2024-06-30, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Visst var det olagligt, det räcker ju läsa åtalet och dess material
Du är extra trög idag Klyban. NDA är inte olagligt, det var bokföringen av utbetalningen(om den skett) som var olaglig. NDAs är mycket vanliga bland politiker i USA och sker rutinmässigt, ofta för att dölja sexskandaler.

Du kanske skulle läsa på lite?
Citera
2024-06-30, 21:57
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du är extra trög idag Klyban. NDA är inte olagligt, det var bokföringen av utbetalningen(om den skett) som var olaglig. NDAs är mycket vanliga bland politiker i USA och sker rutinmässigt, ofta för att dölja sexskandaler.

Fast det var inte brottet som brottslingen begick i detta fallet.

Citera
2024-06-30, 23:03
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Vad uppgav Trump för anledning att han betalat Cohen för något i små potter?
Det minns jag faktiskt inte. Min gissning är dock att pengarna var för en utbetalning till Stormy och att Trump ljög eller vägrade att uttala sig om saken.
Citera
2024-06-30, 23:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Mutbrott är det inte frågan om. Vad svamlar du om? Det är felaktig bokföring.

Nej, han borde lämpligen få samma straff som Hillary som begått samma brott.

https://amp.cnn.com/cnn/2022/03/30/politics/clinton-dnc-steele-dossier-fusion-gps

Sen kan man ju tycka att Hillarys brott var värre eftersom det handlade om att konstruera rena lögner för att svärta ner sin motståndare, vilket ledde till enorma kostnader för staten i form av utredningar som visade att allt var lögn i slutändan.

Men i grund och botten samma brott. Så knappt $200000 i böter är väl lämpligt.
Allt börjar med mutan...., hur kan du ha missat detta?
mutan som så är ju inte brottslig, men nu är det sen förbjudit att muta folk till tystnad inför ett val som kandidat i USA.(Visste du inte om detta?)
Citat:

Nu har jag ingen aning varför du inte återger åtalet och det som är listat som brott där och deras material .
Men intressant att du kallar mig trög, så börjar du prata om något annat.(Är inte det en projicering då o ch med tanke du är för trög att läsa in åtalet och dess material som förklarar precis allt för dig.)

Det är dax att ni slutar låtsas och ha värdelösa argument.
För om ni inte berättar för försvarsadvokaterna om era fantastiska argument för donalds borde vara frikänd, det är en så svår gåta att lösa.
För dina argument flyger inte i en tråd och när försvarsadvokaterna inte ens använder din argumentation

Och vid denna punkt blir allt du skriver och argumenterar ren nonsens, kanske du skulle testa lite saklighet?
Men såklart, då kommer du fram till något helt annat och pga vittnen och bevisen berättar något helt annat än vad du försöker argumentera för.
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Fast det var inte brottet som brottslingen begick i detta fallet.

Jag ställer mig mycket frågande till de har argument att det är inte ett brott, och när åtalet inte ens specificerar det som ett brott.
Och än roligare så har de argument på argument som de säger att donalds bör frikännas.
Men sen inget av detta av försvarsadvokaterna ÖVERHUVUDTAGET.
Så varför de inte ringer och berättar de goda nyheterna för försvarsadvokaterna är en rätt fascinerande att se inte sker.(Då det berättar de redan vet om att det dom säger är nonsens och skräp, så varför skriver dom skräpet fast dom vet det är just skräp och nonsens.)

En sak var ju före rättegången, då funkade det lite grann med dessa argument.
Nu när rättegången varit, och att det mesta dom säger inte ens nämns eller existerar i rättegången.
Så varför säger de saker som helt saknar betydelse för donalds??????(Och nu menar vi precis ingen alls.)
Citera
2024-07-01, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Här t ex:

”I så fall kan ju…”.

Du har lite svårt med svenskan eller? Kanske tillhör du våra nysvenskar eller så saknar du bara en ordentlig skolgång. Jag spekulerar vilket utrymme den ev. Trumpframtvingande lagstiftningen skulle kunna ha. Jag förordar inte att han skall ”tas av daga”.
Citera
2024-07-01, 10:11
Medlem
Citat:
Det minns jag faktiskt inte. Min gissning är dock att pengarna var för en utbetalning till Stormy och att Trump ljög eller vägrade att uttala sig om saken.

Han valde väl att inte tala i egen sak. Han trodde nog att han skulle tjäna på det då han inte behöver säga sånt som visar på att han handlat brottsligt. Men tydligen så fanns bevis i form av vittnesmål så han dömdes ändå. Så han är en felon nu.
Citera
2024-07-01, 12:45
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Han valde väl att inte tala i egen sak. Han trodde nog att han skulle tjäna på det då han inte behöver säga sånt som visar på att han handlat brottsligt. Men tydligen så fanns bevis i form av vittnesmål så han dömdes ändå. Så han är en felon nu.
Jag tror att du har rätt i att han valde att inte vittna om saken. Det enda "bevis" som finns är dock serielögnaren Cohens vittnesmål. Cohen har erkänt att han stulit 60k dollar från Trump och har tidigare suttit i fängelse för mened så något jättestarkt vittne är det svårt att betrakta honom som. Problemet är dock inte detta utan att det inte är det minsta olagligt att betala en NDA som Trump gjorde.
Senast redigerad av LadyMcJill-Phd 2024-07-01 kl. 12:52.
Citera
2024-07-01, 12:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag tror att du har rätt i att han valde att inte vittna om saken. Det enda "bevis" som finns är dock serielögnaren Cohens vittnesmål. Cohen har erkänt att han stulit 60k dollar från Trump och har tidigare suttit i fängelse för mened så något jättestarkt vittne är det svårt att betrakta honom som. Problemet är dock inte detta utan att det inte är det minsta olagligt att betala en NDA som Trump gjorde.
Cohen ljög för donalds och blev avslöjad och sen fick sitta i fängelse för detta.
Och andra vittnen och bevis styrker Cohens vittnesmål på detta.

Berätta dina upptäckter till försvarsadvokaterna, men dom fanns ditt försvar/argument att inte vara värt att ta upp ens.

Det är olagligt att muta till sig tystnad inför ett val som kandidat, vet du ingenting?
Och sen bokföringsbrott på detta.

Jag råder dig läsa upp om åtalet och dess material från början till slut, och utan att glömma av saker.
Annars deltar du inte i en saklig diskussion längre.

Och prata om saker som inte är brotten i åtalet, vad är det om????

Men för guds skull, glöm inte att ringa försvarsadvokaterna och få donalds frikänd (Eller vet du redan att det är skräp du skriver!)
Citera
2024-07-01, 13:00
Medlem
Citat:

Minns kanske fel men var det inte andra vittnen som vittnade om att det var betalningar som man kommit överens om skulle ske mellan Trump och Stormy före valet? Och att man sen daterade utbetalningar till senar?

Fanns väl en inspelning också där Trump och Cohen pratade om hur de skulle gå tillväga. Har du hört det, vad tror du om den?
Citera
2024-07-01, 13:03
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Minns kanske fel men var det inte andra vittnen som vittnade om att det var betalningar som man kommit överens om skulle ske mellan Trump och Stormy före valet? Och att man sen daterade utbetalningar till senar?

Fanns väl en inspelning också där Trump och Cohen pratade om hur de skulle gå tillväga. Har du hört det, vad tror du om den?
Detta tror jag inte stämmer. Hur som helst spelar utbetalningarna ingen roll eftersom det är lagligt att betala en NDA.
Citera
2024-07-01, 13:12
Medlem
Citat:
Detta tror jag inte stämmer. Hur som helst spelar utbetalningarna ingen roll eftersom det är lagligt att betala en NDA.

Det är ju helt lagligt, men det är ju Mr Trumps märkliga turer kring betalningarna som föranledde en utredning som blev ett åtal eller flera åtal. Hur tolkar du det de säger, vad handlar det om och vad är det de planerar angående utbetalningar på det här konstiga sättet? VaröfR? Jag är uppriktigt förvånad!

https://www.youtube.com/watch?v=g8zrXaokka8

Citat:
32 890 visningar Hade premiär 3 maj 2024
Former fixer Michael Cohen secretly taped a conversation with Donald Trump discussing a plan to purchase the silence of a playboy model who said she had an affair with the former president.

This was recorded on Sept. 6, 2016, shortly before the 2016 election and presented as evidence in Trump’s hush money trial on Thursday, May 2. Listen here.
Citera
2024-07-01, 16:02
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Det är ju helt lagligt, men det är ju Mr Trumps märkliga turer kring betalningarna som föranledde en utredning som blev ett åtal eller flera åtal. Hur tolkar du det de säger, vad handlar det om och vad är det de planerar angående utbetalningar på det här konstiga sättet? VaröfR? Jag är uppriktigt förvånad!

https://www.youtube.com/watch?v=g8zrXaokka8
Så märkliga är väl inte turerna. Trump ville naturligtvis inte att det skulle komma till allmän kännedom att han betalat en porrstjärna för att vara tyst (ifall han nu verkligen gjorde detta). Men att få detta till att bli ett valbrott är faktiskt helt groteskt. Minst hälften av alla presidenter har naturligtvis varit otrogna mot sina äkta hälfter och detta gjorde dem knappast olämpliga att bli presidenter. (Kennedy t ex var en fantastisk president.)

Däremot visar t ex materialet på Hunter Bidens laptop att Joe Biden aldrig borde ha blivit president. Men mörkläggningen av denna skandal gjordes ju inte av Joe själv utan av FBI och CIA med hjälp av Bidens dåvarande kampanjchef Tony Blinken.

Ett annat exempel är Bill Clinton som betalade ett av sina våldtäktsoffer 750k för att hålla tyst. Han tog inte heller upp detta i sin deklaration men av någon anledning blir han inte åtalad för detta.

Man behöver inte ha doktorerat i juridik för att inse att rättsväsendet under Bidenregimens översikt ägnar sig åt politisk förföljelse av Donald Trump. De som borde ställas inför rätta är inte Trump utan de demokratiska politruker som leder förföljelsen av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in