2024-07-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Pappa var ju inte med dem första åren av Jockes liv, han kom ju in ett par år efter jocke redan var fosterhemsplacerad, så han har ju ingen aning om hur jocke var innan han blev fosterhemsplacerad, han har ju ingen aning om anledningen till att jocke blev fosterhemsplacerad.
Och jacke var väl typ 2 år gammal när jocke blev fosterhemsplacerad.
Dem enda som var på plats, levde med jocke, vet hur han var innan han placerades och orsaken till att han placerades är mamman och styvpappan. Även mormor och morfar fanns ju med i bilden mycket när jocke var liten, men dem lever ju inte idag så dem kan inte heller berätta.

Jacke och Pappan kommer dock kunna berätta om hur det var flera år efter jocke blev fosterhemsplacerad.

Googlade lite igen (som man kan göra om man vill finna information)
Pappan har ju också yttrat sig till nyheter24 för att ge sin åsikt efter att mamman gett sitt försvarstal.

Det kommer nog med största sannolikhet att komma med i dokumentären.

https://nyheter24.se/debatt/896288-joakim-lundell-pappa-mamma-ljuger
Senast redigerad av VilaVila 2024-07-01 kl. 21:17.
Citera
2024-07-01, 21:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så du bedömer då att deras upplevelser innan, under och efter inte är värda att lyssna på?

De som har valt att medverka tror jag kommer ge en bra bild och intressant information.

Jag menar en sak som jag gärna skulle vilja veta är t.ex vem som gav Jacke informationen att Jocke försökt döda dem när de var små. Som han och Kräftan sen spred vidare. Han måste ju ha fått den informationen från någon i hemmet.
Hur menar du deras upplevelse innan?
Menar du hur Jack kände de första 1-2 åren av sitt liv?
Eller hur pappan kände när han bodde utomlands med sin nya familj utan kontakt med jocke?
Deras berättelse om hur dem leker med leksaker och lever utomlands med sin nya familj är ju lika relevanta som vilka andra barn chrippa lekte med.

Jag säger inte att det är orelevant vad som händer när pappan kom in i bilden flera år efter jocke omhändertagits, och hur jacke kände när han var gammal nog att börja förstå och minnas saker.
Dock är det bara synd att ingen kan berätta om tiden innan jocke omhändertogs och vad som hände när jocke omhändertogs.
Citera
2024-07-01, 21:45
Medlem
Citat:
Hur menar du deras upplevelse innan?
Menar du hur Jack kände de första 1-2 åren av sitt liv?
Eller hur pappan kände när han bodde utomlands med sin nya familj utan kontakt med jocke?
Deras berättelse om hur dem leker med leksaker och lever utomlands med sin nya familj är ju lika relevanta som vilka andra barn chrippa lekte med.

Jag säger inte att det är orelevant vad som händer när pappan kom in i bilden flera år efter jocke omhändertagits, och hur jacke kände när han var gammal nog att börja förstå och minnas saker.
Dock är det bara synd att ingen kan berätta om tiden innan jocke omhändertogs och vad som hände när jocke omhändertogs.

Men du vet ju inte vad varken pappan eller Jacke kommer att berätta än.
Det kommer med största sannolikhet att komma fram en hel del intressant information ur olika synvinklar som kommer knyta ihop det rätt bra.
Citera
2024-07-01, 22:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men du vet ju inte vad varken pappan eller Jacke kommer att berätta än.
Det kommer med största sannolikhet att komma fram en hel del intressant information ur olika synvinklar som kommer knyta ihop det rätt bra.
Har jag sagt att Jacke och pappan inte kan komma med intressant information om hur det var flera år efter jocke omhändertagits?
Nej, snarare tvärt om, jag har sagt att dem kan berätta om vad som hände när dem kom in i bilden/blev gamla nog att minnas.
Dock verkar du totalt missa min poäng.
Jag vet inte om du missar min poäng för att du inte fattar, eller om du medvetet undviker ämnet?
Citera
2024-07-01, 22:07
Medlem
semizones avatar
En kompis till mig hade fått ett telefonnummer på puben. Men visste inte vart det gick Så ringer upp det dan efter, och där svarar Jockiboi ha ha! De snackade sen om allt möjligt i säkert 20 minuter. Han bara garvade hela tiden
Citera
2024-07-01, 22:26
Medlem
Citat:
Har jag sagt att Jacke och pappan inte kan komma med intressant information om hur det var flera år efter jocke omhändertagits?
Nej, snarare tvärt om, jag har sagt att dem kan berätta om vad som hände när dem kom in i bilden/blev gamla nog att minnas.
Dock verkar du totalt missa min poäng.
Jag vet inte om du missar min poäng för att du inte fattar, eller om du medvetet undviker ämnet?

Det är jag som ögnar igen vad du skriver eftersom det har börjat bli en vana att du sätter sig emot och ifrågasätter precis allt.
Din poäng är säkert jättebra 👍🏽

De som figurerar frekvent i dokumenten kan berätta sin sida, de vill inte för att de inte pengar.
Citera
2024-07-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Att Jocke (och Anjo) släppt Linnea som mål kan bara betyda en sak, Han har kommit på en ny lösning, en annan att peka ut som skyldig till allt. Det har ju inte gått så bra hittills och det är viktigt att hitta någon så han själv blir friad från allt i slutänden. Ingen skugga får falla över Jockiboi
Chrippa skall inte längre "hängas" utan skyddas, så som dag ett. Jag hoppas verkligen Chrippa och Linnea får ett liv utan galna Jockefans hängande runt knuten.
Vem har Jocke ställt in siktet på? Vem skall "rädda" Jockes drömmar
Julia tillsammans med Cluee blir nog Jocke, Anjo och Rasks nya fokus. Dokumentärens framtid och Jockes för tillfället fläckfria brottsregister måste räddas.

Varför ljög Jocke om att Linnea anmält Chrippa för våldtäkt? Varför skickade Jocke falsk information och skärmdumpar till bland annat Anjo och sa åt honom att han behövde sprida det? Varför försökte Jocke jämt tvinga med Linnéa på semestrar hon inte ville åka på? Varför har Jocke trakasserat Linnéa med otäcka meddelanden ända sedan drevets början?

Slutligen, varför gick Jocke bakom Linneas rygg och planerade Julia skulle med dom till Dubai. Försökte han i smyg förstöra för paret?

Säger dom att det är Julia dom hade fullmakt över Chrippas sociala medier nu så ger det oss en fingervisning om vem som är bäst på tur att offras.

Anjo ändrade både åsikt och berättelse om Julia från en dag till en annan. Samma dag som Jocke ville hänga ut henne. Det säger allt. Anjo är ingen man, han är en hund. En lojal hund som viftar på svansen och bara tar kommandon av Joakim. Till den dag han vänder honom ryggen.
Citera
2024-07-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det är väl bra om dom kan hitta ett sett att prata med varandra för barnens skull så dom får chansen att fortsätta ha en relation.

Dina belägg ger jag inte mycket för tycker du mest försöker skapa trådsanningar likt mumsbullen.
Joakim bajsar på sig av rädsla för allt Mumsbulle och några till vet och kan ta reda på, varför försöka tysta ett vanligt troll?

Mumsbulle är ett proffs och har för bra koll och kontakter. Jocke vågar inte låta hen tala fritt. Joakim agerar som han alltid gör, med hot och uthängningar.

Jocke som hängde ut fel person bara. Joakim misslyckades och Mumsbulle vann igen.

Må uthängningen av den oskyldigt utpekade kvinnan kosta honom en prick i registret.

Det är tragiskt och trist att du käftar emot.
Citera
2024-07-02, 01:30
Medlem
Citat:
Det är ju precis därför den här dokumentären spelas in för att hon bland annat ska få berätta sin sida och vad som hände, men hon valde att ändra sig efter inrådan av Kräftan och tacka nej till sin medverkan.
Du sitter och killgissar om varför dokumentären ska spelas in, du vet uppenbarligen inte mycket om varför den kom till. Det var Jocke som kontaktade några han jobbat med förut för att få igång projektet och och det var dom och inte han som i ett senare skede bestämde att mamman måste få uttala sig för att dokumentären skulle bli av.

Att hon valt att ångra sig efter inrådan av Kräftan har du hittat på. Annika gjorde sitt val själv.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja det lär det ju bli. Allt är ju typ klart sen att vissa inte ställde upp är ju deras förlust, dom hade ju chansen att delta.
Helt fel.

Alla som genom sina yrkesroller är inblandade i ”dokumentären” förlorar sitt anseende i branschen och ses som amatörer och sell outs genom att låta projektet gå i hamn utan mammans deltagande.

Det är deras förlust.
Senast redigerad av Pallal 2024-07-02 kl. 01:58.
Citera
2024-07-02, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du sitter och killgissar om varför dokumentären ska spelas in, du vet uppenbarligen inte mycket om varför den kom till. Det var Jocke som kontaktade några han jobbat med förut för att få igång projektet och och det var dom och inte han som i ett senare skede bestämde att mamman måste få uttala sig för att dokumentären skulle bli av.

Att hon valt att ångra sig efter inrådan av Kräftan har du hittat på. Annika gjorde sitt val själv.

Helt fel.

Alla som genom sina yrkesroller är inblandade i ”dokumentären” förlorar sitt anseende i branschen och ses som amatörer och sell outs genom att låta projektet gå i hamn utan mammans deltagande.

Det är deras förlust.

Hon skulle ju fortfarande få uttala sig och hade tackat ja..vad är problemet?
Skillnad om det var fast beslutet att hon absolut inte fick lov att uttala sig, men så är ju inte fallet.
Så det spelar ingen roll vad Jocke sagt eller inte.

Och mamman ställer inte upp helt plötsligt för att? Vad fick henne att ändra sig mitt i allt?
Kräftan sa i sin egna video att hans medverkan avgör om föräldrarna medverkar.
Varför skulle Kräftans medverkan ha något att göra med någon annan?
Eller menar du att han bara försökte manipulera produktionen till att få sin vilja igenom genom att hitta på?

Så du menar nu att den inte blir av för att mamman inte ställer upp?
Citera
2024-07-02, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Var har du sett att han betett sig så? I hennes video sa hon bara att de haft lite kontakt.
Skrev det här för ett tag sen också, jag lova att jag vet att det är sant men jag kan inte säga vilka som har berättat saker och visat saker för mig.

Det värkar som att Jocke känner ett stort behov av att se till att få hennes uppmärksamhet, till vilket pris som helst. Det har vi fått se.

Att hans fans i tråden slår ifrån sig detta ser jag som positivt, ifall det ”läcks” på sociala medier i framtiden eller framkommer i någon fup så sitter dom på pottan sas och dom blir tvungna att erkänna att Jocke är ett creep.

Jag är inget monster för jag avslöjar att Jocke visste när berörd person har varit intagen akut på psyket och att han blev blivit ombedd att försöka få drevet att upphöra men inte lyfte ett finger. Eller för jag avslöjar att han maniskt skriver till sin brors tjej.
Citera
2024-07-02, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Skrev det här för ett tag sen också, jag lova att jag vet att det är sant men jag kan inte säga vilka som har berättat saker och visat saker för mig.

Det värkar som att Jocke känner ett stort behov av att se till att få hennes uppmärksamhet, till vilket pris som helst. Det har vi fått se.

Att hans fans i tråden slår ifrån sig detta ser jag som positivt, ifall det ”läcks” på sociala medier i framtiden eller framkommer i någon fup så sitter dom på pottan sas och dom blir tvungna att erkänna att Jocke är ett creep.

Jag är inget monster för jag avslöjar att Jocke visste när berörd person har varit intagen akut på psyket och att han blev blivit ombedd att försöka få drevet att upphöra men inte lyfte ett finger. Eller för jag avslöjar att han maniskt skriver till sin brors tjej.

Men alltså snälla tror du på riktigt att chrippa skulle ha kontakt med Jocke om han maniskt skriver till hans tjej som du påstår? eller går Linnea bakom ryggen på chrippa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in