2024-06-17, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkhataren
Jag kastar ut folk som är idioter o du är garanterat en av dem med 100%säkerhet .
Och hur o vad jag gör med min son har du inte ett skit med att göra .

Och bara du tar reda på alla uppgifter som jag sagt får du se att de stämmer . dessutom ska Linus ej betala skadestånd till dem det är också undanröjt .
Som jag sagt att det slutade som jag från början sagt i denna tråd att de två vuxna döms till villkorlig dom och samhällstjänst och skadestånd och även utöver det ett bötesbelopp på 4000 kr .
Så lägg ner ditt tuggande nu ,allt är klart nu

Lägg upp domen och den ändrade domen då.
Citera
2024-06-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriffen-i-Hytta
Lägg upp domen och den ändrade domen då.
Jag skriver ju o förklarar exakt hur de dömdes ,Wilmer villkorlig dom misshandel och 75 timmars samhällstjänst och 15000 i skadestånd till Linus och Benjamin dömd olaga hot och böter 4000 kr .
Skadeståndet till Benjamin avskildes redan i tingsrätten så kravet från Benjamin avslogs Linus del men de andra två Melwin o Daniel ska betala skadestånd..
Citera
2024-06-18, 17:48
Medlem
Nya domen..

https://gofile.io/d/dsJI3j
Citera
2024-06-19, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matrix1955
Nya domen..

Och jag hade ju redan skrivit hur domen blev !!!!
Citera
2024-06-19, 03:11
Medlem
Linus Hagelin har lämnat en berättelse om händelsen som framstår som
överdriven och som i delar är oförenlig med den skriftliga bevisningen. Det
gäller i huvudsak i fråga om våldets och skadornas omfattning.

Han har berättat om att Wilmer Follinger tillsammans med en annan person utsatt honom för ett
tämligen omfattande våld bestående i bl.a. flera knytnävsslag i ansiktet och
revbenen, flera sparkar mot kroppen och en hård skallning.
Han har uppgett att
han först blev ned- och omkringdragen på marken och att han då fick
skrapsåren.
Till slut ramlade han ihop och då fortsatte misshandeln. Sättet på
vilket han i sitt förhör förmedlat berättelsen ger en bild av att han utsatts för en
allvarlig, rå och hänsynslös misshandel i syfte att skada honom mycket
allvarligt. Enligt tingsrätten är detta inte överensstämmande med skadebilden
eller med det som sedermera framkommit i vittnesförhör

Som sagt, Skapliga överdrifter, till skillnad vad han gjorde några timmar senare, när han bröt sig in i en lägenhet och med hjälp av 2 kompisar lämnade en kille medvetslös på golvet i en halvt sönderslagen toalett.
Citera
2024-06-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriffen-i-Hytta
Linus Hagelin har lämnat en berättelse om händelsen som framstår som
överdriven och som i delar är oförenlig med den skriftliga bevisningen. Det
gäller i huvudsak i fråga om våldets och skadornas omfattning.

Han har berättat om att Wilmer Follinger tillsammans med en annan person utsatt honom för ett
tämligen omfattande våld bestående i bl.a. flera knytnävsslag i ansiktet och
revbenen, flera sparkar mot kroppen och en hård skallning.
Han har uppgett att
han först blev ned- och omkringdragen på marken och att han då fick
skrapsåren.
Till slut ramlade han ihop och då fortsatte misshandeln. Sättet på
vilket han i sitt förhör förmedlat berättelsen ger en bild av att han utsatts för en
allvarlig, rå och hänsynslös misshandel i syfte att skada honom mycket
allvarligt. Enligt tingsrätten är detta inte överensstämmande med skadebilden
eller med det som sedermera framkommit i vittnesförhör

Som sagt, Skapliga överdrifter, till skillnad vad han gjorde några timmar senare, när han bröt sig in i en lägenhet och med hjälp av 2 kompisar lämnade en kille medvetslös på golvet i en halvt sönderslagen toalett.
Och nu överdriver du rätt mkt , Benjamin hade endast ett märke som tumnagel i bakhuvudet och står att två timmar senare får han åka hem med två alvedon i handen .det blir mer skador om man kör ikull på cykel .Så nu kanske Benjamin lärde sig trots flera tidigare misshandel domar på sig att man inte ska misshandla en minderårig .han hade både skyddstillsyn och domar att misshandlat kvinnor kokainpajasen .
Ta o titta på bilderna på Linus mage o knän så bör du fatta att det slogs rejält ,men de satt o ljög Wilmer o Benjamin att de hade inte gjort något.Du borde ju fatta varför en person blir galet arg att det var pga va de misshandlade honom .
De är dömda för misshandel.
Och allt vart som jag sa att det blir häktestiden o inge mera . dessutom fick Wilmer villkorlig dom o samhällstjänst och skadestånd det bevisar deras skuld .
Du tycks vara mkt bekymrad över mig o min familj,du är välkommen att komma hem till mig o prata men det är du en för stor krake för att våga .Lägg ner ditt svammel nu ,allt är klart o nå annat blir det ej nu av detta
Citera
2024-06-20, 11:25
Medlem
Citat:
Nya domen..

Tack och bock. Du råkar inte sitta på hovrättens dom? Förstod att den inte var klar den 16e.
Citera
2024-06-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurskamanveta
Tack och bock. Du råkar inte sitta på hovrättens dom? Förstod att den inte var klar den 16e.
Jaha då tar vi en sista skrift ,
Linus ny ändrad påföljd som jag tidigare sagt ungdomskontrakt (gå ett gäng möten med Soc ) ingen ungdomsövervakning och skadeståndet från Benjamin avslås helt .

Melwin påföljd ändras till lika ungdomskontrakt och ingen ungdomsövervakning men där kvarstår skadestånd till Benjamin på 40000 kr

Daniel ny ändrad dom till fängelse 1 år och 9 månader och betala skadestånd 40000 kr .

Jag sa hur allt skulle bli och så vart det .
Citera
2024-07-01, 22:27
Medlem
Citat:

Och Göta hovrätts dom från 2024-06-26…

https://gofile.io/d/Wrqwqp
Citera
2024-07-09, 19:47
Medlem
Citat:
Och Göta hovrätts dom från 2024-06-26…

https://gofile.io/d/Wrqwqp

Fantastiskt att de tydliggör att det inte är okej att hämnas, hoppas grabben själv läser och tar till sig
av det stycket.

Citat från domen:
Även om L*nus H*gelin i ett tidigare skede skulle anses ha utsatts för en provokation
kan straffsystemet inte tolerera att en enskild tar sig rätt att straffa den som han
uppfattat har uppträtt kränkande mot honom. I stället ska de tillvägagångssätt för
beivrande av kränkningar som staten tillhandahåller användas, till exempel
polisanmälan. Någon provokation som påverkar straffvärdebedömningen föreligger
därför inte.
Citera
2024-07-10, 07:58
Medlem
Citat:
Fantastiskt att de tydliggör att det inte är okej att hämnas, hoppas grabben själv läser och tar till sig
av det stycket.

Citat från domen:
Även om L*nus H*gelin i ett tidigare skede skulle anses ha utsatts för en provokation
kan straffsystemet inte tolerera att en enskild tar sig rätt att straffa den som han
uppfattat har uppträtt kränkande mot honom. I stället ska de tillvägagångssätt för
beivrande av kränkningar som staten tillhandahåller användas, till exempel
polisanmälan. Någon provokation som påverkar straffvärdebedömningen föreligger
därför inte.
Jo då jag har läst allt ,men ser du nu att det vart som jag sa att de två Wilmer och Benjamin dömdes och de två minderåriga fick häktestiden som straff plus gå och prata med socialen .Ni var ju väldigt på om att de skulle få alla möjliga långa straff och se hur det blev ,jag gjorde rätt som överklaga till hovrätten för få en rätt bedömning och då ändrades påföljden helt .
Sen må jag ju säga att Wilmer och Benjamins lögner tog högsta pris att sitta o säga vi har inte gjort något när båda hade gått på kokain o alkohol den kvällen .
Men de sa hela tiden "inget har hänt "
De fick ej heller skadestånd av Linus men Wilmer fick betala skadestånd till Linus på 15000 kr ,det vittnar om att de gjorts sig skyldiga.
Både Wilmer och Benjamin har svåra alkoholproblem som de båda går o får behandling för .

Nåja allt sluta som jag sagt förutom att Daniel fick ett högt straff 1 år o 9 månader .
Och dessutom fick Linus körkortet åter så allt är nu återställt förutom att Wilmer ej betalat sitt skadestånd till honom.
Det är enda som återstår av detta .

Kan avsluta med att citera din skrift att självklart ska man ej ta lagen i egna händer men Wilmer och Benjamin startade alltihopa så lite kan jag förstå att hände som det gjorde när de slog Linus så mkt som de gjorde .

Men nu struntar jag i denna tråd och nu går vi vidare i livet 👍
Citera
2024-07-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkhataren
Jo då jag har läst allt ,men ser du nu att det vart som jag sa att de två Wilmer och Benjamin dömdes och de två minderåriga fick häktestiden som straff plus gå och prata med socialen .Ni var ju väldigt på om att de skulle få alla möjliga långa straff och se hur det blev ,jag gjorde rätt som överklaga till hovrätten för få en rätt bedömning och då ändrades påföljden helt .
Sen må jag ju säga att Wilmer och Benjamins lögner tog högsta pris att sitta o säga vi har inte gjort något när båda hade gått på kokain o alkohol den kvällen .
Men de sa hela tiden "inget har hänt "
De fick ej heller skadestånd av Linus men Wilmer fick betala skadestånd till Linus på 15000 kr ,det vittnar om att de gjorts sig skyldiga.
Både Wilmer och Benjamin har svåra alkoholproblem som de båda går o får behandling för .

Nåja allt sluta som jag sagt förutom att Daniel fick ett högt straff 1 år o 9 månader .
Och dessutom fick Linus körkortet åter så allt är nu återställt förutom att Wilmer ej betalat sitt skadestånd till honom.
Det är enda som återstår av detta .

Kan avsluta med att citera din skrift att självklart ska man ej ta lagen i egna händer men Wilmer och Benjamin startade alltihopa så lite kan jag förstå att hände som det gjorde när de slog Linus så mkt som de gjorde .

Men nu struntar jag i denna tråd och nu går vi vidare i livet 👍

Det är inte dig jag skriver till din pajas 🤦‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in