2024-07-02, 18:43
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryster
Barnet var fullvaccinerat mot TBE

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/barn-dog-i-tbe-i-uppsala

Hm, både jag och dottern är fullvaccinerade. Kom och tänka på Svea Vaccin som hanterade vaccinen i minst sagt urusla förhållande, dvs åkte tunnelbana med det i påsar.

Någon borde kanske ta en titt på det för om de vaccinerade sig hos Svea Vaccin så ....

Encepur 2°C - 8°C Ljuskänsligt. Får ej frysas.

Hållbarhet i rumstemperatur
FSME-Immun 15 minuter*
Encepur 15 minuter*

EDIT :

Länk

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76exMo/svea-vaccin-transporterar-vaccin-pa-tunnelbanan-i-minusgrader
Senast redigerad av Reidji 2024-07-02 kl. 18:51.
Citera
2024-07-02, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Nja, vaccin är aldrig fullständiga. Tycker inte att det går att säga att personalen gjort något fel, då man röntgat hjärnan och inte sett något.

Vaccin ha visst varit fullständiga, att du vill använda dig av 1984 newspeak är upp till dig din jävla turbofitta.
Citera
2024-07-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Procentandel som blir sjuka av TBE: Cirka 0.000125% till 0.00015%.
Procentandel som dör av TBE: Cirka 0.000000625% till 0.000003%.
Dessa procentsatser visar att TBE är en mycket sällsynt sjukdom globalt sett, både när det gäller sjukdomsfall och dödsfall.

Visst men runt mälaren i Sthlm är ju värsta TBE området i världen har jag läst medans där alla människor bor Kina, Indien osv finns väl inte ens detta. TBE och även mycket mer vanliga borrelia kan ju ge riktigt hemska symptom och förstöra livet på en så fästingar ska man ha respekt för. Sen är det inte första gången en fullvaccinerad dör av TBE i Sverige så det är ju lite intressant.

Oavsett hemskt att ett barn skickas hem när denne uppenbart haft mycket svår huvudvärk det är skandal. Personligen hade jag hellre dött fort av TBE än att genomlida 6 månader med galen huvudvärk och sen kanske sluta som ett kolli som sitter i rullstol och dreglar och har massa yrselanfall resten av livet.
Citera
2024-07-02, 18:58
Medlem
Frågan är om lumbalpunktion gjordes?
Citera
2024-07-02, 19:04
Medlem
Vilka värdelösa jävla läkare skicka dom åt helvetet och låt dom brinna långsamt. Skickar hem en dödligt sjuk unge flera gånger, jävla as.
Citera
2024-07-02, 19:19
Medlem
Var barnet "vaccinerat" hos Svea Vaccin?
Citera
2024-07-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
vaccin är ett av de stora bedrägerierna som mänskligheten utsätts för. de ger inget som helst skydd mot någonting, bygger inte på någon seriös vetenskap, och innehåller uteslutande hälsovådliga ämnen.
Utom när smittkoppan blev utrotad ??

Angående att röntga huvudet är det nästan alltid DT/skiktröntgen som går snabbt och oftast inte är skrämmande för små barn.
Bra sätt att se blödning eller omfattande svullnad.

Om man misstänker någon form av meningit/encefalit får man fortsätta med magnetkameran.
Det är klart mer skrämmande och barnet måste ligga still 20-30 minuter så blir i narkos ofta.
Gissa om det finns gott om ”extra” narkospersonal f n på sjukhusen ?
Citera
2024-07-02, 19:27
Medlem
Tervulls avatar
Det folk inte vet är att om man får TBE och är vaccinerad blir sjukdomen värre. Därför håller jag mig ifrån TBE vaccinet.
Citera
2024-07-02, 19:43
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Jag har läst att 5% av alla som vaccinerar sig får svåra biverkningnar av själva vaccinet som kvarstår resten av livet. De har även fastslagit att vaccinet kan förvärra symptomen.

Frågar du mig verkar TBE-vaccin vara obeprövade läkemedel.
Var har du läst det?
"På nätet"?
Eller ngn vetenskaplig undersökning?
Enligt de biverkningar som finns att tillgå från myndigheter och sjukvården är det mer vanliga typer som ont i huvudet, rött å svullet vid sticket osv.
Svåra biverkningar 5% resten av livet??
Vänligen länka mig informationen så att det inte blir som en vanlig tråd av antivaxxförespråkarna från covidtiden.
Citera
2024-07-02, 19:48
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryster
Barnet var fullvaccinerat mot TBE

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/barn-dog-i-tbe-i-uppsala
Förmodligen uteslöt de TBE just på grund av detta. Ett fatalt misstag.
Citera
2024-07-02, 19:57
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Förmodligen uteslöt de TBE just på grund av detta. Ett fatalt misstag.

Klokt tänkt. Var det det som hände?
Men de Lex Maria anmäler sig för nonchalans, ignorans, slarv och undermålig journalföring.
Det här är den bistra verkligheten när folk vänder sig till sjukhusen idag.
Vården går på knäna, och akuten avvisar folk på löpande band.

Den restriktiva attityden att ge penicillin när folk kommer in med halsfluss har också skördat offer. Fallen med Sepsis har ökat så anmärkningsvärt, så nu får vården nya riktlinjer vad det gäller att förvägra folk penicillin, vid halsfluss (läste jag igår).
Citera
2024-07-02, 20:25
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Klokt tänkt. Var det det som hände?
Jag vet inte, men det vore mänskligt (att fela) i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in