2024-07-01, 18:51
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Så märkliga är väl inte turerna. Trump ville naturligtvis inte att det skulle komma till allmän kännedom att han betalat en porrstjärna för att vara tyst (ifall han nu verkligen gjorde detta). Men att få detta till att bli ett valbrott är faktiskt helt groteskt. Minst hälften av alla presidenter har naturligtvis varit otrogna mot sina äkta hälfter och detta gjorde dem knappast olämpliga att bli presidenter. (Kennedy t ex var en fantastisk president.)

Däremot visar t ex materialet på Hunter Bidens laptop att Joe Biden aldrig borde ha blivit president. Men mörkläggningen av denna skandal gjordes ju inte av Joe själv utan av FBI och CIA med hjälp av Bidens dåvarande kampanjchef Tony Blinken.

Ett annat exempel är Bill Clinton som betalade ett av sina våldtäktsoffer 750k för att hålla tyst. Han tog inte heller upp detta i sin deklaration men av någon anledning blir han inte åtalad för detta.

Man behöver inte ha doktorerat i juridik för att inse att rättsväsendet under Bidenregimens översikt ägnar sig åt politisk förföljelse av Donald Trump. De som borde ställas inför rätta är inte Trump utan de demokratiska politruker som leder förföljelsen av honom.

Så du tycker att man ska få använda illegala pengar för att påverka ett val?

Citera
2024-07-01, 18:58
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Hade han tillverkat pengarna i en egen sedelpress i källaren eller hur blev pengarna illegala?
Citera
2024-07-01, 19:05
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Hade han tillverkat pengarna i en egen sedelpress i källaren eller hur blev pengarna illegala?

Oj så det är det enda sättet pengar kan vara illegala?

Spelar du dum eller?

Citera
2024-07-01, 19:13
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Oj så det är det enda sättet pengar kan vara illegala?

Spelar du dum eller?

Nej jag spelar inte dum jag är frågvis och nyfiken på vad du menar.
Citera
2024-07-01, 19:18
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Nej jag spelar inte dum jag är frågvis och nyfiken på vad du menar.

Googla eller utbilda dig! Jag är inte här för att lära dig vad illegala pengar är, vilket är nyckeln för att juryn dömde brottslingen 34 gånger.

Citera
2024-07-01, 19:22
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:

Trump använde sina privata medel för att betala Cohen. Vad menar du och på vilket sätt skulle detta vara "illegala pengar"?
Citera
2024-07-01, 19:25
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Googla eller utbilda dig! Jag är inte här för att lära dig vad illegala pengar är, vilket är nyckeln för att juryn dömde brottslingen 34 gånger.

Du kunde inte förklara hur Mr. Donald Trump lyckades att betala med ILLEGALA pengar...tack då vet jag.

Varför ska jag googla ett konstigt påstående från dig förresten?
Citera
2024-07-01, 19:25
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Trump använde sina privata medel för att betala Cohen. Vad menar du och på vilket sätt skulle detta vara "illegala pengar"?

Det gjorde han inte, om han gjort så hade han inte begått något brott.

Citera
2024-07-01, 19:31
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Det gjorde han inte, om han gjort så hade han inte begått något brott.

Jo det gjorde han. Du har lyckats missförstå domen helt och hållet vilket i o f s är begripligt med tanke på hur bisarr den var. Åklagaren menade att Trump borde ha använt kampanjmedel för att finansiera utbetalningen (eftersom det enligt dennes logik) gynnade Trump i valet att folk inte fick veta att han betalt Stormy via Cohen.
Citera
2024-07-01, 19:34
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Jo det gjorde han. Du har lyckats missförstå domen helt och hållet vilket i o f s är begripligt med tanke på hur bisarr den var. Åklagaren menade att Trump borde ha använt kampanjmedel för att finansiera utbetalningen (eftersom det enligt dennes logik) gynnade Trump i valet att folk inte fick veta att han betalt Stormy via Cohen.

Visa VAR det någonstans i bevisningen/åtalet/förhören att det var Donalds privata pengar som betalades till Cohen!

Ta god tid på dig!
Citera
2024-07-02, 01:56
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Visa VAR det någonstans i bevisningen/åtalet/förhören att det var Donalds privata pengar som betalades till Cohen!

Ta god tid på dig!
Miljardären Trump gjorde en (eller rättare sagt 34 utbetalningar) till Cohen på sammanlagt 120k dollar som han i sin bokföring refererade till som juridiska kostnader. Menar du att han stulit pengarna han betalade med eller vad är det du försöker säga?
Citera
2024-07-02, 05:40
Medlem
Citat:

Varför redovisade han betalningarna i sina ekonomiska dokument då? I företaget alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in