2024-07-01, 22:45
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Herre gud

ÄR DETTA PÅ RIKTIGT??
Ryssland är ett oförbätterligt skithål befolkat av ett alkoholiserat och nedgånget tjuvpack: Det är helt enkelt så de fungerar.
https://x.com/visegrad24/status/1574200972330442752
Drunk Russian soldier decides to advance against Ukrainian positions right through a minefield. *video*
Citera
2024-07-01, 22:48
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Tyvärr blir det nog fred om han vinner. Jag gillar Trump men jag ha ett fortsatt krig och med det ett förstört Ryssland.

Hur fan kan ett land med ca 320 miljoner invånare inte få fram bättre president-kandidater än Biden och Trump?
Citera
2024-07-01, 22:51
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Nu sker det vi alla har befarat, nu börjar Ryssland tömma sitt lager i bergen som nämnts många gånger i denna tråd. Bara för Ukraina att kasta in handduken.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1dswm8v/russia_introduces_the_world_its_new_deadliest/

Adidas-skorna på "artilleristen" ger intrycket att "allsmäktiga" ryska armén är professionell. Att två av "artilleristerna" bär gummiskor påvisar den överlägsna ryska snabbheten vid avfyrandet av granater.
Citera
2024-07-01, 22:54
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ryssland är ett oförbätterligt skithål befolkat av ett alkoholiserat och nedgånget tjuvpack: Det är helt enkelt så de fungerar.
Drunk Russian soldier decides to advance against Ukrainian positions right through a minefield. *video*
Hur kommer en soldat ens på idén att supa sig redlös iförd uniform (svårt att se men jag gissar att han bär uniform)? Det borde inte vara ens möjligt i en armé. Den korta filmen säger mycket om hur eländigt Ryssland är.
Citera
2024-07-01, 22:56
Medlem
Ryska befolkningen beräknas minska med 50% till nästa århundrade, enligt egna forskare, sa Konstantin nyss
Citera
2024-07-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Känns väl mer som en hemmasnickrad video iofs? Ser inte direkt autentisk ut
Citera
2024-07-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vilken? Många av dom över 10 000 införda sanktionerna är bra. Men det fåtalet sanktioner som enbart skadar oss själva och gynnar våra fiender//konkurrenter skall vi ge fan i.

Vilka sanktioner skadar oss?
Citera
2024-07-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hur kommer en soldat ens på idén att supa sig redlös iförd uniform (svårt att se men jag gissar att han bär uniform)? Det borde inte vara ens möjligt i en armé. Den korta filmen säger mycket om hur eländigt Ryssland är.

Nu ser ju denna video ut som en uppenbar fake men det är nog egentligen bara att titta på några av dom autentiska för att förstå varför.

Det är inget unikt för just ryssland att marinera kanonmat i sprit och allehanda droger.

Det finns anledningar till varför många länder övergett den linjen.
Citera
2024-07-01, 23:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja, han verkar aldrig vara nöjd med något. Det enda positiva med Putin är att han är gammal så han har inte mycket tid på sig att leva rövare. Men tyvärr är han inte gammal nog utan kan säkert med lite otur härja loss i en 20år till eller så.

Ukraina är Europas sköld emot Ryssen det är helt klart med tanke på Putins ambitioner. Därför är det så tröttsamt att vi inte gör mer för att hjälpa Ukraina.
Jag tror inte att Putin kommer att dö av hög ålder utan hans liv kommer nog att sluta i ett attentat av något slag. Kanske maskerat som sjukdom, men ingen naturlig död.

Läste nyss att de ryska försvarsutgifterna är långt över fem procent av BNP och utgör över 40 procent av de offentliga utgifterna. Det är ohållbart i längden och något som vi kan utnyttja. Sovjetunionen rustade som bekant ihjäl sig och om vi ger Ukraina vad de behöver kan samma sak hända med Ryssland. Det lär Putin knappast överleva. Jag hoppas att den ryska federationen så småningom faller isär i en mängd självständiga stater.
Citera
2024-07-01, 23:10
Medlem
Citat:
Jag tror inte att Putin kommer att dö av hög ålder utan hans liv kommer nog att sluta i ett attentat av något slag. Kanske maskerat som sjukdom, men ingen naturlig död.

Läste nyss att de ryska försvarsutgifterna är långt över fem procent av BNP och utgör över 40 procent av de offentliga utgifterna. Det är ohållbart i längden och något som vi kan utnyttja. Sovjetunionen rustade som bekant ihjäl sig och om vi ger Ukraina vad de behöver kan samma sak hända med Ryssland. Det lär Putin knappast överleva. Jag hoppas att den ryska federationen så småningom faller isär i en mängd självständiga stater.

Eller gömmer sig i bunkern vid Mongoliets gräns som han verkar ha börjat bunkra upp förnödenheter i.

Ja de har gått över till Krigsekonomi vilket vatniksen i tråden anser är något som är positivt eftersom BNP går upp. Det är ungefär som att skryta om att man är miljonär eftersom man anställt sig själv som städare till sitt hem och tar ut en miljon kronor i månaden i lön.
Citera
2024-07-01, 23:13
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Nu ser ju denna video ut som en uppenbar fake men det är nog egentligen bara att titta på några av dom autentiska för att förstå varför.

Det är inget unikt för just ryssland att marinera kanonmat i sprit och allehanda droger.

Det finns anledningar till varför många länder övergett den linjen.
Jo, videon såg konstig ut. Oavsett är tanken på redlös kanonmat eller köttkvarnar vedervärdig. Mellan 1000 och 1500 ryska soldater lär dö varje dygn. Jag förstår inte hur det ens kan vara möjligt.
Citera
2024-07-01, 23:31
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Allting i Ryssland säger väldigt mycket om hur eländigt Ryssland är...
https://www.youtube.com/watch?v=v5mW9St0QNs
How people actually live in Russia - a small city *video*
(FB) Videor (sep 2022): Ryssland mobiliserar söndersupna män från landsbygden till kriget kunde ses lite som en introduktion till hur ryssar i allmänhet beter sig, från krigets början när de kaxigt var ute på en "speciell militär tredagarsoperation" i Ukraina. Numera är inkallelseorder till Ukraina-invasionen en dödsdom hemma i ze Motherland, så de super inte längre för att fira som de gjorde då...
https://www.youtube.com/watch?v=vbhPQhVyPDg
Russian mobilization and their rusty AK47s *video*
...utan mer för att försöka glömma.
https://twitter.com/sumlenny/status/1782124531013841175
Two Russian soldiers are discussing how Russia is "winning". Impressive. *video*
"We can't do anything, we're just fucking cannon fodder."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in