2020-02-09, 11:19
Medlem
Sados avatar
AFE är ett kanadensiskt bolag medan AEC är svenskt.
Citera
2020-02-09, 13:49
Medlem
barbiecues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
AFE är ett kanadensiskt bolag medan AEC är svenskt.

Det är samma bolag men handlade på två olika börser med två olika förkortningar.
Citera
2020-02-10, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Är den tickern du anger - AEC - korrekt?

Vi har en tråd om företaget Africa Energy Corp som har ticken AFE: (FB) Africa Energy - AFE

Är det detta bolag du avser, eller finns det två företag som har samma eller snarlika namn?

/Moderator
Som andra skrivit så är bolaget registrerad på Kanadensiska marknaden (AFE) samt Svenska (AEC). Därav missförståndet från min sida, då jag sökte på AEC och inte AFE när jag sökte efter bolaget. Vet inte om tråden ska vara kvar, men eftersom den är registrerad på två marknader men är samma bolag så kanske man ska hålla isär Kanadensiska marknaden och den Svenska i två separata trådar?

Med vänlig hälsning,
Blomkossan
Citera
2020-08-31, 12:54
Medlem
Gooodfellas avatar
Har gått stadigt uppåt senaste tiden, idag sålde dock två ur styrelsen lite av sina aktier. När sådant sker och aktien rusar nedåt, hur orolig bör man egentligen vara?
Citera
2020-09-17, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gooodfella
Har gått stadigt uppåt senaste tiden, idag sålde dock två ur styrelsen lite av sina aktier. När sådant sker och aktien rusar nedåt, hur orolig bör man egentligen vara?
Personligen har jag bara is i magen och inväntar resultaten från borrningen.
Att två ur styrelsen säljer några aktier (Småpengar i förhållande till antalet aktier de innehar) tycker jag inte ger fog till någon större oro. De kanske ville köpa en ny bil eller båt eller vad som helst?
Men följ aktien noga och följ med i rapporteringen och bilda dig alltid en egen uppfattning.

Med vänlig hälsning,
Blomkossan
Citera
2020-10-22, 01:20
Medlem
Enligt pareto kommer bort-resultat i princip vilken dag som helst nu.

Bolaget säger 80% chans för bra resultat.

1 verifierad insider har läckt att man hittat olja. En annan overifierad på Facebook säger också att man hittat olja.

Vad tror ni? Mycket snack runt AEC nu. någon norsk expertbank har satt riktkurs 18kr om alla 3 block ger resultat. Vad kan kursen stiga till om man nu hittar olja eller gas i luiperd? 6-8kr eller?
Citera
2020-10-23, 09:52
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Nu är jag med på tåget.

Jalla
Citera
2020-11-25, 15:09
Medlem
Tror ni aktien kommer gå upp? Den varit alldeles för låg för skatten de har hittat?
Citera
2020-12-25, 00:54
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Enligt pareto kommer bort-resultat i princip vilken dag som helst nu.

Bolaget säger 80% chans för bra resultat.

1 verifierad insider har läckt att man hittat olja. En annan overifierad på Facebook säger också att man hittat olja.

Vad tror ni? Mycket snack runt AEC nu. någon norsk expertbank har satt riktkurs 18kr om alla 3 block ger resultat. Vad kan kursen stiga till om man nu hittar olja eller gas i luiperd? 6-8kr eller?

Pareto har ökat sin riktkurs från 4 till 4,50 sek efter tästresultat från «Luiperd 1x». Current price 2,410 sek. Kommer nog köpa en liten lott här.
Citera
2021-10-10, 12:39
Medlem
knulps avatar
Köpt på mig rejält med aktier här. Kommer bli åka av nu i Q4. Häng med på resan!
Citera
2024-07-02, 15:28
Medlem
Oh-be-wans avatar
Idag står aktiekursen i 0,402 kr exakt. Har rört sig -45 % på 2 dagar, ganska imponerande nedgång måste jag säga. Köpte en liten skvätt här nere. Blir som en lottsedel.
Citera
2024-07-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Idag står aktiekursen i 0,402 kr exakt. Har rört sig -45 % på 2 dagar, ganska imponerande nedgång måste jag säga. Köpte en liten skvätt här nere. Blir som en lottsedel.
En släkting till mig tyckte jag skulle köpa aktier i skitbolaget. Han gick all-in. Tror konkurs hägrar för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in