2024-07-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Är det någon som har någon erfarenhet av docklandet.se?
Jag hade nog otur med Docklandet eftersom deras egna omdömen är så bra på deras sida.
Beställde en docka (Ariel Piper doll) i augusti -23 som kom efter utlovat 5 - 6 veckor.
Den var verkligen inte ok.
Platta bröst och platt stjärt, sneda händer och tår.
Jag begärde en ny, vilket gick bra. De tog tillbaka den första dockan med gratis hämtning.

Jag fick sedan vänta ca 7 månader på nästa leverans av samma docka.
Många mejl och samtal där vi till slut kom överens om att om dockan inte kommer inom 30 dagar (i slutet av mars -24) så skulle jag motvilligt få pengarna tillbaka.
Dockan kom då inom 1 vecka.
De skyllde på strejk i tullar och leveransförseningar men utlovade fortfarande nya beställningar med samma leveranstid på hemsidan. Lät skumt tyckte jag.

Jag skulle få kompensation för den långa förseningen men det kom inget förslag och jag vill inte längre ha med dem att göra.
Den nya dockan (Ariel Piper doll) var i mycket bättre skick men inte perfekt. Den var också lite tillplattad över rygg och rumpa.

Under den långa väntan så beställde jag en billigare direkt expressleverans som kom ganska snabbt. Inom några veckor.
Den dockan är jag nöjd med. Det var Yumi (Aibei doll). Rekommenderas.

Det var jobbigt att vara stressad över att inte få något för de pengar som ändå lagts ut så jag började känna mig lurad. Är de verkligen seriösa?
Jag började då ringa istället (mars -24) och de var bättre på att svara i telefon än mejl.
Ibland dröjde svar på mejl en vecka eller mer fast de säger att de svarar inom några timmar...
De är trevliga i bemötandet men verkar i detta fall försakat mig som kund tycker jag.
Lägga ut så mycket pengar och inte uppdatera mig utan att jag måste hela tiden ligga på för att få vet vad som hänt.

Jag köpte som test en minidocka (100cm Alice) först i augusti -23 och den kom som utlovat men är sämre kvalitet än de andra och används inte alls längre.
Jag rekommenderar att köpa minst 140cm dockor generellt.

Jag kommer inte handla något mer hos dem.
Jag har idag två dockor därifrån som jag är nöjd med men kundservicen kan de förbättra.
Citera
2024-07-16, 22:35
Medlem
RalfFarleys avatar
[quote=Hondafreezer|88738415]

Under den långa väntan så beställde jag en billigare direkt expressleverans som kom ganska snabbt. Inom några veckor.
Den dockan är jag nöjd med. Det var Yumi (Aibei doll). Rekommenderas. /QUOTE]

Fortfarande nöjd med Yumi ?
Brösten sköna att bröstknulla ?
Citera
2024-08-03, 22:28
Medlem
NiccoJs avatar
Om man vill ha en premium-docka till budgetpris är det begagnad som gäller.
Kolla blocket eller marketplace. Främst från dödsbon kan man göra riktiga fynd.
Citera
2024-08-06, 09:21
Avstängd
Onan-erarens avatar
Jag å en polare turades om att knulla en av mina sexdockor i fredags efter några öl. Han tog den där fram å när han var klar så tog jag den där bak vi gjorde det på köksgolvet. Dockan fick verkligen kuk. Men en lyckad kväll blev det.
Citera
2024-08-07, 20:24
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag å en polare turades om att knulla en av mina sexdockor i fredags efter några öl. Han tog den där fram å när han var klar så tog jag den där bak vi gjorde det på köksgolvet. Dockan fick verkligen kuk. Men en lyckad kväll blev det.
Verkar vara klass på era kalas.
Citera
2024-08-07, 22:51
Avstängd
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Verkar vara klass på era kalas.

Klass vet jag väl inte men man får inte roligare än vad man gör det. Å delad glädje är dubbel glädje.
Citera
2024-08-24, 20:02
Medlem
mammasguds avatar
Nu har jag äntligen fått min senaste docka. Efter många om och men så blev det en Zelex SLE silikon till sist. Extremt jäkla nöjd nu i efterhand. Enda jag tvekade på var vikten (36 kg). Inte helt lätt att handskas med.. Men hanterbart! Så jäkla fin docka. Verkligen den perfekta blandningen av sexdocka och modell-docka. Mjuk och skön som TPE, men med utseende och realism som en silikon. Den rörliga käken är utomordentligt nice också. Tusen tack till Docklandet som hjälpte mig byta huvud på docka de hade i lager så jag fick exakt den "Heidi" jag ville ha! 163 cm E-kupa med 204-1 huvud (Heidi) hade inte lanserats än när jag köpte dockan så blev en mix på plats (byte av huvud). Kul att Zelex efteråt lanserat en docka med exakt den kropp och det huvud som jag valde

https://docklandet.se/products/heidi-sexdocka-zelex-163cm-e-kupa-zxe204-1-sle-silikon

Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Om man vill ha en premium-docka till budgetpris är det begagnad som gäller.
Kolla blocket eller marketplace. Främst från dödsbon kan man göra riktiga fynd.

Är nog svårt att hitta på blocket, de flesta sidor tillåter inte handel med sexleksaker, speciellt inte begagndade.

Enda stället jag kan komma på är TDF's market forum; https://dollforum.com/forum/viewforum.php?f=128

Annars skulle jag ringa Docklandet och höra. Eller besöka dom. De har hur många begagnade/defekta/uppvisnings-ex som helst. Ligger inte uppe till salu i webbutiken men de flesta går att köpa.

Citat:

Haha må låta som ett skämt men ja känner igen det där med polare som är VÄLDIGT sugna på att prova dockor runt småtimmarna

Citat:
Klass vet jag väl inte men man får inte roligare än vad man gör det. Å delad glädje är dubbel glädje.

Såja rätt inställning!
Sharing is caring. 2 pers = dubbelt så mycket ligga. Kan ju dela både dockor och kk's hej vilt. Quick math win-win!
Citera
2024-09-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
Nu har jag äntligen fått min senaste docka. Efter många om och men så blev det en Zelex SLE silikon till sist. Extremt jäkla nöjd nu i efterhand. Enda jag tvekade på var vikten (36 kg). Inte helt lätt att handskas med.. Men hanterbart! Så jäkla fin docka. Verkligen den perfekta blandningen av sexdocka och modell-docka. Mjuk och skön som TPE, men med utseende och realism som en silikon. Den rörliga käken är utomordentligt nice också. Tusen tack till Docklandet som hjälpte mig byta huvud på docka de hade i lager så jag fick exakt den "Heidi" jag ville ha! 163 cm E-kupa med 204-1 huvud (Heidi) hade inte lanserats än när jag köpte dockan så blev en mix på plats (byte av huvud). Kul att Zelex efteråt lanserat en docka med exakt den kropp och det huvud som jag valde

https://docklandet.se/products/heidi-sexdocka-zelex-163cm-e-kupa-zxe204-1-sle-silikon

Kul att höra att blev nöjd! Har kikat lite på olika alternativ till ytterligare en silikon docka jag med. Helst någon under 30 kg. Elsa Babe's modeller som är 148cm ska väga runt 25 kg bara. Men vi får se vilket märke det blir.

Har sett att docklandet fått och får upp många nya modeller på hemsidan nu på senaste.
Citera
2024-09-23, 18:07
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormigtHav
Kul att höra att blev nöjd! Har kikat lite på olika alternativ till ytterligare en silikon docka jag med. Helst någon under 30 kg. Elsa Babe's modeller som är 148cm ska väga runt 25 kg bara. Men vi får se vilket märke det blir.

Har sett att docklandet fått och får upp många nya modeller på hemsidan nu på senaste.

25 kg ja det låter som en perfekt vikt Elsa Babe har jag lite dålig koll på, är det en anime-docka du ska ha då eller?

Mkt nöjd med Zelex SLE hittills, men som sagt det är en tung pjäs.
Citera
2024-09-25, 19:38
Medlem
När ni köper en docka, Glöm inte att äta en stor måltid innan ni har sex med dockan, så att får i er tillräckligt med energi för dockknullet
Citera
2024-09-27, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
25 kg ja det låter som en perfekt vikt Elsa Babe har jag lite dålig koll på, är det en anime-docka du ska ha då eller?

Mkt nöjd med Zelex SLE hittills, men som sagt det är en tung pjäs.

De har många dockor med anime-look, men även en del huvuden som är mer realistiska fast med olika detaljer som exempelvis lite större ögon osv. Är rätt blandat, en del anime dockor gillar jag inte alls medan andra är riktigt fina, men det blir svårt att välja bara en.

Ja, zelex dockor är riktigt fina.
Citera
2024-10-24, 09:30
Medlem
RalfFarleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvitalSwe
När ni köper en docka, Glöm inte att äta en stor måltid innan ni har sex med dockan, så att får i er tillräckligt med energi för dockknullet

Ja det brukar jag allt göra.
Det är lite jobb med att knulla en docka, framför allt om man har den gömd i garderoben. Vill klä upp den innan etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in