2018-09-11, 20:06
Medlem
Valfrids avatar
Vad tror ni om Africa Energy, borrar i namibia detta nu och resultaten väntas i början av oktober och man gör detta med Tullow. Bolaget har en presentation i norge imorgon och det pratas om att detta kan vara ett nytt stjärnskott i lundinsfären. Jag har köpt på mig ett gäng aktier.

https://www.youtube.com/watch?v=zK8FDbCfOO8
Citera
2019-01-13, 11:25
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Torrt i förra hålet men ny borrning med resultatet ganska snart, hoppas det inte dammar i det hålet med 🤷‍♂️
Citera
2019-01-13, 13:46
Medlem
Jag har köpt på mig en chanspost på 5000 st aktier. för 1,20 kr styck här om dagen. Nu såg jag att priset har stigit till 1,30 kr styck.

Jag tror det hypas och haussas väldigt mycket om bolaget nu samt att många vill köpa på sig inför resultatet.

Det kan bli en ökning i kursen upp till 1,4 - 1,5 kr inom 2-3 veckors tid.

Resultat från borrningen väntas komma i Q1.

Blir det ett dåligt resultat så kommer självklart kursen att droppa rejält. Blir det däremot ett bra resultat så borde kursen stiga ganska rejält men därefter kommer det ske en vinsthemtagning för många och kursen borde droppa igen efter någon dag.

Bara mina åsikter, gör ert eget beslut inför en eventuell investering.
Citera
2019-01-31, 22:42
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Köpte in mig lite bara för nöjes skull i denna lottsedel. Har läst lite diskussioner om andra oljeföretag som haft problem med afrikanska regeringar mm. Namibia och Sydafrika är i alla fall enklare att jobba med än Gambia eller Nigeria.......

Massa pengar kostar det att borra och sen ännu mer att ta upp oljan och frakta till kust. Låt oss säga att de hittar olja. Räcker pengarna eller behövs då en ne. Känns lite oseriöst kring detta företag. Varför känner man så ?

Oljebranchen är seg men korrupt, inget för svenska företag egentligen. Trots det köpte jag en liten post för 1.6 kr st.
Citera
2019-01-31, 23:04
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Verkar som att aktien , den kanadensiska delen täcker en del framtida planer på att ta in mer kapital. Ja de har ju en del i pipen. Flera projekt och efter en noggrannare granskning så tror jag nog de har en långsiktig plan. Den kanadensiska aktien ligger på ca 0.25 dollar så vi får se. En pennyaktie alltså.

https://www.africaenergycorp.com/investors/financial-reports-and-corporate-filings/financial-reports/

Det är ju lustigt med att ha noterat sig på 2 ställen.
Citera
2019-02-01, 13:48
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelTorgny
Köpte in mig lite bara för nöjes skull i denna lottsedel. Har läst lite diskussioner om andra oljeföretag som haft problem med afrikanska regeringar mm. Namibia och Sydafrika är i alla fall enklare att jobba med än Gambia eller Nigeria.......

Massa pengar kostar det att borra och sen ännu mer att ta upp oljan och frakta till kust. Låt oss säga att de hittar olja. Räcker pengarna eller behövs då en ne. Känns lite oseriöst kring detta företag. Varför känner man så ?

Oljebranchen är seg men korrupt, inget för svenska företag egentligen. Trots det köpte jag en liten post för 1.6 kr st.

Vad jag har förstått så är inte tanken att ta upp oljan vid eventuellt fynd, utan sälja vidare platsen till något större bolag.

Jag har själv ingen position i bolaget då jag undviker gambling-aktier. Men det är väldigt intressant och komiskt att stå utanför och se allt haussande, i Facebook-gruppen haussas det något enormt och många verkar ligga alldeles för tungt i AEC. Möjlig kurs vid oljefynd gissas (12 kr påstår vissa), raket-emojis var och varannan dag, och redan för några månader sen diskuterade ett gäng individer vart dom ska resa när (inte om) oljan hittas.

Nog för att det mycket väl kan ligga olja i hålet och några går härifrån som ett par miljoner rikare, men med "all in-mentaliteten" är det som klappat för att bli bränd förr eller senare.
Citera
2019-02-01, 23:04
Medlem
Snowsmiles avatar
Kul raketkandidat, ligger på 25k st, @1,3 Så riktigt bra so far 😄
Citera
2019-03-09, 19:58
Medlem
http://ravarumarknaden.se/enorm-fyndighet-for-lundin-foretaget-africa-energy/
Citera
2019-10-26, 16:48
Medlem
barbiecues avatar
Snart väntas mer info angående träffen de gjorde i Brulpadda block 11B/12B i våras.
Den förväntade kursrusningen uteblev i princip då och med facit i hand tog man en enorm risk sett till den uppsida som det faktiskt blev.
Många spekulerar om att det berodde på att det kommunicerades ”gas” istället för ”oil” i pressmeddelandet, men som jag förstått det är ”gas condensate” en lättare och värdefullare form av olja.

Nu finns det dock hopp om bättre tider då resultatet av de 3D-seismiska undersökningarna av brunnen är gjorda och förefaller publiceras inom kort, vilket kan få mer förståelse för vad som döljer sig i djupet.

Jag sitter relativt tungt tankad och hoppas på det bästa! AEC verkar måttligt populär här på Flashback, hur kommer det sig?

”Brulpadda-fyndet i havet utanför Sydafrika utgör ett av de största fynden i världen under året. Särskilt intressant är att partnerna identifierat fyra likartade områden som Africa Energy menar har mer än 80 procent sannolikhet att bli framgångsrika, påminner Pareto.”
Citera
2019-11-09, 00:21
Medlem
GanjaFarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbiecue
Jag sitter relativt tungt tankad och hoppas på det bästa! AEC verkar måttligt populär här på Flashback, hur kommer det sig?

Här på flashback har vi en naturlig misstänksamhet till negern och allt den tar sig för.
Senast redigerad av GanjaFarbror 2019-11-09 kl. 00:26.
Citera
2020-01-30, 20:19
Avslutad
Africa Energy Corp - AEC

Kunde inte hitta någon tråd om AEC här på flashback.

Enligt min åsikt en alldeles förträfflig aktie som har en enorm potential. Sitter på stora oljefält utanför bl a Sydafrikas kust, de har gått ut med att dem har minst 80% procent chans till träff på olja. Mer svar om 3D undersökningarna kommer redan nu i februari.
Under dagen har det också varit stora insiderköp av CEO men även av Keith Hill, som är Africa Oils CEO och häromdagen genomfördes också en större private placement av de två största huvudägarna för att ta in kapital. Tack vare detta har nu bolaget likvida för samtliga borrningar som ska göras under 2020.

Vad tycker ni om bolaget och vad tror ni om framtiden?

Med vänlig hälsning,
Blomkossan
Citera
2020-02-08, 17:47
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomkossan
Kunde inte hitta någon tråd om AEC här på flashback.

Enligt min åsikt en alldeles förträfflig aktie som har en enorm potential. Sitter på stora oljefält utanför bl a Sydafrikas kust, de har gått ut med att dem har minst 80% procent chans till träff på olja. Mer svar om 3D undersökningarna kommer redan nu i februari.
Under dagen har det också varit stora insiderköp av CEO men även av Keith Hill, som är Africa Oils CEO och häromdagen genomfördes också en större private placement av de två största huvudägarna för att ta in kapital. Tack vare detta har nu bolaget likvida för samtliga borrningar som ska göras under 2020.

Vad tycker ni om bolaget och vad tror ni om framtiden?

Med vänlig hälsning,
Blomkossan
Är den tickern du anger - AEC - korrekt?

Vi har en tråd om företaget Africa Energy Corp som har ticken AFE: (FB) Africa Energy - AFE

Är det detta bolag du avser, eller finns det två företag som har samma eller snarlika namn?

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in