påstå att det finns betydligt värre bilder på detta forum, ta bara en titt i MGB-delen
Citera
2024-07-03, 12:58
Medlem
Sunflowerpower666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
Åklagaren sa att hon kommer att väcka åtal under senare delen av hösten.

Ja man får väl hoppas på att det faktiskt blir av då så det inte bara fortsätter skjutas upp.
Citera
2024-07-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaashkaash
Redan lagt upp en av bilderna, tänker inte lägga upp en bild på en död pojke som ligger i en skog under en gran med ett bälte/rep runt halsen och byxorna neddragna.

Varför inte? Tror det kan vara bra för alla wannabegangsters idag att se hur illa det kan gå, att hamna avklädd under en gran tror jag inte är vad de flesta tänker att de signar upp på när de lockas in i gängkriminalitet.
Citera
2024-07-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Jag vill påstå att det finns betydligt värre bilder på detta forum, ta bara en titt i MGB-delen

Ja folk på FB överlag är rätt härdade vad det gäller grovt innehåll skulle jag säga, så två mördade barn kvalar nog in som mellanmjölk för många. Kanske ett bra wakeuppcall för många minigangsters också.
Citera
2024-07-24, 19:50
Medlem
Någon som hört nått nytt?
Citera
2024-08-16, 13:26
Medlem
Citat:
Utredningen efter morden på 14-åringarna Mohamed och Layth har nått slutfasen – men saknar ännu en av de viktigaste pusselbitarna.
Båda dåden filmades, och nu efterlyser polisen filmerna.
– Vi hoppas att det finns personer i den kriminella världen som känner att det får vara nog nu, och hjälper till, säger åklagare Hanna Cardell.

Nu vill hon skicka en uppmaning till de som sitter på mordfilmerna att skicka in dem till polisen. Åklagaren sträcker även ut handen till den kriminella miljön och understryker att filmerna kan skickas in anonymt.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...omo-och-layth/

Någon som har filmerna?
Citera
2024-08-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
https://www.expressen.se/nyheter/sve...omo-och-layth/

Någon som har filmerna?

Citat:
Underrättelseinformation och förhör tyder på att det finns filmmaterial från båda morden. De filmerna ska ha skickats mellan olika konton på sociala medier, säger senior åklagare Hanna Cardell
Ovanstående citat tyder ju på att en eller flera har pratat i förhör, vilket är bra. Det här är groteska ärenden, hoppas samtliga inblandade får kännbara straff.

Och tveksamt att filmer kommer fram såhär långt i efterhand om det inte nått flashback, men hoppas nån gör det rätta och hjälper utredningen.

Det spreds väl bilder förra året på en inplastad kropp, där det påstods att det var Layth. Kan mycket väl stämma nu när åklagaren efterlyser filmer
Citera
2024-08-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aahaaotaahaa
Ovanstående citat tyder ju på att en eller flera har pratat i förhör, vilket är bra. Det här är groteska ärenden, hoppas samtliga inblandade får kännbara straff.

Och tveksamt att filmer kommer fram såhär långt i efterhand om det inte nått flashback, men hoppas nån gör det rätta och hjälper utredningen.

Det spreds väl bilder förra året på en inplastad kropp, där det påstods att det var Layth. Kan mycket väl stämma nu när åklagaren efterlyser filmer
Det var snack tidigt här på Flashback att flera här inne hade del av bilder / videor från händelsen med Layth.

Det har definitivt spridits utanför kriminella kretsar också och folk borde skicka in material till polisen
Citera
2024-08-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Det var snack tidigt här på Flashback att flera här inne hade del av bilder / videor från händelsen med Layth.

Det har definitivt spridits utanför kriminella kretsar också och folk borde skicka in material till polisen

Det är också min teori. Gränsen för brutalitet har passerats för längesedan. Jag tror starkt på att nya bilder och klipp kommer dyka upp hos polisen. Även om samhället är kört i botten så finns det fortfarande fler bra än dåliga människor. De här morden är fruktansvärt brutala. Hur avtrubbade måste de äckliga mördarna vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in