2018-11-10, 13:53
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Oj, senaste panelen (10 november) var en katastrof. En vänstermänniska tog över och bara pladdrade, väldigt narcissistisk.
https://itunes.apple.com/se/podcast/veckopanelen/id1356280916?l=sv&mt=2
Lyssna till exempel 55:48 (tydligen om Jordan Peterson):
Citat:
Nej, men jag tycker inte...Alltså jag tycker inte att det är farligt..., jag tycker, jag tycker bara inte...öhh, jag är inget stort fan, jag är inte så intresserad av honom, jag har bläddrat lite i hans bok, tagit..läst några artiklar för och mot. Jag känner inte att jag har den liksom..tyngden i det här ämnet. Men det jag har tagit del av så uppfattar jag honom mer som ett sånt här populärkulturellt fenomen. Men också, det som jag ser som farligt är att han faktiskt också har... driver politisk analys, farligt, för mig är det farligt bara för att jag inte håller med om det och han har väldigt stort inflytande och påverkar väldigt många unga män i den här antifeministiska....riktningen, liksom...på det sättet.

En lång ganska osammanhängande harang, där fokus är JAG. Hon är ingen expert på Jordan Peterson, hon vet faktiskt nästan ingenting om honom, men målar ändå ut honom som antifeministisk och farlig. På vilka grunder? Fast det är klart, hon kallade Margot Wallström för feminist. Så den måttstocken är både skev och felgraderad. På vilka grunder ifrågasätter jag att Wallström är feministisk? Ja, vad har hon gjort för kvinnor som Asia Bibi eller kvinnor i Sverige? Inget, eller möjligen har hon stärkt antifeministiska krafter som Saudiarabien.
Citera
2018-11-11, 14:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Oj, senaste panelen (10 november) var en katastrof. En vänstermänniska tog över och bara pladdrade, väldigt narcissistisk.
https://itunes.apple.com/se/podcast/veckopanelen/id1356280916?l=sv&mt=2
Lyssna till exempel 55:48 (tydligen om Jordan Peterson):

En lång ganska osammanhängande harang, där fokus är JAG. Hon är ingen expert på Jordan Peterson, hon vet faktiskt nästan ingenting om honom, men målar ändå ut honom som antifeministisk och farlig. På vilka grunder? Fast det är klart, hon kallade Margot Wallström för feminist. Så den måttstocken är både skev och felgraderad. På vilka grunder ifrågasätter jag att Wallström är feministisk? Ja, vad har hon gjort för kvinnor som Asia Bibi eller kvinnor i Sverige? Inget, eller möjligen har hon stärkt antifeministiska krafter som Saudiarabien.

En grundregel är att henvänstermänniskor måste hållas väldigt kort. Antar att Kvartal glömde denna enkla grundregel. Dessa människor är ju vana att få pladdra på oavbrutet eftersom de i 99% av alla andra sammanhang sitter och pladdrar med likasinnade. Tänk SVT till exempel.

De är helt enkelt vana att kunna kunna breda ut sig. Här hade Kvartal chansen att sätta ner foten men misslyckades. Vi får se om de lär sig något eller om det kommer att upprepas.
Citera
2018-11-11, 18:41
Medlem
Dofternas avatar
Kvartal kör ett samtal med Jordan Peterson i morgon söndag. Kan bli intressant.
Citera
2018-11-26, 13:51
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kvartal kör ett samtal med Jordan Peterson i morgon söndag. Kan bli intressant.
Ja, riktigt bra. Den första intervjun där intervjuaren genuint verkar intresserad av vad JP har att säga, och inte är ute efter att sätta dit honom. Skavlan var väl ok, också. Ändå inte lätta frågor.

Ps.
Senaste veckopanelen var helt ok. Suhonen är från samma tankesmedja som katastrofen från för två veckor sedan (tankesmedjan Katastrof, nej Katalys), men vilken skillnad. Mer humor och mindre narcissism.
Senast redigerad av Kvackelikvack 2018-11-26 kl. 13:53.
Citera
2018-11-26, 19:55
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ja, riktigt bra. Den första intervjun där intervjuaren genuint verkar intresserad av vad JP har att säga, och inte är ute efter att sätta dit honom. Skavlan var väl ok, också. Ändå inte lätta frågor.

Jag utgår från att det fetade syftar på svenska intervjuer, eftersom att det finns många intervjuer/diskussioner med JP på youtube där JP får utrymme att utveckla sina idéer - och viss mån också får möta seriöst motstånd. Inte som Annie Lööf, som säger att hon inte håller med när hon ställs inför undersökningsresultat, som hon inte verkar känna till.
Citera
2018-11-26, 20:07
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag utgår från att det fetade syftar på svenska intervjuer, eftersom att det finns många intervjuer/diskussioner med JP på youtube där JP får utrymme att utveckla sina idéer - och viss mån också får möta seriöst motstånd. Inte som Annie Lööf, som säger att hon inte håller med när hon ställs inför undersökningsresultat, som hon inte verkar känna till.
nej inte bara svenska, har sett några utländska med JP och de har inte varit riktigt lika hemska som Cathy Newmans, men nästan. Du har väl sett fler.
Citera
2018-11-26, 20:13
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
nej inte bara svenska, har sett några utländska med JP och de har inte varit riktigt lika hemska som Cathy Newmans, men nästan. Du har väl sett fler.

Kolla intervju hos Joe Rogan!
Citera
2019-03-27, 20:04
Medlem
hrwdtjs avatar
Ska Kvartal överleva framöver måste de bli mer radikala och sticka ut hakan mer. Det räcker inte att komma med saker som var kontroversiella 2013. Jag gillar att det finns en intellektuell ambition men det måste kombineras med något som väcker mer uppmärksamhet. En fullskalig offensiv mot "genusvetenskapen" skulle kunna vara en väg att gå.
Citera
2022-10-26, 20:32
Medlem
Verkar bli en betalsajt nu med inloggning. Som dessutom anställt fler journalister inom kultur.

Jörgen Huitfelt får det att låta som en stor framgång. Jag gissar på att dom kommer tappa läsare och lyssnare om dom låser innehållet.
Citera
2023-01-29, 14:55
Medlem
Från kvartals nyhetsbrev:

Citat:
Dagens Nyheter har just nu en kampanj som heter: ”För en upplyst värld”.
– I en tid då demokratin är under press i många delar av världen, spelar journalistiken en central roll för att just ”lysa upp” världen, säger DN:s chefredaktör i sin tidning.

Möjligen sammanfattar detta DN:s syn på sig själva men så kommer vi aldrig att se på vår publik. Vi vill inte göra vårt innehåll till eller för er som läser och lyssnar. Vi vill göra det med er.

Kvartal flyter på bra med betalvägg, enligt den själva. Jag ser ingen anledning betvivla det. Känns bra stötta dem.
Citera
2024-07-01, 23:32
Medlem
Kvartal satsar nu på att göra ett dagligt nyhetsprogram i radioformat (podd) som ska vara kostnadsfritt:

Citat:
Vi tycker att Sverige behöver ett nytt program för daglig nyhetsrapportering som låter dig som lyssnar tänka själv. Ett program som är helt gratis och öppet för alla – och som på allvar kan utmana de etablerade mediernas syn på Sverige och världen.

https://kvartal.se/artiklar/kvartal-idag-var-storsta-satsning-hittills/

* Kommer de lyckas med sin crowdfundingkampanj?
* Är det kommersiellt hållbart att finansiera en så pass omfattande poddverksamhet genom donationer?
* Behöver en nyhetssajt en viss mängd kostnadsfritt material för att nå en kritisk massa av läsare som sedemera blir betalande kunder?
* Om de lyckas att hålla verksamheten vid liv och kanske även expandera, kommer detta få någon påverkan på SR/SVT?
Citera
2024-07-02, 14:30
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loranga
Kvartal satsar nu på att göra ett dagligt nyhetsprogram i radioformat (podd) som ska vara kostnadsfritt:

https://kvartal.se/artiklar/kvartal-idag-var-storsta-satsning-hittills/

* Kommer de lyckas med sin crowdfundingkampanj?
* Är det kommersiellt hållbart att finansiera en så pass omfattande poddverksamhet genom donationer?
* Behöver en nyhetssajt en viss mängd kostnadsfritt material för att nå en kritisk massa av läsare som sedemera blir betalande kunder?
* Om de lyckas att hålla verksamheten vid liv och kanske även expandera, kommer detta få någon påverkan på SR/SVT?

"Satsar"? Nja, den enda satsning de gjort är att be om pengar, några program har de inte gjort över huvud taget. Och så värst "gratis" är det ju inte heller om de först ber om pengar för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in