Oj, senaste panelen (10 november) var en katastrof. En vänstermänniska tog över och bara pladdrade, väldigt narcissistisk.
https://itunes.apple.com/se/podcast/veckopanelen/id1356280916?l=sv&mt=2
Lyssna till exempel 55:48 (tydligen om Jordan Peterson):
En lång ganska osammanhängande harang, där fokus är JAG. Hon är ingen expert på Jordan Peterson, hon vet faktiskt nästan ingenting om honom, men målar ändå ut honom som antifeministisk och farlig. På vilka grunder? Fast det är klart, hon kallade Margot Wallström för feminist. Så den måttstocken är både skev och felgraderad. På vilka grunder ifrågasätter jag att Wallström är feministisk? Ja, vad har hon gjort för kvinnor som Asia Bibi eller kvinnor i Sverige? Inget, eller möjligen har hon stärkt antifeministiska krafter som Saudiarabien.
https://itunes.apple.com/se/podcast/veckopanelen/id1356280916?l=sv&mt=2
Lyssna till exempel 55:48 (tydligen om Jordan Peterson):
Citat:
Nej, men jag tycker inte...Alltså jag tycker inte att det är farligt..., jag tycker, jag tycker bara inte...öhh, jag är inget stort fan, jag är inte så intresserad av honom, jag har bläddrat lite i hans bok, tagit..läst några artiklar för och mot. Jag känner inte att jag har den liksom..tyngden i det här ämnet. Men det jag har tagit del av så uppfattar jag honom mer som ett sånt här populärkulturellt fenomen. Men också, det som jag ser som farligt är att han faktiskt också har... driver politisk analys, farligt, för mig är det farligt bara för att jag inte håller med om det och han har väldigt stort inflytande och påverkar väldigt många unga män i den här antifeministiska....riktningen, liksom...på det sättet.
En lång ganska osammanhängande harang, där fokus är JAG. Hon är ingen expert på Jordan Peterson, hon vet faktiskt nästan ingenting om honom, men målar ändå ut honom som antifeministisk och farlig. På vilka grunder? Fast det är klart, hon kallade Margot Wallström för feminist. Så den måttstocken är både skev och felgraderad. På vilka grunder ifrågasätter jag att Wallström är feministisk? Ja, vad har hon gjort för kvinnor som Asia Bibi eller kvinnor i Sverige? Inget, eller möjligen har hon stärkt antifeministiska krafter som Saudiarabien.