2024-07-02, 15:44
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
En släkting till mig tyckte jag skulle köpa aktier i skitbolaget. Han gick all-in. Tror konkurs hägrar för honom.
Jo jag sålde igen, bara några få minuter efter att jag köpt och skrivit att jag köpt lol, det kom en nyhet som direkt några sekunder efter jag skrivit, kring att Total Energies vill avsluta sitt åtagande i Sydafrika. Det hade blivit besvärligt sitta kvar, även med små aktier. Galet att det kommer direkt efter att man köpt lite, men det är väl så det rör sig. Var nog den egentliga orsaken som orsakade nedgången på 45 %, "marknaden" kände till det, men informationen fanns inte ute till allmänheten.
https://financialpost.com/pmn/business-pmn/totalenergies-plans-to-exit-south-african-offshore-gas-finds
Efter detta pm väntar nog konken för Africa Energy.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2024-07-02 kl. 16:42.
Citera
2024-07-02, 15:59
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
En släkting till mig tyckte jag skulle köpa aktier i skitbolaget. Han gick all-in. Tror konkurs hägrar för honom.
Frågan är om Africa Oil som är ett liknande bolag kommer gå samma väg som Africa Energy Company. Känns som lite liknande trender, även fast Africa Oil producerar olja i dagsläget.

AEC gick ner ytterligare 10 % sedan nyheten med Total Energies lämnar. 0,358 kr på köp nu.

Edit: Gick undan nedåt -20% till 0,27 kr nu på 10 minuter. Bajsmacka deluxe för folk som äger denna aktie, race mot bottom känns det som nu.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2024-07-02 kl. 16:37.
Citera
2025-03-12, 18:46
Medlem
Aker Bp i förhållande till African energy

Aker bp har ett P/E - tal på strax under sju. Varför en så låg värdering, Aker har ju tillväxt och har dessutom projekteringar som väl så småningom kommer att ge ytterligare klirr i kassan.
Dessutom ska ju väldiga upplåningar för investeringar i försvaret ske i Europa, vilket kommer att öka tillväxten och därmed oljekonsumtionen.
Härtill kommer en direktavkastning på mer än 10 procent.
För mig är det självklart att jag väljer Aker

Hur tänker ni andra?
Citera
2025-04-13, 12:12
Moderator
Diagorass avatar
Två trådar om Africa Energy Corp sammanslagna

/ mod
Citera
2026-03-11, 10:04
Medlem
Blir det en uppstuds till snart?