Citat:
Ursprungligen postat av
Hurskamanveta
Fantastiskt att de tydliggör att det inte är okej att hämnas, hoppas grabben själv läser och tar till sig
av det stycket.
Citat från domen:
Även om L*nus H*gelin i ett tidigare skede skulle anses ha utsatts för en provokation
kan straffsystemet inte tolerera att en enskild tar sig rätt att straffa den som han
uppfattat har uppträtt kränkande mot honom. I stället ska de tillvägagångssätt för
beivrande av kränkningar som staten tillhandahåller användas, till exempel
polisanmälan. Någon provokation som påverkar straffvärdebedömningen föreligger
därför inte.
Jo då jag har läst allt ,men ser du nu att det vart som jag sa att de två Wilmer och Benjamin dömdes och de två minderåriga fick häktestiden som straff plus gå och prata med socialen .Ni var ju väldigt på om att de skulle få alla möjliga långa straff och se hur det blev ,jag gjorde rätt som överklaga till hovrätten för få en rätt bedömning och då ändrades påföljden helt .
Sen må jag ju säga att Wilmer och Benjamins lögner tog högsta pris att sitta o säga vi har inte gjort något när båda hade gått på kokain o alkohol den kvällen .
Men de sa hela tiden "inget har hänt "
De fick ej heller skadestånd av Linus men Wilmer fick betala skadestånd till Linus på 15000 kr ,det vittnar om att de gjorts sig skyldiga.
Både Wilmer och Benjamin har svåra alkoholproblem som de båda går o får behandling för .
Nåja allt sluta som jag sagt förutom att Daniel fick ett högt straff 1 år o 9 månader .
Och dessutom fick Linus körkortet åter så allt är nu återställt förutom att Wilmer ej betalat sitt skadestånd till honom.
Det är enda som återstår av detta .
Kan avsluta med att citera din skrift att självklart ska man ej ta lagen i egna händer men Wilmer och Benjamin startade alltihopa så lite kan jag förstå att hände som det gjorde när de slog Linus så mkt som de gjorde .
Men nu struntar jag i denna tråd och nu går vi vidare i livet 👍